| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Rare manier van internet afschermen trouwens, dat je alleen GoT maar hebt....
klopt het dat ik deze moet hebben:
Kensington Microsaver Cable Lock
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Jawhitehouse schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:43:
ja, we hebben hier een white-list, waardoor we alleen Tweakers en NU hebben.
Hint; Zoeken op kensington
Verwijderd
Ik neem aan dat die sloten door 't frame van de laptop gaan en niet door gewoon de witte buitenkant?
Het eerste topic waar men niet direct over de search begint te zeuren moet ik nog tegenkomen hier...
Offtopic: chill, dat had ik als sysadmin nu juist precies andersom gedaan denk ikwhitehouse schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:43:
ja, we hebben hier een white-list, waardoor we alleen Tweakers en NU hebben.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Kensington betaald jouw trouwens geld als je notebook gestolen is terwijl je je lock nog gelockt hebt en het slot schade veroorzaakt heeft aan je notebook.
Neem wel voor de zekerheid die met die cijfercodes, want die andere krijg je met een pleerol al open naar het schijnt
Ik heb zo'n cijferslot Kensington ook en ik heb 'm zelfs thuis altijd op slot staan, werkt prima. Geen gedoe en lekker makkelijk!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
http://www.toool.nl/kensington623.wmv
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 02:15 . Reden: oops je was me voor; ik moet beter lezen w00h00 ]
Doorknippen met een goede knipex gaat vele malen sneller.
Maar het is dan ook denk ik meer bedoelt om gauwdieven te ontmoedigen. Als iemand echt je laptop wil hebben dan krijgt ie hem toch wel mee.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Die is gewoon zo grappig dat je direct al je niet apple bezittende vrienden aan je macbook laat zitten.
De Japanse namaakversies hebben (voor zover ik weet) nog een oud slot.
Bij het nieuwe slot zitten er een stuk of 6 pinnen 'in' de ronde gleuf die door de sleutel (dmv vormpjes op de zijkant) ieder voor een bepaald gedeelte ingedrukt moeten worden, de wcrol-truc is hiermee onmogelijk omdat je nooit weet hoever iedere pen ingedrukt moet worden
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
De cijfer sloten daarin tegen, die krijg je dus heel makkelijk open, als je gewoon voelt of het pinnetje " goed valt"
Die zijn ook direct vervangen.
We hebben een dockingstation gehad en een laptop waarvan de sleutels kwijt zijn, de lostrekken is niet gelukt.
Losknippen wel
Wij hebben een masterkey voor kensingtonsloten, maar af en toe krijgen we een normaal slot waar de masterkey dus niet op past. Daar kom je uiteraard pas achter als je de monitor al vast hebt staan en de sleuteltjes hebt weggegooid.weeraanmelden schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:56:
Wij hebben 700 Kensington sloten, variërend van 1 week oud, tot 3 jaar, en tot op de dag van vandaag hebben we er nog geen 1 open gekregen met de wc rol / pen truuk.
De cijfer sloten daarin tegen, die krijg je dus heel makkelijk open, als je gewoon voelt of het pinnetje " goed valt"
Die zijn ook direct vervangen.
We hebben een dockingstation gehad en een laptop waarvan de sleutels kwijt zijn, de lostrekken is niet gelukt.
Losknippen wel
Hier hebben we wel een oplossing voor gevonden: als je met een schroevendraaier oid het metalen ringetje wat erboven langszit eraf pulkt (het ringetje vlak langs het 'sleutelgat'), kun je de rolletjes die de kabel op slot zet eruit schudden. Je pakt het slot er dus zo af. (Pas wel op je vingers, als je uitschiet heb je ze zo open liggen!).
Als je die docking en laptop nog hebt is dat misschien een idee voor jou? Op die manier kun je de dock en de laptop weer gebruiken zonder dat er zo'n lelijk afgeknipt slot aanzit.
Voor mensen die zo'n slot hebben of mensen die ik hiermee op een idee heb gebracht: nee, het gaat niet zo snel dat je even onopvallend even laptopje jat... ;-)
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 08:56 ]
Verwijderd
Overigens: het gaat er bij dit soort kabeltjes (die maar 20 euro ofzo kosten) natuurlijk niet om diefstal volledig te voorkomen.
Het pleerolverhaal is wel weer het andere uiterste. Het is dan ook een sterk overdreven verhaal. Probeer het zelf maar eens met een rolletje en laat even weten of het je gelukt is!
Tegen een goede kabelknipper, een betonschaar of andere soortgelijke hulpmiddelen heeft deze kabel natuurlijk geen kans.
Slechts een snelle graai naar je apparatuur voorkom je met dit dit beveiligingsmiddel, en als je het zo ziet is het een prima middel.
Dan maar hopen dat de dief van je laptop je nog ff een mailtje stuurt dat 'ie beschadigd is!!zwahiel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 02:05:
Je Kensington lock gaat gewoon door het gaatje aan de zijkant in de behuizing, echter die behuizing is zo gemaakt dat 't behoorlijk stevig is.
Kensington betaald jouw trouwens geld als je notebook gestolen is terwijl je je lock nog gelockt hebt en het slot schade veroorzaakt heeft aan je notebook.
Neem wel voor de zekerheid die met die cijfercodes, want die andere krijg je met een pleerol al open naar het schijnt![]()
Ik heb zo'n cijferslot Kensington ook en ik heb 'm zelfs thuis altijd op slot staan, werkt prima. Geen gedoe en lekker makkelijk!
Krijg je iig je geld nog!
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
* DarthPlastic meldtVerwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:29:
Het pleerolverhaal is wel weer het andere uiterste. Het is dan ook een sterk overdreven verhaal. Probeer het zelf maar eens met een rolletje en laat even weten of het je gelukt is!
Ooit geprobeerd met het slot van een vriend, die heeft nog een oud model Kensington (zonder pennen)
In een laptop gestoken is het nog niet gelukt, omdat het slot dan vaak een beetje onder druk staat (door de trekkracht van de kabel bijv.), en je dan veel kracht moet kunnen zetten.
Maar toen we het een keer 'in the open' probeerden lukte het wel, met een rolletje van papier wat om een balpen gewikkeld was. Met 5x als een bezetene ronddraaien verschoof het slot een beetje, en na pakweg 5 minuutjes op en neer bewegen en draaien was ie open gedraaid.
Mocht je dikker materiaal zoals een wc-rolletje bij de hand hebben dan was het vast sneller geweest, het enigste wat we destijds hadden geprobeerd was met een stukje van een (gladde! :\) flyer, omdat er even niets anders voorhanden was
Het zou dus kunnen, als je van een wc-rolletje een perfect passende, grijpende sleutel maakt, die goed stroef is (pritt oid.?), en hem een aantal keren goed ronddraait terwijl je het slot zo los mogelijk maakt (laptop optillen, kabel rechthouden etc.)
Van bovenstaande methode staat er een filmpje op Youtube, zo zijn we ook aan t idee gekomen
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Het is in elk geval gelukt met zo'n 5 sloten en toen geloofden we het wel
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›