Beste tweakers, ik heb een MDI app geschreven in VB6. Van alle forms lijken er 12 redelijk veel op elkaar en ik wil in bepaalde subs dynmisch verwijzen naar die forms. Dat klinkt raar maar een voorbeeld:
Ik zou het overzichtelijk vinden als ik dit deed (in reallife zijn er 30 objecten die geupdate worden per form nl):
Als ik zoiets compile blijft de variable "form" leeg, terwijl VS gewoon de objecten in bv form1 laat zien als form. intype? Is er een manier om het zo op te lossen of moet ik alles maar gewoon als enorme blokken code laten staan?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Select Case intForm Case 1 form1.label1.Text = "iets" form1.label2.Text = "iets" form1.label3.Text = "iets" Case 2 form2.label1.Text = "iets" form2.label2.Text = "iets" form2.label3.Text = "iets" Case 3 form3.label1.Text = "iets" form3.label2.Text = "iets" form3.label3.Text = "iets" End Select |
Ik zou het overzichtelijk vinden als ik dit deed (in reallife zijn er 30 objecten die geupdate worden per form nl):
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Select case intForm Case 1 Dim form As form1 Case 2 Dim form As form2 Case 3 Dim form As form3 End Select With form .label1.Text = "iets" .label2.Text = "iets" .label3.Text = "iets" End With |
Als ik zoiets compile blijft de variable "form" leeg, terwijl VS gewoon de objecten in bv form1 laat zien als form. intype? Is er een manier om het zo op te lossen of moet ik alles maar gewoon als enorme blokken code laten staan?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:44 ]