[USB Stick] Kan niet opslaan vanuit Office.

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kosj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste tweakers,

Graag zou ik voor het volgende probleem de meningen van jullie en mischien wel de oplossing willlen horen.

Het gaat om een USB stick waarop ongeveer 150 .doc bestanden zijn opgeslagen. Nu is het zo dat als er in Word een nieuw document wordt aangemaakt en men wil het vervolgens vanuit Word opslaan op de USB stick,deze dat niet toe laat. Er verschijnt dan de volgende melding: "Kan opslaan niet voltooien wegens fout met bestandstoegang". Het kopieëren binnen de verkenner lukt wel. Het volgende wat ik heb gedaan is het formatteren van de stick. Hierna werkt het opslaan wel, als ik vervolgens de de oorspronkelijke bestanden weer terug kopieër doet zich hetzelfde probleem weer voor.

Het lijkt me dat dit iets met de bestanden op de USB stick heeft te maken, maar wat zou hiervoor de oplossing kunnen zijn? :?

Overigens heb ik dit op een 2e USB stick geprobeerd en deze geeft hetzelfde probleem. Het gaat hier om een Kingston DataTraveler.

Groet,
Kosj

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Waarschijnlijk zijn er op die documenten bepaalde rechten toegekend. De map waar de documenten nu inzitten even de eigenschappen van opvragen en daar de rechten resetten voor de "children".

Als je geen idee hebt waar ik het over heb dan wordt dit topic HEEL lang... :+

Heeft verder idd niks met de gebruikte stick te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 24-05-2007 16:12 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Kosj
Nou, gelukkig weet ik waar je het over hebt. Zit namelijk in de IT-branche, maar ik was net als mijn collega's even het spoor bijster. Ik zal het morgen eens proberen. Bedankt voor de tip!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Wat Dukey zegt, of je USB stick of elk afzonderlijk bestand heeft als kenmerk alleen-lezen (zit soms een schakelaartje op voor schrijfbeveiliging, maar het kan ook in de bestanden zitten ;)).

[ Voor 35% gewijzigd door The__Virus op 24-05-2007 17:46 ]

• Kosj
De USB stick is in ieder geval niet tegen schrijven beveiligd, anders was het ook niet mogelijk gewesst om in de verkenner bestanden naar de stick te schrijven. Het zal dus idd wel aan de bestanden liggen. Morgen meer erover als ik weer op mijn stageplek ben. ;) In ieder geval al bedankt voor de reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door Kosj op 24-05-2007 20:41 ]

• Kosj
Het probleem is opgelost door een map op de USB stick te plaatsen en vervolgens de bestanden naar de map te verplaatsen. Het opslaan vauit het office pakket werkt nu weer correct.

Bedankt voor de reacties die naar deze oplossing hebben geleid.

Groet Kosj
Pagina: 1