Wachttijd voor nickrelease

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vroeg mij af hoelang een use inactief moet zijn geweest voor je zijn / haar
nick over mag nemen.

gezien het feit dat ik al een tijdje aas op de nickname Flapp die al bezet is en deze user al 3 maanden inactief is.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker zes maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew.
Nickchange regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nickchange regels
Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker zes maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew.
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
haha, bedankt!
dan moet ik helaas nog eventjes wachten :(

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ben ik de enige die 6 maanden nogal kort vindt...? Het kan toch best zijn dat je op een gegeven moment GoT niet meer zo interessant vindt, maar het forum later herontdekt? Of dat je geruime tijd in het buitenland zit of andere zaken te doen hebt waardoor GoT even minder belangrijk wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Dat kan natuurlijk voorkomen, maar voor zover ik weet wordt je account alleen hernoemd naar |IA en kan je er dus nog wel gebruik van maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

wat gebeurd er eigenlijk met de posts van bv deze flapp als z'n nick wordt "weggegeven" ?
wordt dat account dan hernoemt naarr "the user formerly known as flapp" ?

edit; kennelijk wordt je account dus hernoemt naar "|IA" zoals hierboven staat?

[ Voor 20% gewijzigd door EnnaN op 27-05-2007 23:35 ]

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Millennyum schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:33:
Ben ik de enige die 6 maanden nogal kort vindt...? Het kan toch best zijn dat je op een gegeven moment GoT niet meer zo interessant vindt, maar het forum later herontdekt? Of dat je geruime tijd in het buitenland zit of andere zaken te doen hebt waardoor GoT even minder belangrijk wordt?
True, maar je moet toch ergens een grens stellen en een jaar op een nick wachten is ook wel weer erg veel :P

Ik vind het nog niet zo slecht, moet je maar wat actiever zijn :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

tufkaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01:35
EnnaN schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:34:
wat gebeurd er eigenlijk met de posts van bv deze flapp als z'n nick wordt "weggegeven" ?
wordt dat account dan hernoemt naarr "the user formerly known as flapp" ?

edit; kennelijk wordt je account dus hernoemt naar "|IA" zoals hierboven staat?
flapp wordt dus flapp|IA zodat de ander die erom vroeg flapp kan gaan heten ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

check :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat als een gebruiker meldt dat hij 6 maanden geen gebruik kan/zal maken van zijn account?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hahn schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:34:
Dat kan natuurlijk voorkomen, maar voor zover ik weet wordt je account alleen hernoemd naar |IA en kan je er dus nog wel gebruik van maken.
Maar dan moet je dus wel weten dat je nick is veranderd, anders kan je nooit inloggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

mail je heel lief naar gathering(aap)t.net. De doktors zijn dan altijd heel lief voor je.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Tja, meestal weet je niet van tevoren hoe lang je geen gebruik zal gaan maken van je account.
Ik zou er toch niet zo blij mee zijn als ik ineens als Millennyum|IA door het leven zou moeten gaan hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je mag in dat geval heus wel een "gratis" nickchange van ons krijgen hoor ;)

De grens moet nu eenmaal ergens worden gelegd. Het is lullig voor de mensen die een nick graag zouden willen hebben als dat overnemen nooit zou kunnen. De nick van iemand overnemen die al drie jaar niet is ingelogged op de site lijkt me logisch. Drie maanden niet, je moet de grens toch ergens leggen.
Er zijn altijd mensen die een jaar gaan trekken in de Himalaya, maar die uitzondering de regel maken is niet handig. Zeker als dat misschien nog kan worden afgevangen door ons voor vertrek even te mailen met het verzoek de nick niet weg te geven. Al is dat wel een hele grote uitzondering, zou liever geen mailtje krijgen van iedereen die een week naar Torremolinos gaat :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Guardian Angel schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:39:
Wat als een gebruiker meldt dat hij 6 maanden geen gebruik kan/zal maken van zijn account?
Ik weet het niet precies, maar volgens mij is dat niet zo heel vaak voorgekomen op deze grote userbase, dus ik verwacht dat de tijd 6 maanden wel kort lijkt, maar niet te kort blijkt te zijn :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een lange stage, eenzame opsluiting, vrijwilliger in de binnenlanden van Afrika..... je weet het maar nooit hè met ons Tweakers. :)

