anti-jat kabel aan macbook?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Is er een anti-jat kabel voor de macbook? Ik heb hier geen internet-mogelijkheid behalve tweakers dus echt breder zoeken lukt hier niet :(

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zit gewoon een aansluiting voor een Kensington-slot op. Dus alle kabels met zo'n aansluiting passen. Je had je ook gewoon even je macbook kunnen bekijken.

Rare manier van internet afschermen trouwens, dat je alleen GoT maar hebt....

Verwijderd

Antwoord is gewoon: ja dat kan..

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ja, we hebben hier een white-list, waardoor we alleen Tweakers en NU hebben.

klopt het dat ik deze moet hebben:
Kensington Microsaver Cable Lock

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

weebl

YARR!

whitehouse schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:43:

Ja :)

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Ehm... GOT heeft ook een zoekfunctie. _/-\o_

Hint; Zoeken op kensington :X

Verwijderd

Hoe zit 't met de stevigheid daarvan? Kan dat geen krassen maken dan?
Ik neem aan dat die sloten door 't frame van de laptop gaan en niet door gewoon de witte buitenkant?

Het eerste topic waar men niet direct over de search begint te zeuren moet ik nog tegenkomen hier...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

SeatRider

Hips don't lie

whitehouse schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:43:

Offtopic: chill, dat had ik als sysadmin nu juist precies andersom gedaan denk ik ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 16:26

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je Kensington lock gaat gewoon door het gaatje aan de zijkant in de behuizing, echter die behuizing is zo gemaakt dat 't behoorlijk stevig is.

Kensington betaald jouw trouwens geld als je notebook gestolen is terwijl je je lock nog gelockt hebt en het slot schade veroorzaakt heeft aan je notebook.

Neem wel voor de zekerheid die met die cijfercodes, want die andere krijg je met een pleerol al open naar het schijnt :)
Ik heb zo'n cijferslot Kensington ook en ik heb 'm zelfs thuis altijd op slot staan, werkt prima. Geen gedoe en lekker makkelijk!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Die kensington lock maak je open met een wc-rol.. :+
http://www.toool.nl/kensington623.wmv

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 02:15 . Reden: oops je was me voor; ik moet beter lezen w00h00 ]

Verwijderd

goh, heeft een pleerol toch meer functies dan ik voor mogelijk hield :p 8)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

We hebben hier ooit met een aantal mensen geprobeerd zo'n slot open te krijgen met karton (diverse pogingen), maar geen van ons is het gelukt.

Doorknippen met een goede knipex gaat vele malen sneller.
Maar het is dan ook denk ik meer bedoelt om gauwdieven te ontmoedigen. Als iemand echt je laptop wil hebben dan krijgt ie hem toch wel mee.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Installeer gewoon iAlertU ;)

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

wizza

/dev/null

Haha ja fantastisch tooltje! _/-\o_

Meer info zie : http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2293

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Die is gewoon zo grappig dat je direct al je niet apple bezittende vrienden aan je macbook laat zitten.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Let op: Het WC-rol-trucje werkt bij veel sloten, maar de nieuwere generatie Kensington Microsavers heeft een veel zwaarder slot, waardoor het onmogelijk is geworden!
De Japanse namaakversies hebben (voor zover ik weet) nog een oud slot.

Bij het nieuwe slot zitten er een stuk of 6 pinnen 'in' de ronde gleuf die door de sleutel (dmv vormpjes op de zijkant) ieder voor een bepaald gedeelte ingedrukt moeten worden, de wcrol-truc is hiermee onmogelijk omdat je nooit weet hoever iedere pen ingedrukt moet worden ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wij hebben 700 Kensington sloten, variërend van 1 week oud, tot 3 jaar, en tot op de dag van vandaag hebben we er nog geen 1 open gekregen met de wc rol / pen truuk.

De cijfer sloten daarin tegen, die krijg je dus heel makkelijk open, als je gewoon voelt of het pinnetje " goed valt"
Die zijn ook direct vervangen.

We hebben een dockingstation gehad en een laptop waarvan de sleutels kwijt zijn, de lostrekken is niet gelukt.
Losknippen wel ;)

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
weeraanmelden schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:56:
Wij hebben 700 Kensington sloten, variërend van 1 week oud, tot 3 jaar, en tot op de dag van vandaag hebben we er nog geen 1 open gekregen met de wc rol / pen truuk.

