[Vista] Raar beeld bij bepaalde apps

Pagina: 1
Acties:

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 10:33
Ik heb een probleem met mijn OEM-editie van Windows Vista Home Premium, die voorgeinstalleerd stond op mijn Acer laptop. Bepaalde programma's zien er erg 'korrelig' uit; het lijkt net of deze in een zeer lage resolutie uitgevoerd worden. Ik heb het dan over programma's die ik later heb geinstalleerd; windows live messenger, Itunes, mijn antivirus etc.

Tijdens de automatische installatie van Vista vanaf de recovery-dvd heb ik hier ook al last van, maar dan alleen bij het programma Norton Internet Security (die er op wordt gezet af-fabriek).

Ik heb al meerdere malen opnieuw vga-drivers geinstalleerd, ook verschillende (nieuwe en oudere) versies, maar dit mocht niet baten.. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb trouwens een (onboard) Nvidia 6100.

Op mijn screenshot is het echter helemaal niet zo duidelijk te zien zie ik nu, echter ik heb er toch echt last van als ik hier achter mn laptop zit.

Offtopic: Overigens wil ook mijn Windows Sidebar maar niet automatisch starten, terwijl dit wil staat aangevinkt..
Linkje naar screenshot

[ Voor 25% gewijzigd door Lord Bendtner op 24-05-2007 12:35 . Reden: 1440x900 screenshots zijn wat te groot ]

Better, Best, Bendtner

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb je screenshot gelinked, 1440x900 zo hier neerzetten leest niet echt prettig (verneukt de layout nogal).

Wil je daar voortaan even aan denken? :)

Verder: lijkt me redelijk normaal eruitzien met anti-aliassing zo te zien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

het ziet er inderdaad blurry uit. Wat me opvalt is dat alles er zowiso veel te groot uitziet om op 1440x900 te draaien. Je fonts in je startbalk staan al duidelijk op een vrij hoog dpi, maar dat ziet er dan ook scherp uit. Toevallig nog andere instellingen veranderd die normaalgezien voor slechtzienden gebruikt worden? Lijkt alsof hij je programma's standaard zoomt.

Je kan eventueel glass volledig uitschakelen en zien of dat verbetering geeft. Als ie inderdaad zoomt moet dat volgens mij een 3D functionaliteit zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 13:16 ]

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-02 10:33
Ik heb naar de dip-instellingen gekeken en die bleken op de setting voor slechtzienden te staan:P. Ik weet niet hoe dit komt, heb er niks aan veranderd namelijk.. Blijkbaar zet de Acer recovery software automatisch die dpi zo hoog.. De problemen zijn nu voor mij opgelost, ook windows sidebar start nu automatisch op:).

Better, Best, Bendtner