Maar ik neem aan dat je dan als gebruiker een melding doet en de modforce daar rekening mee houden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Millennyum schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:33:
Nee, je bent niet de enige.
Een jaar zou beter zijn, maar ik vind dat nickchanges eigenlijk alleen naar geheel vrije usernames zouden moeten gaan.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Guardian Angel schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:46:
Een lange stage, eenzame opsluiting, vrijwilliger in de binnenlanden van Afrika..... je weet het maar nooit hè met ons Tweakers. :)
Ik denk dat iemand die 6 maanden lang niet inlogt niet echt gezien wordt als een actieve gebruiker. Zelfs wanneer je maanden door de binnenlanden van Afrika trekt zie ik niet in waarom je niet een keer inlogt binnen 6 maanden.
Maar ik neem aan dat je dan als gebruiker een melding doet en de modforce daar rekening mee houden.
Het is niet dat we er geen rekening mee zouden willen houden, meer dat het praktisch erg lastig is.
justmental schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:50:
[...]

Nee, je bent niet de enige.
Een jaar zou beter zijn, maar ik vind dat nickchanges eigenlijk alleen naar geheel vrije usernames zouden moeten gaan.
Kan ik me voorstellen, aan de andere kant is het ook niet fair om een nick waarvan je weet dat er niets mee gebeurt stof moet vergaren en de persoon die die nick erg graag zou willen hebben er niets mee kan. Ik denk dat de 6 maanden op zich best een mooie grens is om te hanteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SmartDoDo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:04:
[...]
Het is niet dat we er geen rekening mee zouden willen houden, meer dat het praktisch erg lastig is.
Het kan toch in de notes van een user vermeld worden? Of worden deze niet echt dorogenomen als de nick wordt veranderd?

Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe iemand moet inloggen als opeens z'n nick veranderd is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

fsfikke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Het kan toch in de notes van een user vermeld worden? Of worden deze niet echt dorogenomen als de nick wordt veranderd?
Is in feite ook de enige plaats op zoiets te melden, daarentegen alsnog geen zekerheid.
Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe iemand moet inloggen als opeens z'n nick veranderd is.
Niet. En dan volgt er logischerwijs een mail naar een van de bekende mailboxen zodat de mensen die daar actief zijn een nick kunnen wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
[quote]Guardian Angel schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:46:

[/quote]

* zeef likes GA's ideas :Y })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:31:
Niet. En dan volgt er logischerwijs een mail naar een van de bekende mailboxen zodat de mensen die daar actief zijn een nick kunnen wijzigen :)
Ik denk eerder dat er een nieuw account/kloon gemaakt wordt doordat er gedacht wordt dat het account verwijderd is. Als ik namelijk ergens niet meer kan inloggen en ik weet dat ik me daar wel eens heb geregistreerd dan ga ik ervan uit dat het account verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Thank you, your evilness, thank you. _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 28-05-2007 19:30 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:25:
[...]

Ik denk eerder dat er een nieuw account/kloon gemaakt wordt doordat er gedacht wordt dat het account verwijderd is. Als ik namelijk ergens niet meer kan inloggen en ik weet dat ik me daar wel eens heb geregistreerd dan ga ik ervan uit dat het account verwijderd is.
Is inderdaad een mogelijkheid :)
Daarentegen betekend het ook dat je niet even contact hebt gezocht om na te vragen waarom je niet meer kunt inloggen. Van een beetje tweaker mag je toch wel verwachten dat hij dat weet te vinden ;)

Hoe dan ook, perfect kun je de regels voor nickchanges niet maken. En stellen dat een eenmaal aangemaakte nickname nooit mag vervalt is ook niet reëel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Klopt het dan wel dat je niet meer kan inloggen als je nick IA wordt gezet?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mOrPhie schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:54:
Klopt het dan wel dat je niet meer kan inloggen als je nick IA wordt gezet?
Ik neem aan dat het een normale nickchange is en dat het account niet gelocked wordt, echter als je niet weet dat je nick is veranderd kan je moeilijk inloggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 6 maanden ook wel kort. Ik denk dat het grootste deel van de users jong volwassenen / studenten zijn. Hierbij komen vaker dingen voor als een buitenlandse stageperiode / studie etc. Hierdoor kan het wel eens voorkomen dat er toch wel makkelijk een half jaar geen tijd of mogelijkheid is voor tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik denk niet dat het account verwijderd of gekloond ofzo. Jullie zijn toch nog niet vergeten dat ieder account een nummer heeft, he? De naam is slechts je accountnaam (en je herkenbaarheid op het forum) en meer niet.
Als je het account zou verwijderen betekent dat er een nummer vrijkomt en mogelijk dat de database in war komt door de lege nummers. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Of zit ik nu fout?

