Hallo iedereen,
Het is vast erg simpel maar ik snap een deel van de volgende cronjob niet:
Tot hier ben ik mee: Alle lijnen van het bastand 'Master.csv' die zowel 'ANSWERED' als 'from-sip' bevatten worden doorgegeven aan het script genaamd yesterday. Wat ik hier al niet helemaal begrijp is waarom de inhoud niet doorgegeven wordt met een '>' maar met een 'grep' commando (zie onderstaand fragmentje)
Uiteindelijk komt de output terecht in een bestand dat yesterday.csv noemt. Wat ik hier dan weer niet goed bregrijp is deze regel:
Waarom staat hier 2x een pad dat begint met /var/www en waarom staat het 2de gedeelde tussen quotes.
Sorry voor de misschien domme vraag => Linux nOOb
Het is vast erg simpel maar ik snap een deel van de volgende cronjob niet:
Bash: yesterday.sh
1
2
3
4
| 0 4 * * * /bin/cat /var/log/asterisk/cdr-csv/Master.csv |/bin/grep ANSWERED |/bin/grep from-sip|/bin/grep `/var/log/asterisk/cdr-csv/yesterday` > /var/www/cdr/`/var/log/asterisk/cdr-csv/yesterday`.csv |
Tot hier ben ik mee: Alle lijnen van het bastand 'Master.csv' die zowel 'ANSWERED' als 'from-sip' bevatten worden doorgegeven aan het script genaamd yesterday. Wat ik hier al niet helemaal begrijp is waarom de inhoud niet doorgegeven wordt met een '>' maar met een 'grep' commando (zie onderstaand fragmentje)
1
| |/bin/grep `/var/log/asterisk/cdr-csv/yesterday` > |
Uiteindelijk komt de output terecht in een bestand dat yesterday.csv noemt. Wat ik hier dan weer niet goed bregrijp is deze regel:
1
| /var/www/cdr/`/var/log/asterisk/cdr-csv/yesterday`.csv |
Waarom staat hier 2x een pad dat begint met /var/www en waarom staat het 2de gedeelde tussen quotes.
Sorry voor de misschien domme vraag => Linux nOOb