Is dit systeem redelijk?????

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Topicstarter
Ik kan voor 3650 dit kopen, is dit duur, normaal of goedkoop???:

-Athlon ThunderBird 1000
-CoolerMaster cb5-5g12 met aangepaste fan
-MSI K7T Pro2-A
-256 sdram 133mhz (dane-elec)
-IBM Desktar Telesto 30 GB 7200 rpm
-Cherry Toetsenbord G83 ps/2
-Iiyama A705MT Vision Master Pro 411
-AOpen HX45 Miditower ATX met 300 Watt voeding
-SONY 1,44mb FDD
-Labtec SPIN 50
-AOPEN 1240 PRO 12x40x KIT
-Aopen 12x10x32 met Just Link

Verwijderd

videokaart??

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48
Geen Videokaart in je systeem.
De prijs is redelijk.
Kijk voor de prijs is in de pricewatch

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Pricewatch ken iuk wel, maar wat vinden jullie gewoon voor 3650???
Ohh ja, kaartje heb ik al ;)

Verwijderd

Uhm tja, je zou gewoon op pricewatch kunnen kijken wat een redelijk prijs ervoor is.. Gewoon kijken welke het goedkoopst is en er dan +- 10% bijoptellen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou geen IBM nemen, die dingen gaan snel stuk => ervaring hier op het werk.

Ze zijn wel erg stil :9, alleen weegt dat niet o[p tegen het feit dat ze snel stuk gaan, dus zou voor een maxtor gaan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Zijn hier meer mensen met de IBM probleem.???

Verwijderd

IBM is juist heel goed bij normaal gebruik. Op het werk heb je altijd van die 'Boeren' die niet weten wat een computer is en alleen met hun programma kunnen omgaan. Die rammen dus op de tafel en doen vanalles met de computer. Bij normaal thuisgebruik zijn ze zeer goed en snel. Gewoon IBM nemen, je hebt toch drie jaar garantie.

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:18
geen ibm nemen :) Heb er eentje van 6,4 gig gehad die begaf het na 15 maanden en de volgende van 15gb na drie maanden :(
Heb nu een 20,4gb maxtor en die doet het super. maakt wel een pokke herrie t.o.v. die ibm's maar ik wel betere kwaliteit en sneller.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Nu begin ik toch te twijfelen tussen Maxtor en IBM. Hellppppp, zijn er nog meer suggesties???

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
Bij ons op het werk werden voor het merendeel Maxtors geleverd, omdat ze zo'n goede performance geven in Raid. Alleen de laatste tijd krijgen we er heel erg veel terug, met SMART-errors, of klachten dat ze zo traag zijn. Dan ga je ze opnieuw formateren en dan doen ze er 140 minuten i.p.v. 8 over. Sinds we zijn overgestapt op Seagate hebben we nog niet veel problemen gehad. Maar ik moet zeggen dat dat nog niet zo lang is.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 07 februari 2001 22:26 schreef Bendertino het volgende:
IBM is juist heel goed bij normaal gebruik. Op het werk heb je altijd van die 'Boeren' die niet weten wat een computer is en alleen met hun programma kunnen omgaan. Die rammen dus op de tafel en doen vanalles met de computer. Bij normaal thuisgebruik zijn ze zeer goed en snel. Gewoon IBM nemen, je hebt toch drie jaar garantie.
Wij werken hier met studentwedewerkers, die toch echt veel weten over computers, en het ligt dus echt wel aan die schijven, kan me niet voorstellen dat het slaan op de tafel, een HD failure kan veroorzaken, want dan is het gewoon een slechte HD.

Voor mij Geen IBM.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb nog geen problemen gehad met mijn IBM 30gyg 7200rpm, en snel is ie zeker. :)

Volgens mij zal het allemaal wel meevallen met snel kapotgaan, maar vraag (net zoals bij elk ander duur ding wat je koopt) naar de de garantie en de bon.

Verwijderd

ik heb eerder slechte ervaringen met Maxtors die stukgaan. Daarom heb ik voor IBM gekozen.

Hopelijk schep ik niet teveel verwarring :P

• Laurent
  • Niet online
Eeuhrm, ik heb mijn MaXtor 10.1 al 2 jaar :), nog geen slechte evaringen of bad clustor ofzow gehad...

• Smarron
  • Laatst online: 22:32

Smarron

The bend

Ik heb al een tijd die 30 Gb van IBM. Nooit problemen mee gehad!

Deze schijf wordt erg veel aanbevolen, maar de Maxtor ook. Koop er dan lekker 2, van ieder 1 :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• 4of9
  • Laatst online: 15-04 15:52
ik heb zelf maxtor en zou dus voor IBM gaan :P niet dat ik ontevreden ben maar naar aanleiding van verhalen van vrienden.

