Toon posts:

P5B deluxe WIFI of P5K-E WIFI-AP

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben lang aan het zoeken maar kom maar niet tot de juiste keuze. Graag wil ik een beroep doen op jullie expertise.

Ik heb:
E6600
Sata WD 250 gb
PC 7200 - 2048DDR2 Dual Channel Hyper X
Sonata III - 500 watt Earthwatts
Club 3d 1950 Pro Silent

Nu moet ik een keuze maken voor een moederbord. Ik heb talloze reviews gelezen en ze zijn allen positief. Mijn kennis laat me echter in de steek voor de juiste keuze.

Oorspronkelijk heb ik de P5B deluxe besteld. Nu lees ik dat de P5K weer sneller is met geheugen (75%). Is dit alleen met overclocken of heb je hier zonder overclock ook baat bij? Tevens hebben ze beide een verschillende chipset. Nu twijfel ik enorm om er 30 euro bij te leggen en de P5K-E/WIFI-AP te kopen. Wel geen deluxe... Wat denken jullie... blijven bij mijn oorspronkelijke bestelling? of 30 euro bijleggen en misschien een hoop meer plezier?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties. :)
;)

Verwijderd

Topicstarter
Tevens wou ik nog even benadrukken dat er niet heel veel reviews te vinden zijn die duidelijk de verschillen tussen de twee laten zien. Op de ASUS site zie ik voornamelijk verschil in Super Mem gebeuren van ASUS. Verder zijn de verschillen klein. Heb ik hier echt baat dus? ook met het oog op de toekomst?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
als je niet wil gaan overclocken gewoon bij de p5b deluxe blijven. Is clock voor clock (dus op gelijke snelheid) nog steeds sneller dan de p5k. (p965 vs p35 chipset)
En met de asus p5b deluxe kun je ook heerlijk overclocken hoor. Ik zou gewoon bij de p5b dlx blijven (die heeft ook meer features vanwege de deluxe toevoeging)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Voor is met name de snelheid idd van belang. Ik was erg geprikkeld door de claim die ze doen op 75% sneller geheugen. De deluxe toevoeging in vergelijk op de ASUS site valt nog wel mee. Niet bijzonder veel meer extra's. Maar als ik het goed begrijp is p965 sneller dan de P35?

• El Snorro
[b][message=28092586,noline]
Maar als ik het goed begrijp is p965 sneller dan de P35?
Clock voor clock wel ja.
En aangezien de p5k nog niet is voorbereid op DDR3 geheugen heb je er eigenlijk weinig voordeel van in mijn ogen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

JCS

Is er bij de P5K versies wel betere ondersteuning voor 4gb geheugen? Omdat de p965 daar nogal moeite mee schijnen te hebben. Ik heb een P5B in de bestelling en 4gb maar ik vraag me af of dit gaat werken, en dan koop ik liever voor 50 euro meer de P5K deluxe als die het wel doet en ook een beetje dezelfde mogelijkheden bied.

• El Snorro
JCS schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:37:
Is er bij de P5K versies wel betere ondersteuning voor 4gb geheugen? Omdat de p965 daar nogal moeite mee schijnen te hebben. Ik heb een P5B in de bestelling en 4gb maar ik vraag me af of dit gaat werken, en dan koop ik liever voor 50 euro meer de P5K deluxe als die het wel doet en ook een beetje dezelfde mogelijkheden bied.
4gb werkt moeiteloos op p5b deluxe hoor.

• JCS
  • Nu online

JCS

Ok ik wil je graag geloven, maar kan je mij hier enig bewijs van leveren. Ik heb de afgelopen dagen mezelf rot gegoogled om enig uitsluitsel te krijgen maar het enige wat ik kan vinden zijn draadjes waarin gezegd wordt dat het niet lekker loopt en dat er geen oplossing voor gevonden wordt.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

El Snorro schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:39:
[...]

4gb werkt moeiteloos op p5b deluxe hoor.
Ik denk dat ook JCS hier weer tegen de grenzen van een 32 bits OS oploopt, waarmee je op élk moederbord problemen hebt met meer dan 3GB + videomem en ander bijkomend geheugen....

Specs

• JCS
  • Nu online

JCS

Nee het gaat me in dit geval niet om de questie 32 bits. Het schijnt dat sommige boards niet willen booten of blijven hangen in het laad scherm van windows met 4gb of meer, ook met 64bits OS.

Verwijderd

Topicstarter
El Snorro schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:24:
[...]

