Toon posts:

Kan iemand mij helpen met overhitting

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort grote problemen met de laptop die gebruik op mijn stage. De fan slaat alleen aan tijdens het opstarten en af en toe sporadish of als ik er tegenaan blaas :+
Hierdoor krijg ik temperaturen schommelent van 65 graden wanneer ik gewoon op de desktop werk, en tot 85 graden bij 3d programma's om vervolgens gewoon uit te vallen.

De laptop is een HP omnibook XE3 met windhoos 2000professional

Als iemand een manier zou weten om de fan op gang te krijgen zou die mij heel blij maken.

Groetjse Hielke

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan proberen met het programma Speedfan de fansnelheid te regelen. Tevens kan je in het BIOS kijken of daar een functie aan staat die de snelheid van de fan beperkt (zoiets als q-fan bijvoorbeeld). Verder, check je laptop goed op stof (op de ventilator en in de luchtintakes) en maak zoveel mogelijk schoon als er stof aanwezig is. Mocht dit allemaal niet baten kán, met nogmaals nadruk op kán, het zo zijn dat je fan gewoon kapot is. Zelf replacen is ongetwijfeld mogelijk maar handiger is dan gebruik te maken van garantie indien aanwezig en anders de fan laten replacen door iemand met verstand van zaken.

Verder, groeten doen hoeft en mag niet op dit forum en er wordt van jezelf ook wat inzet verwacht. Er zijn ongetwijfeld meer topics te vinden (use the search!) die (deels) over hetzelfde onderwerp gaan en waarin je bovenstaande oplossingen ook had kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt, sorry maar ben nieuw op dit forum. Heb ook al eindeloos gezocht naar een oplossing en HP bied ook niet veel hulp. Ga het eerst is even proberen met Speedfan, bios heeft verder weinig te bieden aan fan opties. En anders maak ik er gewoon een HP tostimaser van

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Laptop koeler (je plaatst de laptop hierop):
Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/coolermaster-laptop.jpg

Je zou ook kunnen checken of de processorkoeler vol met stof zit en zo niet op toeren kan komen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

even uitblazen met een compressor kan ook weleens ehlpen :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

ik heb met een ander notebook (van AHtec) hier ook last van gehad

het heeft me een hele tijd gekost voordat ik het probleem achterhaald had, want bij de RMA konden ze ook "niets zien"... :/

uiteindelijk moest ik winXP met SP2 installeren, (SP2 al voorgeinstalleerd op de schijf), dán de chipset driver en de nvidia driver, reboot, chipset driver nogmaals en nog een reboot. Toen deed mijn fan het pas fatsoenlijk.

lang genoeg gekloot, maar zonder biosinstellingen kom je ook nergens

-_-

Verwijderd

Topicstarter
speedfan geinstalleerd maar vind geen fans, temperaturen lopen ondertussen op tot boven de 90 graden. Net wel weer even in geblazen gaat de fan weer even draaien, alsf je een brommer een zetje geeft.

Net nog soortgelijke software geprobeerd, deze kan ook geen fans aangeven. Vreemd genoeg zijn deze twee het ook niet helemaal eens over de tempratuur

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Te koop:

HP tosti apparaat, geeft een leuk keyboard patroon op de toast

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:58:
*knip.. iets over tosti notebook*
offtopic:
Patent op aanvragen :Y)

Kun je in de bios komen? Misschien staan daar wat opties m.b.t. koeling, over het algemeen is een laptop bios niet erg uitgebreid, maar HP gaat meestal nog wel. (Mijn HP nx7010 heeft iig een redelijke bios)

[ Voor 31% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-05-2007 14:05 ]

Specs

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:58:
Te koop:

HP tosti apparaat, geeft een leuk keyboard patroon op de toast
Dat is wel een hele snelle kick... lees de faq even, pas na 24 uur mag je een topic kicken. We snappen dat je snel hulp wilt, maar een beetje geduld mag :)

Heb je de laptop al geopend, je zegt dat als je even tegen de fan blaas deze gaat lopen. Het lijkt er dus op dat hij vast zit. Laptop even openen en vervolgens kijken of er stop etc. zit.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas niet, staat in de bios niks over fans, gelukkig hoef ik nog maar een week hierop te werken, tot die tijd moet ik maar gewoon goed op tempratuur letten en hem af en toe af laten koelen. Gelukkig crasht ie pas biij 100 graden :P

Neen zit ook niet vast, want bij boot gaat vanzelf lopen. En ik ben een beetje gefrustreed hier omdat ik steeds werk verlies en hier op stage willen ze er ook weinig aan doen.

iemand nog een stageplaats nodig btw?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:10 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:08:
Helaas niet, staat in de bios niks over fans, gelukkig hoef ik nog maar een week hierop te werken, tot die tijd moet ik maar gewoon goed op tempratuur letten en hem af en toe af laten koelen. Gelukkig crasht ie pas biij 100 graden :P
Ik zou me dan maar druk maken om kritische documenten. De kans dat een HD kapot gaat bij/naast zulke hoge temps is aardig hoog schat.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
..schat ik... >:) OW als je ingelogd blijft kan je de editknop gebruiken. denk al waar is die...

[ Voor 69% gewijzigd door ToFast op 24-05-2007 14:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niks "OW", wij als crew bepalen wel wie Officiele Waarschuwingen krijgen - en niemand is hier zo fout bezig dat OWs uitgedeeld gaan worden...

Maar dat betekent niet dat dit topic voldoet aan de eisen die we op GoT stellen. Zowel ToFast als Hielke at bse schoppen onnodig binnen 24u, ik mis gewoon degelijke eigen inzet en vooral volledige informatie. In ieder geval gaat het niet echt ergens heen - behalve op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.