Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

exploit gastenboek software

Pagina: 1
Acties:

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 14:20

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
Toevalligerwijs ben ik op een vrij serieuze bug gestruikeld voor een vrij populair gastenboek. Via een vrij simpele methode is het mogelijk om in het controle-paneel te komen van het gastenboek om daarna alle instellen (inc paswoord) aan te passen.

Dezelfde makers hebben ook (commerciele) software voor newsboards en ander soortgelijk spul, alleen vulnerable van versie 1 tot en met de laatste versies.

Nu is het niet de eerste keer dat ik wat vind, en normaal stuur ik een emailtje met een proof of concept, maar deze mensen reageren niet tot compleet niet. Terwijl simpele support-vragen vrijwel direct worden beantwoord.

Tijd voor een grotere klok dus, alleen hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken. Posten in 0-day-exploits is me een beetje cru :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb dit wel eens gehad bij een grote printer fabrikant (DoS exploit). (Met creatief googlen wel terug te vinden denk ik ;)) Heb de fabrikant daar toen over gemaild en na 4 weken op een zero-day lijst gezet aangezien er na diverse mails nog geen enkele reactie was gekomen. Binnen een mum van tijd was het exploit op alle belangrijke websites terug te vinden (osvdb, cve, securityfocus etc), een patch is ondanks dit echter nooit gemaakt.

Maak je het niet bekend dan weet je dat de kans heel laag is dat er gepatched gaat worden terwijl het lek wel gewoon uitgebuit kan worden. Publiceer je het dan is de kans groter dat er misbruik van gemaakt kan worden maar zal er misschien wel sneller gepatched worden of hebben andere gebruikers een workaround voor het issue.

Maar ja, deze discussie blijf je met exploits altijd houden.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-11 16:36
Als de makers zou geen reactie geven, zou ik een mail met de advisory sturen naar deze twee mailinglists:
  • Buqtraq
  • Full-disclosure
JayTaph schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:24:
Tijd voor een grotere klok dus, alleen hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken. Posten in 0-day-exploits is me een beetje cru :)
Het is misschien wel een beetje cru, maar als het bedrijf niet eens de moeite neemt om even mailtje terug te sturen is het toch wel hun eigen fout.

En jij zoekt tenminste nog contact met het bedrijf. Je ziet vaak genoeg dat ze het gelijk posten op deze mailinglists zonder dat de maker kans heeft gehad de fout te verhelpen.
sh4d0wman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:34:
Maak je het niet bekend dan weet je dat de kans heel laag is dat er gepatched gaat worden terwijl het lek wel gewoon uitgebuit kan worden. Publiceer je het dan is de kans groter dat er misbruik van gemaakt kan worden maar zal er misschien wel sneller gepatched worden of hebben andere gebruikers een workaround voor het issue.
Als je het lek publiekelijk maakt dwing je de fabrikant eigenlijk om het lek te repareren. Al gebeurt het niet altijd.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
hack op hun eigen board (ervan uit gaant dat die ook dezelfde fout bevat) een van de admin accounts door er een ander wachtwoord in te zetten, en stuur ze daarna nog een mailtje dat het je menis is. Dus als ze niet reageren/fixe, dat je t openbaar gaat maken?

LinkedIn
BlackIntel

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:38:
hack op hun eigen board (ervan uit gaant dat die ook dezelfde fout bevat) een van de admin accounts door er een ander wachtwoord in te zetten, en stuur ze daarna nog een mailtje dat het je menis is.
Haha, ja en dan een rechtzaak aan je broek hebben hangen zeker? Slecht idee....

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Gewoon allereerst netjes melden aan de fabrikant.
Mocht je binnen een aantal weken geen reactie hebben, dan gewoon naar buiten brengen via SecurityFocus.
SF wordt door veel fabrikanten in de gaten gehouden en daardoor is het misschien wel een harde maar duidelijk hint :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Denk dat het inderdaad bugtraq dan maar gaat worden... :p

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Naar de redactie van t.net mailen en dan kijken we wel of het interessant is? :+ :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Yoeri schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:29:
Naar de redactie van t.net mailen en dan kijken we wel of het interessant is? :+ :)
Och wat heet interessant.. Je kunt complete gastenboeken overnemen (complete controle-paneel is beschikbaar) maar ik denk niet dat een exploit tot de stilstand van internet zal leiden.. Tenzij je toevallig de software draait dan zal je wel graag een update willen draaien en daarna vlug doorgaan met de rest van je leven... nieuwswaarde 0 me dunkt..

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 01:05
Mja als et op t.net staat is het snel bekend. Mss nog wel vetter dan op een of andere list droppen :)

There is no replacement for displacement!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat de makers het niet interresant vinden, houd niet in dat het noemen van de naam van het pakket misschien wel handig is.

Dat jij nu die exploit vind, en het netjes meldt bij de devvers is goed. Maar als morgen iemand anders die zelfde exploit vind, en het wel openbaar maakt...

Als de naam van het pakket dus wel genoemd wordt, en iemand op GoT gebruikt de software, kan die persoon er voor kiezen om het eveuteel uit te zetten voor dat er kwaad geschied.

Ey!! Macarena \o/

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

JayTaph schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:36:
[...]
Och wat heet interessant.. nieuwswaarde 0 me dunkt..
Er is wel eens vaker als eerste op t.net een exploit neer gezet die niet werdt gedicht, en opzich is het toch wel interessant nieuws als alle versie's onveilig zijn.
Kijk maar bijvoorbeeld naar nieuws: Nederlandse tiener ontdekt lek in Microsofts Live-dienst

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
nieuws: XSS-exploit door Microsoft betiteld als 'by design' :+

Een of ander "free simple guestbook" boeit ons niet, maar als het nou bvb om iets van formaat vBulletin zou gaan... :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Voor de TS: heb je nog nieuws hierover?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1