Ik heb mijn oude 320 GB IDE ATA harde schijf in mijn nieuwe computer geplaatst als tweede hdd. Hier stond alleen data op en had als filesysteem NTFS. Hij wordt perfect herkend in Windows Vista, maar ik krijg er geen schijfletter bij. Als ik in schijfbeheer kijk, dan zit hij er wel in. Ik kan hem dan alleen actief maken door er een dynamische schijf (?) ofzo van te maken. Het probleem hiervan is dat ik dan alles kwijt raak, terwijl dit juist als backup diende. Hoe kan ik deze schijf toch aanspreken in Vista?
Verwijderd
Kun je in schijfbeheer niet gewoon een schijfletter toevoegen?
Heb je een reboot gedaan nadat Vista de schijf voor het eerst zag?
Heb je een reboot gedaan nadat Vista de schijf voor het eerst zag?
Stond er een besturingssysteem ala win XP versie?? op dei Hdd?
Is de disk niet in Foreign Status?
Kijk of je de optie Import Foreign Disks hebt.
Was de disk on de XP dynamic?
Kijk of je de optie Import Foreign Disks hebt.
Was de disk on de XP dynamic?
Money for nothin' and your chicks for free
Die oude hdd draaide wel onder XP, maar het OS stond er niet op. Ik heb ook al een reboot gedaan. Schijfletter toevoegen zou ik wel willen, maar zou niet weten hoe zonder ding te moeten formatteren.
In Parition Magic zie ik ook gewoon alle bestanden netjes op die oude schijf staan.
In Parition Magic zie ik ook gewoon alle bestanden netjes op die oude schijf staan.
Titeledit, OS erbij gezet.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Je moet hem ook niet actief maken maar gewoon onder schijfbeheer een letter toekennen. Klik rechts op de ide schijf en kies letter toekennen (of zoiets, ben alleen vertrouwd met engelstalig os).
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 15:07 ]
Verwijderd
PM is toch nog niet Vista compatible?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:03:
Het lijkt me dat de gegevens worden behouden, het is immers een conversie en geen format.
http://www.microsoft.com/...34-a91c-c8db08695c7e.mspx
http://www.microsoft.com/...34-a91c-c8db08695c7e.mspx
[ Voor 26% gewijzigd door Noork op 24-05-2007 17:57 ]
Verwijderd
Je kunt hem ook gewoon activeren maar dan blijft het een dynamische schijf. Op dat moment kun je wel weer aan je data en dus een backup maken.
Verwijderd
Klik met de rechtermuisknop op de schijf die ontbreekt of off line is en klik op Schijf opnieuw activeren.
De schijf moet nu de status On line krijgen.
De schijf moet nu de status On line krijgen.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 10:11 ]
Pagina: 1