Nieuwsgierigheid:
Kan je ook inloggen met je gebruikersnummer ipv accountnaam?

Anders zou je een systeem kunnen realiseren om tevens met je nummer te kunnen inloggen als je accountnaam vervallen is. En dat je dan direct na het inloggen een scherm krijgt om zelf een nieuwe accountnaam in vullen ofzo. :S

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 29-05-2007 15:25 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou toch liever |MIA dan |IA krijgen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 29-05-2007 15:04 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees m'n reply ook eens even ;)

BtM909 in "Tijd voor nickrelease"

Als het een probleem zou zijn, dan was het vaker voorgekomen en hadden wij die regel vast wel aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 23-09 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Erkens schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:56:
[...]

Ik neem aan dat het een normale nickchange is en dat het account niet gelocked wordt, echter als je niet weet dat je nick is veranderd kan je moeilijk inloggen ;)
Och, ja, natuurlijk. 8)7

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
BtM909 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:12:
Lees m'n reply ook eens even ;)

BtM909 in "Tijd voor nickrelease"

Als het een probleem zou zijn, dan was het vaker voorgekomen en hadden wij die regel vast wel aangepast ;)
Ik vermoed dat je van de probleemgevallen weinig hoort. Het gaat namelijk om users die blijkbaar niet zo betrokken zijn bij GoT, anders zouden ze wel vaker dan 1x per half jaar inloggen. Als ik kijk hoe ik zelf begonnen ben, dan heb ik me ook ooit eens geregistreerd, om enkele keren langs te komen, en vervolgens heel lang weg te blijven en later het forum opnieuw te ontdekken. Wanneer mijn account er toen niet meer was geweest, zou ik jullie echt niet zijn gaan mailen om te vragen waarom ik niet meer kon inloggen.
Door de termijn op 6 maanden te stellen, denk ik dus dat je risico loopt om nieuwe users onnodig kwijt te raken. Het zal inderdaad geen gigantisch probleem zijn, maar iedere nieuwe user is er eentje, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rakkerzero schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:00:
Ik denk niet dat het account verwijderd of gekloond ofzo.
De nick van het account wordt veranderd, het account zelf blijft gewoon bestaan. Zou je dus na een jaar inactiviteit weer willen beginnen én je nick blijkt te zijn overgenomen dan kun je alsnog verder gaan waar je gebleven bent, echter wel onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Millennyum schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:32:
[...]

Ik vermoed dat je van de probleemgevallen weinig hoort. Het gaat namelijk om users die blijkbaar niet zo betrokken zijn bij GoT, anders zouden ze wel vaker dan 1x per half jaar inloggen.
Ik heb het over probleem gevallen die wij als crew horen :)

Daarnaast wordt er wel degelijk op registratiemail gecheckt en aangezien de gratis email providers worden geblokkeerd, wordt er vaak genoeg een wat langer bestaand email adres gebruikt ;)

Het gaat dus niet alleen om een-weg communicatie bij hulp bij registreren, maar bijvoorbeeld ook het tegenkomen van cloontjes (wat verder buiten bestek van dit onderwerp valt ;))

Ook bij dit onderwerp snap ik 1 ding niet, niemand hier heeft het probleem ooit ervaren. Dat is geen vrijbrief om de discussie maar niet aan te gaan, maar ik heb hier sterk het vermoeden dat we een spreekwoordelijk kanon van stal halen om een mug te pakken. Sterker nog, waarbij niemand eigenlijk weet of die mug uberhaupt bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Als het echt een probleem is dat je langere tijd weggaat en je bent zo gehecht aan je account, dan kan je IMO ook wel de moeite nemen om dit eventueel te melden aan Tweakers.net. Denk dat ze daar best rekening mee wilden houden. Of niet? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja hoor. Alleen hebben we er geen systeem voor en het collectief geheugen is nu ook weer niet zo goed ontwikkeld dat we bij een nickchangeaanvraag nog weten dat iemand 8 maanden geleden een mailtje heeft gestuurd. Opzich is het allemaal best op te lossen met verplichte notes check, of een notificatiemailtje, maar Btm909 slaat denk ik de spijker op de kop.

