[XP] Wireless enablen voordat je inlogt

Pagina: 1
Acties:

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ik heb dus een computer draaien die ik gebruik voor het downloaden van dingen, op dit moment hangt daar een monitor + toetsenbord aan, omdat ik na een herstart eerst moet inloggen voordat ie het wireless LAN kaartje enabled (ik kan er niet makkelijk een UTP kabel naar toe trekken).

Is er een manier om XP voor user authenticatie de verbinding met mijn wireless netwerk te laten leggen, dus @ login scherm?

Ik kan natuurlijk het wachtwoord eraf halen en dan automatisch laten doorstarten, maar ik wil het wachtwoord er gewoon op houden... besides, dat is een evil oplossing...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27

Haan

dotnetter

Wat zou dan het nut daarvan zijn? Als je eerst nog moet inloggen, zijn er ook nog geen programma's gestart toch?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 15:38
Haan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:02:
Wat zou dan het nut daarvan zijn? Als je eerst nog moet inloggen, zijn er ook nog geen programma's gestart toch?
Misschien moet ie in een domein aanmelden? Het is iig wel mogelijk maar zal even moeten zoeken hoe...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Haan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:02:
Daarvoor heb je services, die starten wel "vanzelf".
Maak je gebruik van Windows Zero Configuration ? Deze start in ieder geval bij mij voor het inloggen al op...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ding staat ook niet altijd aan, ik wil hem gewoon aan kunnen zetten zonder dat ik eerst moet inloggen voordat ie beschikbaar is op het netwerk, is een overbodige handeling in mijn ogen. Ik gebruik Windows Zero Configuration en er is geen domein :)

Verwijderd

Waar je ook aan kan denken is om auto in te loggen met TweakUI of zo'n programma'tje of wil je persé voor de login de pc al op het netwerk kunnen zien ?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
WZC is een service, en start dus bij het starten van windows. ook vóór het inloggen. Waarschijnlijk gebruik je wzc niet goed.

Wat je ook kunt doen is auto inloggen via registersleutel, en dan batchscript draaien zodat hij het werkstation 'lockt' (windows + l)

you had me at EHLO

Pagina: 1