Beste,
Ik zit sinds gisteren in de "wondere wereld van linux", bevalt me erg goed tot nu toe, echter.
Ik liep tegen wat problemen aan toen ik LimeWire en vooral de dependency's (Java) daarvoor wouw installeren.
Om te beginnen krijg ik al steeds als ik apt-get uitvoer het volgende:
Ik krijg dus dikke errors dat die bepaalde mirros niet goed kan vinden, hoe kan ik dit alvast oplossen.
En verder lukt het me niet om java te installeren, had al de rpm van java.com gedownload omgezet naar een deb via alien (of kan dit op een gemakkelijkere manier?).
En had het al eerder geprobeerd te installeren via de Synaptic Package Manager.
Ik heb momenteel Debian 4.0 Etch.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Aangezien ik er niet meer zo uitkom
Ik zit sinds gisteren in de "wondere wereld van linux", bevalt me erg goed tot nu toe, echter.
Ik liep tegen wat problemen aan toen ik LimeWire en vooral de dependency's (Java) daarvoor wouw installeren.
Om te beginnen krijg ik al steeds als ik apt-get uitvoer het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| VincentLinux:/home/vincent/Downloads# apt-get install j2re* Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Note, selecting j2re1.4 for regex 'j2re*' W: Couldn't stat source package list http://72.51.16.7 etch/main Packages (/var/lib/apt/lists/72.51.16.7_debian_dists_etch_main_binary-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory) W: Couldn't stat source package list http://72.51.16.7 etch/contrib Packages (/var/lib/apt/lists/72.51.16.7_debian_dists_etch_contrib_binary-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory) W: You may want to run apt-get update to correct these problems E: Couldn't find package j2re* |
Ik krijg dus dikke errors dat die bepaalde mirros niet goed kan vinden, hoe kan ik dit alvast oplossen.
En verder lukt het me niet om java te installeren, had al de rpm van java.com gedownload omgezet naar een deb via alien (of kan dit op een gemakkelijkere manier?).
En had het al eerder geprobeerd te installeren via de Synaptic Package Manager.
Ik heb momenteel Debian 4.0 Etch.
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Aangezien ik er niet meer zo uitkom