Tussen de mail die in de gathering box binnenvalt zitten er genoeg met betrekking tot inlogproblemen en daarvan zijn er 0 te herleiden tot |IA problemen. In de praktijk is het gewoon geen issue. :) Een extra slag om een probleem om te lossen wat er niet is, is domme bureaucratie.

offtopic:
nog een kleine ttelaanpassing. Ik lees de hele tijd dat het tijd is voor een nickrelease :X

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 03-06-2007 09:44 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pfff ik moest laatst anders op irc wel even de hele nickserv registratie overdoen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

maar das dan irc he O-)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Lustucru schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:28:
Ja hoor. Alleen hebben we er geen systeem voor en het collectief geheugen is nu ook weer niet zo goed ontwikkeld dat we bij een nickchangeaanvraag nog weten dat iemand 8 maanden geleden een mailtje heeft gestuurd. Opzich is het allemaal best op te lossen met verplichte notes check, of een notificatiemailtje, maar Btm909 slaat denk ik de spijker op de kop.
Bij iedere user kunnen jullie als moderator toch comments (niet zichtbaar voor user zelf) toevoegen?
Daar kan dan toch ook instaan of een nickname behouden wilt worden ofniet?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Rakkerzero schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:21:
[...]

Bij iedere user kunnen jullie als moderator toch comments (niet zichtbaar voor user zelf) toevoegen?
Daar kan dan toch ook instaan of een nickname behouden wilt worden ofniet?
Dat kan in de notes worden geplaatst, die worden echter niet standaard geraadpleegd als er een nick inactief wordt gezet. Wat wel wordt bekeken is wanneer de inactieve user voor het laatst is ingelogd. De kans dat de melding "User gaat een jaar door Afrika trekken, username dus behouden" wordt gezien is klein. Het geeft iig geen garantie dat je nick niet wordt overgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmartDoDo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:31:
[...]
Dat kan in de notes worden geplaatst, die worden echter niet standaard geraadpleegd als er een nick inactief wordt gezet. Wat wel wordt bekeken is wanneer de inactieve user voor het laatst is ingelogd. De kans dat de melding "User gaat een jaar door Afrika trekken, username dus behouden" wordt gezien is klein. Het geeft iig geen garantie dat je nick niet wordt overgenomen :)
Lijkt me toch een kleine moeite om even snel naar de laatste notes te kijken alvorens een account op inactive te zetten, is toch maar een paar seconden werk? Als dat teveel is dan laat je het nickchangen toch over aan een andere collega? Natuurlijk komt het weinig voor dat iemand zo'n lange tijd offline is. Maar stel dat het gebeurd is het gewoon erg jammer dat je nick (zeker als je behoorlijk actief was en dus "bekend" bent onder die naam) kwijt raakt.

Ow, en de reden over dat er geen mailtjes worden gestuurd over inlog problemen bij oude accounts had ik al eerder mijn mening over gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:54:
[...]

Lijkt me toch een kleine moeite om even snel naar de laatste notes te kijken alvorens een account op inactive te zetten, is toch maar een paar seconden werk?
Wijs ik toch even op
Lustucru schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 20:28:
Tussen de mail die in de gathering box binnenvalt zitten er genoeg met betrekking tot inlogproblemen en daarvan zijn er 0 te herleiden tot |IA problemen. In de praktijk is het gewoon geen issue. :)
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand z'n nick kwijt was om die reden en zo'n melding is hooguit zinnig als iemand heel bewust +6 maanden van de aardbol verdwijnt. Hoe vaak zal dat voorkomen plus het feit dat een ander net die ene nick wilt hebben? Die combinatie is zo zeldzaam dat het structureel moeten controleren van notes me echt niet zinnig lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

lees nog eens mijn post(s), en met name deze:
Erkens schreef op maandag 28 mei 2007 @ 19:25:
Helemaal als ik zie dat mijn nick gebruikt in gebruik is door iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Erkens schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:11:
lees nog eens mijn post(s), en met name deze:

[...]

Helemaal als ik zie dat mijn nick gebruikt in gebruik is door iemand anders ;)
Dan hebben we het over mensen die +6 maanden niet meer aanwezig zijn geweest én waarvan toevallig hun nick is overgenomen. Daartussen zitten er nog mensen bij die niet meer wisten wat hun account was en sowieso al een nieuw account zouden maken.

We praten dus over iets wat zó minimaal voorkomt :) De meeste mensen maken een cloon aan omdat ze hun nick gewoon kwijt waren, mailadres niet meer bij kunnen komen of om een ban te omzeilen. Niet omdat hun oorspronkelijke nick is doorgegeven aan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Natuurlijk komt het in principe nooit voor, maar dat is toch ook precies hetzelfde als dat je doet met het maken van software?

