Toon posts:

Hoe vind ik gratis webservices in (het) Nederland(s)?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag in een webapplicatie (.NET) gebruik maken van webservices voor de startpagina. De bezoeker kan dan op basis van zijn persoonlijke data bijvoorbeeld zien wat voor weer het hier is, of er files zijn op de route hier naar toe en of de parkeergarage vrij is (allemaal voorbeeldan van wat zou kunnen). Dit hangt allemaal af van de beschikbaarheid van webservices door derden. Bij voorkeur moeten deze ook gratis zijn.

Hoe vind ik dergelijke diensten? Ik zoek nu al enige tijd op Google, maar met weinig succes. Zijn ze er niet of moet ik ergens anders/op een andere manier zoeken?

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
.NET hosting kan ik me niet voorstellen dat dat gratis aangeboden zal worden.
Gezien dat op een windows server moet draaien en dan moet de hoster zelf al aardig voor betalen aan licentie kosten.. dus zomaar gratis weggeven zit er denk ik zeker niet in .
Denk dat je beter op 'goedkope' hosting kan gaan zoeken..

Maar wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk..

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 15:25
Hij heeft het over een gratis webservice, geen gratis webhosting..

Veel websites bieden hun content aan dmv een webservice (bijv. SOAP), je zou gewoon een mailtje kunnen sturen en vragen of zij een webservice hebben..?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Er is wel een UDDI browser, maar ik krijg er maar weinig zinnigs uit.

Verder verbaas het me ook dat ik niet zo snel een searchengine voor webservices kan vinden :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Zoek via Google met 'filetype:asmx'. Dan krijg je alleen maar .NET web services en als je daar dan het keywoord 'weer' of 'file' bijgooit zou je toch wat moeten kunnen vinden.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Mja, eigenlijk heeft dit niets met PRG te maken.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.