Ik heb hier een aantal tapes liggen die niet meer door de software waarmee de backups op de tapes zijn gemaakt gelezen kunnen worden. Is het mogelijk om de tape als een soort van Harddisk te kunnen openen om te zien wat voor data erop staat ? De backups zijn gemaakt destijds met Tapeware.
Euh, wat denk je zelf ?
Een tape is sequentieel geschreven, dus daar op 'browsen' zal heel moeilijk gaan c.q. bakke traag.
Als je met Tapeware de tapes al niet gelezen krijgt, denk ik dat andere programma's er ook weinig mee kunnen.
Je kan iets als Arcserve of BackupExec proberen, die willen wel eens ook andere tape formaten kunnen inlezen.
Move PNS > OC
Een tape is sequentieel geschreven, dus daar op 'browsen' zal heel moeilijk gaan c.q. bakke traag.
Als je met Tapeware de tapes al niet gelezen krijgt, denk ik dat andere programma's er ook weinig mee kunnen.
Je kan iets als Arcserve of BackupExec proberen, die willen wel eens ook andere tape formaten kunnen inlezen.
Move PNS > OC
Tijd voor een nieuwe sig..
Als je de tapestreamer aan een linux server kunt hangen kun je mogelijk met tar nog eea terug halen.
Waarom kunnen ze niet meer door de software gelezen worden?
( draait deze alleen onder DOS/ Win3.11/95 )
Over wat voor tape, wat voor streamer en wat voor data gaat het hier?
( draait deze alleen onder DOS/ Win3.11/95 )
Over wat voor tape, wat voor streamer en wat voor data gaat het hier?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Misschien heb ik het verkeerd gezegt. De data die ik wil terug halen staat wel in tapeware maar ik moet selecteren van welke tape (instance) ik de data terug wil halen. De tapes die ik hier heb liggen staan allemaal niet in die lijst. Ik wil dus kijken of ik de data nog op tapes heb die ik hier heb liggen. Naar mijn weten zijn de tapes niet defect.
Gaat om een HP Ultrium met HP Ultrium LTO 1 200GB tapes (C7971A)
Gaat om een HP Ultrium met HP Ultrium LTO 1 200GB tapes (C7971A)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 10:46 ]