Toon posts:

Asus A8n Premium probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik heb nogal een probleem. Een maandje geleden heb ik de Asus A8n Premium moederbord in men computer gezet. Deze bleek volgens mij niet te werken, en dacht dat het aan het moederbord lag. Nu heb ik een ander exemplaar van de Asus A8n Premium, en nu doet het zelfde probleem zich weer voor.

Ik heb dus vanmiddag alle hardware ingebouwd, nu doet zich het volgende probleem op:
Het rode en groene lampje gaan knipperen, voor de rest doet de pc niks, de fans gaan niet eens spinnen.
Als ik in het boekje ga kijken bij wat er aan de hand kan zijn waneer de leds gaan knipperen staat er het volgende:
Als de lampjes aan zijn moet je een extra molex op het moederbord aansluiten, om de videokaarten van extra stroom te voorzien.
Vervolgens doe ik dat, en er gebeurt nog niks.

Verdere dingen die ik geprobeerd heb:
- Ram in andere bankjes (geen succes)
- 1 videokaart erin (geen succes)
- oude moederbord erin en kijken of het werk, de computer boot gewoon.
- andere hardeschijf (geen succes)

Mijn systeem bestaat uit:

Amd x2 4200+
Asus A8n Premium
2 gig Kingston 3200c2
2 maal Asus 7900gt;s
2 maal samsung spinpoint 250 gigers
Huntkey 550 watt voeding.

Wie kan me helpen met dit probleem?

Alvast bedankt :)
Henk3

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
- Plug even een setje speakers in de onboard sound output. Misschien verteld ie nog wat beter wat de fout is...

- Moeten er stroom kables in de video kaarten geprikt worden?
(met mijn EAX1600Pro heb ik dit niet nodig).

- Even tijdelijk een oud videokaartje proberen (als je er eentje hebt)?

[ Voor 12% gewijzigd door Jouke74 op 24-05-2007 15:24 ]

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Jouke74 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:23:
- Plug even een setje speakers in de onboard sound output. Misschien verteld ie nog wat beter wat de fout is...

- Moeten er stroom kables in de video kaarten geprikt worden?
Er zit namelijk ook nog een extra molex naast de SLI slots op het Mobo zelf
(met mijn EAX1600Pro heb ik deze niet nodig).

- Even tijdelijk een oud videokaartje proberen (als je er eentje hebt)?
Ja nu zal ik je wat vertellen, ik heb dit moederbord gekocht met de wetenschap dat het onboard sound stuk was, dit maakte me niet echt uit omdat ik toch van plan was binnenkort een nieuwe geluidskaart te kopen, dus dat is geen optie.

De extra stroomkabels van men videokaarten zijn ingepluged, dus dat kan het denk ik ook niet zijn. Maar het gekke is dat de pc helemaal niks doet, behalve dan dat er 2 leds gaan knipperen. Er gaan geen fans spinnen ofzo.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
er kunnen echt nog héél veel dingen fout zijn.. :/ probeer ens met weinig op te bouwen

you had me at EHLO

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb je ook de 3e voedings aansluiting op je moederbord aangesloten?

En hij bedoelt je speaker die in je systeem kast zit aan te sluiten op de aansluiting bij je ledjes.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben een stapje verder,
Nu knipperd alleen de groene led nog maar...
De 3e voeding op het mobo is aangesloten. Verder heb ik de speaker ook op het mobo aangesloten.
En zonder hdd´s moet de pc toch ook booten?
Pagina: 1