Unlock problmeem Backup Exec 10d i.c.m. HP Autoloader 1/8

Pagina: 1
Acties:

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Bij deze een frustrerend probleem met Symantec Backup Exec 10d.

Mijn situatie:
Ik heb een backup job 1.2tb draaien. Alle 8 de sloten van de autoloader zijn gevuld met tapes.
Zodra alle tapes vol zijn, begint de backup software uiteraard om nieuwe tapes te vragen. Zodra ik tapes probeer te wisselen verschijnt de melding op de tapeunit "unit locked".
Op de Autoloader zelf zit geen optie om de lock te verwjideren.
In de backup client kan dit wel, maar de unlock aktie is ook een job.
Deze unlock job gaat dus achter de backupjob staan wachten. Best lastig als deze backupjob niet verder gaat ivm het missen van lege tapes.

Nu heb ik dit zo lang mogelijk weten te vermijden door elke dag tapes te vervangen, maar vanmorgen is het fout gegaan, met als gevolg dat ik een backupjob van 1.2 tb (1.1 gedaan) heb moeten annuleren.

Software Specs:
Windows 2000 SP4 server
Symantec Backup Exec 10d met alle updates

Hardware specs:
Dell poweredge 1850
2x HP Autoloader 1/8 Ultrium 448

Nu dus uiteraard de grote vraag. Hoe unlock ik een autoloader als er jobs in de queue staan? :?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb Backup exec nu niet voor me, maar volgens mij moet je in backup exec op de autolader klikken, rechts klikken, unlock tapelibrary of iets dergelijks.

Ik doe het dagelijks, maar nu je het vraagt kan ik het je niet eens uitleggen z'n gewoonte is het al. Mocht je niet lukken, dan kan ik het morgen op locatie uitvoeren en in detail terugkoppellen.

UPDATE:

In Backup Exec onder devices, onder server, onder robotic Libraries, daar staan de libraries met de tape drives. Rechtsklik op Robotic Libraries en kies daar unlock.

Zodra de backup gaat lopen wordt die weer gelocked.

[ Voor 25% gewijzigd door John2B op 25-05-2007 07:54 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• Furinax

Furinax

Topicstarter
mja
John2B schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:37:
In Backup Exec onder devices, onder server, onder robotic Libraries, daar staan de libraries met de tape drives. Rechtsklik op Robotic Libraries en kies daar unlock.

Zodra de backup gaat lopen wordt die weer gelocked.
Deze unlock job gaat dus achter de backupjob staan wachten. Best lastig als deze backupjob niet verder gaat ivm het missen van lege tapes. :'(

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Zal maar even braaf de slotpost maken ;)

Na enige moeite heb ik de support van HP zover gekregen om met me mee te denken.
Uit hun kennis database kwam geen antwoord. Ze bleken zelf ook op internet gezocht te hebben en ze kwamen op de website "tweakers.net" een topic tegen, waarbij iemand het zelfde probleem had. Die topic lees je dus nu ;)

Het komt er op neer dat de autoloaders NIET op een hardwarematige manier unlocked kunnen worden. Gewoon elke dag even kijken en op tijd de tapes vervangen dus.

Slotje :)

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 09:28
Je kan de job toch ook op hold zetten en dan de unlock job draaien en dan weer de backup van hold halen. (tenminste dat is wat ik mij er van kan herinneren vane en paar jaar terug)

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Bij de oudere versies wel ja. Ik weet dat het bij BE 8.6 wel werkte zo. Helaas is de "on hold" aktie een on-hold voor de schedule en niet voor de job die op dat moment al draait. Je kunt in BE 10d geen runnende jobs pauseren helaas.
Pagina: 1