Er voor zorgen dat ook een bug die in prinicipe nooit voorkomt verhelpen? En wat kost het in dit geval? Slechts een paar seconden tijd om de notes te checken van de user die je inactive maakt.

Maargoed, wat mij betreft heb ik alles al wel gezegt wat erover te zeggen valt :) Mij zal het niet overkomen iig. Ten eerste omdat er weinig andere mensen zijn die Erkens heten en hier op tweakers eventueel rond zouden kunnen lopen, en ten tweede omdat ik als ik zo'n tijd weg ben er wel voor zorg dat er regelmatig een request gedaan wordt via een script naar GoT O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

SmartDoDo schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:25:
Daartussen zitten er nog mensen bij die niet meer wisten wat hun account was en sowieso al een nieuw account zouden maken.
O-) [Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Nu we het toch over .0001% kans gevalletjes hebben: :)
Stel dat een nick voor de 2e keer succesvol geclaimd wordt. Dan gaat de oude nick weer naar nick | IA, maar die bestaat dan al vanwege de vorige claim. Moeten we dat dan zien als een nieuwe claim achter de schermen, zodat de oude nick | IA gedegradeerd wordt naar nick | IA | IA ? :D Kom je vele jaren later terug van je dwalingen over de oceanen, zie je ineens nick t/m nick | IA | IA | IA | IA | IA | IA | IA | IA | IA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

|Ia2 noem ik ze dan - en dat is geloof ik al wel eens voorgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik neem aan dat jullie nickname's die een bepaalde naam opgebouwd hebben sowieso niet zo snel weer weg zullen geven? Het lijkt me niet de bedoeling dat er een nieuwe Sinterklaas of Toverstaf opstaat.

Het liefst ligt de grens bij =<10.000 posts ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Dat lijkt me idd handiger. Oh en nog bedankt voor mijn nickchg, elevator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk dat het voor iedereen wel mogelijk is om eens in het halfjaar in te loggen, en even wat te posten (zo is activiteit het makkelijkst te controleren denk ik?). Mijn huidige nick nam ik over van een account dat toen al 2 jaar stilstond, waarvan ik ook weet dat niemand daar meer wat mee doet :) Zoals al gezegd wordt, denk ik dat iemand die lang niet op GoT geweest is toch wel opnieuw probeert te reggen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Destruction schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:14:
Ik denk dat het voor iedereen wel mogelijk is om eens in het halfjaar in te loggen, en even wat te posten (zo is activiteit het makkelijkst te controleren denk ik?).
inloggen is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als ik een nickchange doe met een eventuele |IA voor iemand met veel posts of een reputatie dan kijk ik wel even of dat iets handigs is ja. Soms kijk ik ook naar de notes, maar niet altijd, dus een note voor als je langer weggaat levert geen garantie. Nu kan je wel stellen dat je bij |IA'en dan altijd zou moeten kijken in de notes, maar eerlijkgezegd heb ik nog nóóit zo'n verzoek gezien :) . Als we van dat verzoeken gaan krijgen dan kunnen we dat natuurlijk ook gaan overwegen. In dezelfde lijn heb ik nog nooit |IA gerelateerde problemen in de gatheringmail gezien, noch zie ik veel problemen met accounts die al meer dan 6 maanden niet hebben ingelogd.

Dus eerlijkgezegd denk ik dat we hier vooral moeilijk lopen te doen over iets wat nog nooit een probleem is geweest..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JHS schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:25:
noch zie ik veel problemen met accounts die al meer dan 6 maanden niet hebben ingelogd.
Waar komen al die wachtwoordopvraagmailtjes dan vandaan? :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

NMe: Van mensen die bijvoorbeeld 5 maanden geleden voor het laatst hebben ingelogd en nu hun wachtwoord zijn vergeten :) ? Het was overigens maar een inschatting, ik kan er naast zitten natuurlijk.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

JHS schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:07:
NMe: Van mensen die bijvoorbeeld 5 maanden geleden voor het laatst hebben ingelogd en nu hun wachtwoord zijn vergeten :) ? Het was overigens maar een inschatting, ik kan er naast zitten natuurlijk.
Die komen van -NMe- die probeert om onder andermans account GoT te hacken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of je verzint gewoon een originele nickname die niemand heeft en die niemand ook wil hebben :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
.oisyn schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 01:44:
Of je verzint gewoon een originele nickname die niemand heeft en die niemand ook wil hebben :Y)
Nickchange sdomburg -> .oisyn
Pagina: 1