Oja ik zou ook een andere koeler nemen.

een super Orb of een ALPHA of een FOP38

en als je geduld hebt ff wachten op de 760 chipset van AMD... via zuigt namelijk (heb zelf een Abit KT7-raid)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 07 februari 2001 22:31 schreef timotheebastin het volgende:
geen ibm nemen :) Heb er eentje van 6,4 gig gehad die begaf het na 15 maanden en de volgende van 15gb na drie maanden :(
Heb nu een 20,4gb maxtor en die doet het super. maakt wel een pokke herrie t.o.v. die ibm's maar ik wel betere kwaliteit en sneller.
Maxtor sneller dan IBM??????????? NO WAY!
IBM is snelste en stilste. Ik heb er nu 3 in m'n pc zitten, en in totaal 5 hiero in huis, maar heb er nog NOOIT problemen mee gehad...

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
4of9
Geplaatst door 4of9 - donderdag 08 februari 2001 03:01

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb zelf maxtor en zou dus voor IBM gaan niet dat ik ontevreden ben maar naar aanleiding van verhalen van vrienden.
Oja ik zou ook een andere koeler nemen.

een super Orb of een ALPHA of een FOP38

en als je geduld hebt ff wachten op de 760 chipset van AMD... via zuigt namelijk (heb zelf een Abit KT7-raid)

[Dit bericht is gewijzigd door 4of9 op 08-02-2001 03:03]
Geen Orb, heeft ronde onderkant en is kut bij socket A, als je cpu keer op keer demonteerd. Alpha is te duur, dus valt ook af. En die Fop maakt te veel lawaai, maar is wel heel erg goed.

Nee, ik ga niet zitten wachten op nieuwste van het nieuwste. Als je het zo bekijkt kan ik beter wachten op de Athlon 2 Ghz ;)
Ik snap wel wat je bedoeld maar, ik heb het nu nodig, en alles wat je z.s.m nodig heb, daar ga je niet op zitten wachten snap ie.......*D

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Niemand meer?? Ik moet wcht meer tips hebben hoor :)

Verwijderd

Ik werk bij de installatiedienst op een groot Pharmacutisch bedrijf waar zowel Maxtor en IBM wordt geleverd en ik kan je verzekeren : die Maxtor schijven zijn niet te veel waard. Bij 80% van de herinstallaties was een slechte Maxtorschijf:r de oorzaak. Met IBM-schijven veel minder problemen. Dus als ik jou was zou ik zeker een IBM nemen.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Niemand meer :?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op donderdag 08 februari 2001 16:58 schreef Polle het volgende:
Ik werk bij de installatiedienst op een groot Pharmacutisch bedrijf waar zowel Maxtor en IBM wordt geleverd en ik kan je verzekeren : die Maxtor schijven zijn niet te veel waard. Bij 80% van de herinstallaties was een slechte Maxtorschijf:r de oorzaak. Met IBM-schijven veel minder problemen. Dus als ik jou was zou ik zeker een IBM nemen.
ik heb hier meer defecte IBM's gehad dan maxtor's. zeker uit een slechte reeks want over het algemeen is IBM beter

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Hey jongens, ff ontopic blijven. Ik zie nu alleen maar tips over hdd's

Verwijderd

Lijkt me zeer redelijk .
En in mijn ogen zijn Western Digital HD's echt de top . Vrij snel , stil en HARDNEKKIG . Krijg je echt niet kaopt . Ik heb er nog 1 liggen van 6.4 die in een kapsalon naar een bouwwerf naar m'n huis is verhuisd , werkt nog steeds perfect .

Verwijderd

Misschien ipv de MSI K7T Pro2-A een moederbord met de nieuwe kt133A chipset. Dan kan je later beter upgraden, want vanaf 1,2Ghz zit de processor op 133Mhz (geloof ik). Ik zou de Abit KT7A nemen bijvoorbeeld. Maarja, Msi is wel errrug stabiel natuurlijk!

Verwijderd

koop die systeem gewoon
is een leuk aparaat maar ja tweede hands is die zwaar te duur want voor dat geld heb ik mijn amd tb 1200 gekocht met alle shit erop en eraan ....
jammer als je in de buurt van duitsland woont zou ik beslist eens in duitsland kijken want de prijzen zijn enorm verschil daar stukken goedkoper dan hier 19 % belasting
nederland weet wat die vraagt duitsland 16%
belasting is toch wat beter
hd zou ik ibm pakken heb zelf de 60 gig
maar als je goedkoop wilt doen dan de maxtor die is een stukje goedkoper maar wel langzamer
want ibm heeft een toertje van 7200
en maxtor 5400
inlees snelheid is bij ibm 8.5 ms
en maxtor 9.2 ms
en dat scheelt weer een beetje

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Topicstarter
Uhhh, het is niet 2e hands hoor!!!!
En die belsating, ik koop hem via een bedrijf, dus 19% minder. Bedrag is nog niet afgetrokken.
Pagina: 1