Toon posts:

Linksys AG241 adsl modem waarbij firmware niet reageert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In ons studentenhuis hebben we een Linksys AG241 en een WRT54G aan de muur hangen. Van de AG241 is het niet mogelijk om de firmware/setup via de webbrouser te bereiken. Zodra je namelijk het ip invult in de adres balk komt er gewoon keihard te staan "webpagina kan niet gevonden worden".
Het valt me op zodra de modem uit en weer aangezet wordt, dat het dan wel weer werkt, maar 10 min. later weer eruit ligt. Bovendien staat er de nieuwste firmware op en is de modem 10 dagen oud.
Maar daarnaast werkt het internet wel gewoon super goed, wat door de ag241 geregeld wordt.

Iemand een idee waarin dit kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al een idee? Of is dit probleem te moeilijk doordat er niemand reageert?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 16:07

GekkeR

key = key

Als je een pc direct aan de ag241 hangt en daarna de pc zo zet dat hij :

ip : 192.168.1.2
subnet : 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

Als ip config heeft.

Dan zou je de router moeten kunnen bereiken op http://192.168.1.1

Zo niet dan zal je eerst de config defaults terug moeten zetten.
Dit doe je door de reset knop minimaal 10 seconden ingedrukt te houden (nadat hij is opgestart).

Daarna dezelfde stappen herhalen als hierboven.

suc6

--edit

Oops iets te vlugjes gelezen }:O

Klinkt als brakke firmware (heeft linksys nogal vaker last van).
Zal je weinig aan kunnen doen schat ik.
Eventueel even proberen te reflashen met de laatste firmware en dan de config even defaulten.
En kijken of hij het dan wel blijft doen.
Veel anders zal niet mogelijk zijn (aka wachten op nieuwe firmware)

[ Voor 28% gewijzigd door GekkeR op 26-05-2007 00:37 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Webinterface van mijn AG241 is ook al een tijdje niet bereikbaar.
Kan me echter geen barst schelen, aangezien mijn internet het ook perfect blijft doen.

Wat zijn de IP's van de apparaten?

En misschen is het anders een idee om de AG241 in bridge te zetten en de WRT54G het routeerwerk te laten doen?
Welke versie van de WRT54G heb je?
Als het een versie lager dan 5 is dan kan dat, anders is het een slecht idee.

[ Voor 10% gewijzigd door Romke op 26-05-2007 09:57 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nou wij krijgen van onze ISP 6 statische ip adressen toe gewezen voor onze pc's, modem en router. Plus een netwerkadres x.x.x.160 en een broadcastadres x.x.x.167.Maar deze kunnen we niet gebruiken.
Dit betekend dat we het eerste ip adres x.x.x.161 aan de modem (ag241) moeten toewijzen en het tweede adres wat eindigt op 162 aan onze wrt54g (router) moeten hangen. De andere 4 vaste ip's zijn voor 2 pc's.

De twee pc's met vaste ip's die we toegewezen krijgen van onze isp en de router (wrt54g) hangen aan de lanpoorten van de modem (ag241). Bij hem is ook dhcp dus gedisabled.
De rest van de computers hangen aan de poorten van de wrt54g of wireless aan de wrt54g, deze ip
s zijn gewoon adressen als 192.168.1.x en wordt dhcp toegewezen.

Wij hebben zeg maar twee netwerken. Een internet kant en een lokaal netwerk kant zeg maar. De wrt54g scheid deze netwerken zeg maar. De WAN poort van de wrt54g heeft dan ook al ip x.x.x.162 (statisch dus van onze ISP)