Ik ben bezig om voor een site een dynamisch iframe te maken. Ik heb nu een script gevonden wat werkt, maar zodra ik op de pagina die ik aanroep session_start() aanroep (omdat die pagina beveiligd is met sessies), krijg ik een javascript error. Het ziet er als volgend uit:
De indexpagina (met iframe)
De pagina test.php, met de functie om het iframe automatisch de goede grootte te geven
Als ik die session_start() dus weg laat dan gaat het wel goed, als ik hem erin zet gaat het in firefox nog wel goed, maar in IE gaat er dna iets fout. Ik krijg dan ook een javascript error:
Regel: 6
Teken: 1
Fout: Niet nader omschreven fout
URL: test.php
en het iframe krijgt dan ook niet de goede grootte. Die session_start() heb ik gewoon echt nodig omdat de pagina's in het iframe beveiligd moeten worden, iemand die me verder kan helpen?
De indexpagina (met iframe)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <html>
<head>
<title>Iframe Test</title>
</head>
<body>
Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat <br />
Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat <br />
<iframe src="test.php"
id="contentFRM"
marginwidth="0"
marginheight="0"
scrolling="no"
frameborder="1">
</body>
</html> |
De pagina test.php, met de functie om het iframe automatisch de goede grootte te geven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php
session_start();
?>
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function autofitIframe(id){
if (!window.opera && !document.mimeType && document.all && document.getElementById){
parent.document.getElementById(id).style.height=this.document.body.offsetHeight+"px";
} else if(document.getElementById) {
parent.document.getElementById(id).style.height=this.document.body.scrollHeight+"px"
}
}
</script>
</head>
<body onload="autofitIframe('contentFRM')">
Testtttttttttttttttttttttttttttt <br />
.......................................
</body>
</html> |
Als ik die session_start() dus weg laat dan gaat het wel goed, als ik hem erin zet gaat het in firefox nog wel goed, maar in IE gaat er dna iets fout. Ik krijg dan ook een javascript error:
Regel: 6
Teken: 1
Fout: Niet nader omschreven fout
URL: test.php
en het iframe krijgt dan ook niet de goede grootte. Die session_start() heb ik gewoon echt nodig omdat de pagina's in het iframe beveiligd moeten worden, iemand die me verder kan helpen?