Toon posts:

Error en Warning in event viewer van Exchange 5.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb sinds 2 dagen dat ik 2 meldingen al 2 keer zie langs komen maar weet niet precies wat er mee bedoeld word.
het zijn de volgende 2 meldingen:

Error 12007:
Error 80004005-82000201 occured while processing message <4CC5216B87739843A28CAE1B537CE06F02B58E@onze server> with subject _____from ____'. The archive filename is 'LBJT9BSF'.

En daarop volgt automatische de error 4116:
An error was returned from the messaging software the Internet Mail Service uses to process messages on the Microsoft Exchange Server. It is possible that the piece of mail being processed at the time will not be delivered. The message that was being processed has been moved to the "BAD" folder. Use the appropriate utilities found in the SUPPORT directory of your Exchange CD to view and manipulate these messages.

De andere is een warning 65 MSExchangeIS ((2196) ) Background clean up skipped pages. Database may benefit from defragmentation.

Kan iemand mij vertellen wat ze precies betekenen en hoe ik het kan oplossen.

bijvoorbaat dank,

Robbert

Verwijderd

Al op de technet site gezocht? Die messages spreken toch voor zich? 1 message kon niet delivered worden en de andere geeft aan dat een offline defrag goed is voor je database. Verder is Exchange 5.0 wel heel erg oud natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:28:
Al op de technet site gezocht? Die messages spreken toch voor zich? 1 message kon niet delivered

Oke ja dat had ik door maar die 4116 wat is dat dan want zodra die melding heb gehad blijft er dus automatisch iets in de IMS staan van mail dat zit in die bad folder neem ik aan?
kan ik dit verwijdere ?

worden en de andere geeft aan dat een offline defrag goed is voor je database. Verder is Exchange 5.0 wel heel erg oud natuurlijk.
die offline frag wil zeggen even exchange services stoppen en dan defragmentatie uitvoeren of hoe moet ik dit zien.
Ja het is al heel oud ben ook bezig dat ze hier over gaan naar 2003 gaat ook gebeuren zeer waarschijnlijk maar tot die tijd wil ik het nog even goed werkend houden :)

Verwijderd

offline defrag:
http://msexchangeteam.com/archive/2004/07/08/177574.aspx

Event id 4116:
http://www.google.ie/sear...&btnG=Google+Search&meta=

Een hoop van die 4116 errors zijn dus pas in 5.5 gefixed..... Je zou in de bad mail folder kunnen kijken naar een message met die file naam en de file in notepad kunnen openen om te zien of je er iets in kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
[
offline defrag:
http://msexchangeteam.com/archive/2004/07/08/177574.aspx

Die offline defrag kan ik die het beste doen als ik die melding krijg?
Want ik lees iets van oude database naar nieuwe database hoe risico is dit niet
dat ik gegevens kwijt raak want dat is iets wat echt niet mag gebeuren.

Event id 4116:
http://www.google.ie/sear...&btnG=Google+Search&meta=

Een hoop van die 4116 errors zijn dus pas in 5.5 gefixed..... Je zou in de bad mail folder kunnen kijken naar een message met die file naam en de file in notepad kunnen openen om te zien of je er iets in kunt vinden.

staat niks in de badfolder of ik kijk in de verkeerde maar toch houd mij IMS groote vast van 3 items ter groote van 67k
Het probleem had ik zelf ook al gevonden en dat het nog niet werd gemaakt in 5.0

alvast bedankt voor al je hulp

Verwijderd

Voordat je een offline defrag doet, maak je natuurlijk een online backup. Wat er gebeurt met een offline defrag is dat er een nieuwe database aangemaakt wordt waar alle data naartoe gekopieerd wordt. Je verliest geen data.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:55:
[
Een hoop van die 4116 errors zijn dus pas in 5.5 gefixed.....
Mocht je al een reden hebben om Exchange 5 te blijven gebruiken, upgrade dan op z'n minst naar 5.5. Deze upgrade heeft lang niet zoveel impact als een migratie naar Exchange 200x.

Verwijderd

Hou er ook even rekening mee, dat, als de datastore vrij groot is, het offline defragmenteren niet in 3 minuten klaar is. Als de server net zo oud is als je Exchange, dan kan het zelfs ERRUG lang gaan duren. Wat je dan zou kunnen doen is de database naar een snellere server kopieren en hem daar met eseutil defraggen.

Ik heb laatst een offline defrag uit moeten voeren op een recente dual Xeon server (OS op redelijks snelle U320 SCSI-schijven in RAID1 en DB op SAN) met Windows 2003 en Exchange 2003. Ging om een database van ruim 40GB geloof ik. Ik was blij dat ik de werkzaamheden voor 's avonds had ingepland en thuis zat te werken.....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 13:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Mocht je al een reden hebben om Exchange 5 te blijven gebruiken, upgrade dan op z'n minst naar 5.5. Deze upgrade heeft lang niet zoveel impact als een migratie naar Exchange 200x.
Lijkt me geen goed idee, want 5.5 wordt ook al een tijdje niet meer ondersteund. Zelfs al heeft het minder impact, dan loop je toch nog achter de feiten aan.
Pagina: 1