Toon posts:

[Photoshop] Hoe krijg je dit effect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik speel een online browser based game (verder niet echt belangrijk hiervoor) en daar kan je via een tool mappen creeëren om te zien waar je bent i.v.m de rest van de wereld. De mappen die je laat genereren komen er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/1214/naamloosfy7.th.png

Je kan hierop inzoomen met die tool en verschillende groeperingen verschillende kleuren geven

Nu heeft er iemand op het forum daarin zo'n map mooier gemaakt door te laten zien waar de verschillende groeperingen zich hebben geplaatst..

Ik ben al best gevorderd met photoshop.. maar ik zie niet hoe ik van zo'n map hierboven, dit zou kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/328/w42kr7.th.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 12:47 ]

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het is niet echt een effect. Iemand heeft gewoon "veel" tijd erin gestoken om van een berg met stipjes verschillende shapes te maken. Connect de dots, vullen met een vlak met alpha 50% oid en een stroke om het vlak heen.

Er is meer in photoshop dan filters toepassen, het is ook heel veel handwerk ;)

|{ brrr }] |

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd.. dit is gewoon iemand met veel tijd over :)

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

met paint.net heb je een optie om pixels om te zetten naar een vierkantje/rindje/driehoekje/random dingetje maar dan word ook je achtergrond mee genomen. ik heb nog niet uitgetest of ik ook alleen de geselecteerde pixels kan bewerken. Ik zal zo even kijken hoe die optie heet (moet paint.net hier nog even instaleren)

edit:

in paint.net kun je een plugin genaamt erode/dilate downloaden. Je kunt ook allen de geselecteerde pixels editen.

[ Voor 16% gewijzigd door Borgoth op 25-05-2007 10:37 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga het even proberen,

bedankt voor de hulp

Verwijderd

Topicstarter
het werkt perfect! top mensen echt bedankt..

nu nog even kijken of ik dit effectje ook in photoshop kan krijgen =)

• Xsola
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07-2021
offtopic; Is dat travian ? :9 die eerste dan he...

[ Voor 20% gewijzigd door Xsola op 29-05-2007 20:02 ]

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ziet er meer uit als een gegenereerde afbeelding... Neem een hele berg coordinaten en laat een of ander softwaretooltje (al dan niet zelfgeschreven) elk coordinaat omzetten in een gekleurd stipje.

Yellow, weet je nog dat Micha die kaart had gemaakt van de Inner Sphere? was ook zoiets. /insider

Die fills is gewoon een effect dat je net zo makkelijk zou kunnen programeren.

Als je dat met de hand moet gaan doen...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:29:
Yellow, weet je nog dat Micha die kaart had gemaakt van de Inner Sphere? was ook zoiets. /insider
offtopic:
Dat was tien jaar geleden doed, maar met heel veel porren tegen grijze cellen, ja .. dat was net zoiets. Volgens mij had hij daar inderdaad een progje voor dat relatief snel een kaart kon maken.

|{ brrr }] |

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ignore me

[ Voor 88% gewijzigd door Judaz op 31-05-2007 16:31 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je zou ook in Photoshop hetgeen je wil in een layer kunnen zetten die je op Dissolve zet. Beetje spelen met de transparantie en je hebt zo zo'n korrelige afbeelding. Snap trouwens nog steeds niet wat je er mee wil :P

Doet me hooguit een beetje denken aan die postzegels van Beatrix van een tiental jaren terug, maar dat was eerder richting pointilisme dan dit...

Ow wacht, je wil van die stipjes dus weer omlijnde vlakken maken? Selecteer ze dan op kleur met Select -> Color Range ... groepeer de layer in een map en gooi er in je layer effects een border omheen en een color op die je op multiply zet. Zoiets?

[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 04-06-2007 16:12 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1