Clock voor clock wel ja.
En aangezien de p5k nog niet is voorbereid op DDR3 geheugen heb je er eigenlijk weinig voordeel van in mijn ogen.
Maar hoe zit het dan met die geheugensnelheid. Begrijp ik dat dat dus helemaal niets betekend tenzij je gaat overclocken? Ook heb ik iets gehoord over een IA overclock op de p5k, beschikt de p5b hier ook over?

Ik wil gewoon mijn lightroom en ps cs3 gewoon super soepel draaien :) en vette games spelen ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 12:56 ]

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

JCS schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:52:
Nee het gaat me in dit geval niet om de questie 32 bits. Het schijnt dat sommige boards niet willen booten of blijven hangen in het laad scherm van windows met 4gb of meer, ook met 64bits OS.
Hmm Ok, dat wist ik niet.. Ik heb ook een P5B de Luxe in bestelling staan met "maar" 2GB Ram erbij, puur omdat ik geen zin had om met een 64 bits OS aan de slag te gaan.

Dit wetende hou ik het zeker nog maar even bij 2 GB ;)

Specs

• JCS
  • Nu online

JCS

bvk schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:59:
[...]

Hmm Ok, dat wist ik niet.. Ik heb ook een P5B de Luxe in bestelling staan met "maar" 2GB Ram erbij, puur omdat ik geen zin had om met een 64 bits OS aan de slag te gaan.

Dit wetende hou ik het zeker nog maar even bij 2 GB ;)
Naja ik weet het dus niet zeker, ik bedoel je hoort natuurlijk alleen van de gevallen waarbij het mis gaat. En nou wil ik het wel voorkomen door de P5K te nemen dat vind ik die 50 euro dan nog wel waard maarja als deze dan hetzelfde probleem geeft is het zonde van het geld.

Verwijderd

Topicstarter
JCS schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:07:
[...]

Naja ik weet het dus niet zeker, ik bedoel je hoort natuurlijk alleen van de gevallen waarbij het mis gaat. En nou wil ik het wel voorkomen door de P5K te nemen dat vind ik die 50 euro dan nog wel waard maarja als deze dan hetzelfde probleem geeft is het zonde van het geld.
Met 2 gig kun je toch ook makkelijk een 64 bit OS draaien (vista)?

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:56:
[...]

Met 2 gig kun je toch ook makkelijk een 64 bit OS draaien (vista)?
Tuurlijk kan dat. Maar je kan alleen de volle 4GB gebruiken met een 64-bit OS, als je 4GB ram heb ;p.

[ Voor 4% gewijzigd door Pado op 24-05-2007 14:00 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

JCS schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:47:
Ok ik wil je graag geloven, maar kan je mij hier enig bewijs van leveren. Ik heb de afgelopen dagen mezelf rot gegoogled om enig uitsluitsel te krijgen maar het enige wat ik kan vinden zijn draadjes waarin gezegd wordt dat het niet lekker loopt en dat er geen oplossing voor gevonden wordt.
Ik heb wel bewijs voor je. Ik heb 4GB gedraaid op een Deluxe en nu op een gewone P5B. Aangezien ik dit bericht kan posten zal het wel goed werken ;) :+

Youtube Download ubersnel.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tevens wou ik nog even benadrukken dat er niet heel veel reviews te vinden zijn die duidelijk de verschillen tussen de twee laten zien
Daarvoor is het concept "abstractie" uitgevonden :o

Als je weet dat performance voor het overgrote deel bepaald wordt door de gebruikte chipset, dan hoef je niet per se een review te zoeken met *exact* deze twee borden, maar gewoon met twee willekeurige borden die de gewenste chipsets vergelijken. En dan vind je een stuk meer...

Dat is dan ook de juiste manier om een moederbord te kiezen: eerst bepalen welk chipset je wilt hebben, dan kijken naar de beschikbare borden met chipset naar keuze - om tenslotte te kiezen op basis van features en prijs.
Zoals jij het doet, eerst een paar redelijk willekeurige borden pakkenen dan gaan kijken wat de verschillen zijn, is niet bepaald zinnig. Wat trouwens ook niet bepaald zinnig is, is om eerst te bestellen en dan pas na te denken.

Doe dat aub volgende keer graag van tevoren.

Edit:
En wat betreft je eerste twee posts in dit topic: gebruik aub de edit-knop als je iets toe te voegen hebt ipv twee keer achter elkaar te schoppen. Dat wordt niet zo op prijs gesteld namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 24-05-2007 14:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.