Pakket Loss van 33% tot 67%

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 06:57
Ik heb een probleem met één van mijn router's. Ik heb een pakket loss van 33% tot 37%.
Mijn netwerk steekt zo in elkaar dat ik twee router's achter elkaar heb staan. De eerste waar de internet op binnenkomt doet het prima, maar vervolgens wordt het internet router doorgelinked aan de Router voor boven. Als ik World of Warcraft ga spelen logged het spel vaak vanzelf uit door het pakket verlies. Dit is niet het geval bij de eerste router. Ik heb op deze site een Trace Route gedaan: http://www.pcpitstop.com/internet/tracert.asp
Wat zou de oorzaak kunnen zijn voor zoveel pakket verlies? De router had al de nieuwste firmware dus dat zit al dik in orde. Ik heb de netwerk kabels zelf in elkaar gezet...zou dat het kunnen zijn? Ik heb dat namelijk nog niet geprobeerd....

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-03 13:26
Kabels zou heel goed kunnen inderdaad, ik zou zeggen, probeer eens een andere kabel :)

Je kunt een kabel uitsluiten door te pingen naar de router die je het eerste tegen komt (vanaf je pc gezien) en kijken of je daarop packet loss hebt. (ping 192.168.1.1 -t, de -t zorgt er voor dat hij blijft pingen tot je een ctrl + c geeft.)
En dan gewoon een stap verder doen naar de volgende router enzovoort :) Kom je vanzelf een keer op het punt waar je packetloss optreed :)

[ Voor 0% gewijzigd door OlivierF op 24-05-2007 14:27 . Reden: typo ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Of je download gelijk http://winmtr.sourceforge.net/

Die tracet totdat je 'm stopt en geeft per hop de statistieken weer. Je kunt evt het resultaat gelijk pasten in een mailtje naar je provider ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-03 13:26
Provider? Volgens hem zelf ligt het toch echt aan zn eigen netwerkt...

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Mag ik vragen _waarom_ je 2 routers achter elkaar hebt? In mijn ervaring gaat dat in 3% om geldige redenen (bedrijfsnetwerk afschermen van privénetwerk en dat soort ongein), in alle andere gevallen is het eerder lastig dan nuttig, aangezien een switch dan ook voldoet en veel minder gezeik oplevert, al was het maar met portmappen.

Je zegt dat je de kabels zelf geknepen hebt. In de standaard oranje-wit/oranje/groen-wit/blauw/blauw-wit/groen/bruin-wit/bruin volgorde, of in "boeiuh, al beide kanten maar hetzelfde hebben..."? Dat laatste is namelijk FOUT! :P
Gaat het wel goed als je een "originele" tussen de 2 routers gebruikt?
Heb je de router als eens gereset?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mariusbrouwe
Bedankt voor alle hulp tot zover en ik heb de volgende dingen geprobeerd...
Ik heb via windows cmd lopen pingen en daar geeft die aan dat er geen pakket loss is...Maar de website die ik het als eerste mee gedaan had gaf wel pakket loss aan. Dat er pakket verlies is klopt gewoon want het spel WoW heeft daar namelijk last van, en als ik rechtstreeks de router aansluit op de internet router werkt het spel gewoon.
En het programma winmtr doet het niet bij mij niet als ik wil gaan pingen reageert het gewoon niet meer.
Ik heb twee routers omdat 1 router beneden zit en de andere boven. De router voor beneden heeft internet bellen en draadloos internet. En omdat alle telefoon kabels naar de meterkast gaan moet ik die router daar plaatsen. Ik kan ook geen vier netwerk kabels en 4 telefoon kabels naar boven trekken. Ik heb er nu eentje naar boven getrokken en aangesloten op de tweede router.
Ik heb ook de router gereset hoor.
Ik ga morgen aan de slag met het proberen van andere kabels die ik niet zelf gemaakt heb;).

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Het kan inderdaad aan de kabels leggen, let er op dat je het juiste type gebruik straight of cross. Tussen switch en router moet een straight kabel.

Ook de duplex settings moeten gelijk zijn op beide apparaten, auto-mdix werkt niet altijd 100%. Probeer ze op beide apparaten handmatig in te stellen op 100mbit full duplex.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt een router ook misbruiken als een (te dure) switch. Stop de kable van beneden in het LAN van de router boven ipv het wan gedeelte en disable DHCP op de router boven.

Dan blijft alleen het probleem van de kabels over en niet de dubbele routers.

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 25-05-2007 22:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mariusbrouwe
Ik heb een echte kabel geprobeerd maar ik had alsnog dezelfde probleem. Ik heb toen de echte kabel aangesloten op de eerste router en toen deed ie het prima...

In ieder geval bedankt voor alle hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door mariusbrouwe op 01-06-2007 13:15 ]

Pagina: 1