De cijfer sloten daarin tegen, die krijg je dus heel makkelijk open, als je gewoon voelt of het pinnetje " goed valt"
Die zijn ook direct vervangen.

We hebben een dockingstation gehad en een laptop waarvan de sleutels kwijt zijn, de lostrekken is niet gelukt.
Losknippen wel ;)
Wij hebben een masterkey voor kensingtonsloten, maar af en toe krijgen we een normaal slot waar de masterkey dus niet op past. Daar kom je uiteraard pas achter als je de monitor al vast hebt staan en de sleuteltjes hebt weggegooid.

Hier hebben we wel een oplossing voor gevonden: als je met een schroevendraaier oid het metalen ringetje wat erboven langszit eraf pulkt (het ringetje vlak langs het 'sleutelgat'), kun je de rolletjes die de kabel op slot zet eruit schudden. Je pakt het slot er dus zo af. (Pas wel op je vingers, als je uitschiet heb je ze zo open liggen!).
Als je die docking en laptop nog hebt is dat misschien een idee voor jou? Op die manier kun je de dock en de laptop weer gebruiken zonder dat er zo'n lelijk afgeknipt slot aanzit.

Voor mensen die zo'n slot hebben of mensen die ik hiermee op een idee heb gebracht: nee, het gaat niet zo snel dat je even onopvallend even laptopje jat... ;-)

Verwijderd

Je kunt ook prima secuplus of anchorpad kopen.

Verwijderd

breekt dat plastic niet gewoon af als je er opgaat staan? :P

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 08:56 ]

Verwijderd

Dat plastic breekt niet af als je er op gaat staan. Meestal zit het kensington-slot meteen in het frame van je computer. Anders zou het wel meteen afbreken natuurlijk.

Overigens: het gaat er bij dit soort kabeltjes (die maar 20 euro ofzo kosten) natuurlijk niet om diefstal volledig te voorkomen.

Het pleerolverhaal is wel weer het andere uiterste. Het is dan ook een sterk overdreven verhaal. Probeer het zelf maar eens met een rolletje en laat even weten of het je gelukt is!

Tegen een goede kabelknipper, een betonschaar of andere soortgelijke hulpmiddelen heeft deze kabel natuurlijk geen kans.

Slechts een snelle graai naar je apparatuur voorkom je met dit dit beveiligingsmiddel, en als je het zo ziet is het een prima middel.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

zwahiel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 02:05:
Je Kensington lock gaat gewoon door het gaatje aan de zijkant in de behuizing, echter die behuizing is zo gemaakt dat 't behoorlijk stevig is.

Kensington betaald jouw trouwens geld als je notebook gestolen is terwijl je je lock nog gelockt hebt en het slot schade veroorzaakt heeft aan je notebook.

Neem wel voor de zekerheid die met die cijfercodes, want die andere krijg je met een pleerol al open naar het schijnt :)
Ik heb zo'n cijferslot Kensington ook en ik heb 'm zelfs thuis altijd op slot staan, werkt prima. Geen gedoe en lekker makkelijk!
Dan maar hopen dat de dief van je laptop je nog ff een mailtje stuurt dat 'ie beschadigd is!!
Krijg je iig je geld nog!

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:29:
Het pleerolverhaal is wel weer het andere uiterste. Het is dan ook een sterk overdreven verhaal. Probeer het zelf maar eens met een rolletje en laat even weten of het je gelukt is!
* DarthPlastic meldt :Y)

Ooit geprobeerd met het slot van een vriend, die heeft nog een oud model Kensington (zonder pennen)
In een laptop gestoken is het nog niet gelukt, omdat het slot dan vaak een beetje onder druk staat (door de trekkracht van de kabel bijv.), en je dan veel kracht moet kunnen zetten.
Maar toen we het een keer 'in the open' probeerden lukte het wel, met een rolletje van papier wat om een balpen gewikkeld was. Met 5x als een bezetene ronddraaien verschoof het slot een beetje, en na pakweg 5 minuutjes op en neer bewegen en draaien was ie open gedraaid.

Mocht je dikker materiaal zoals een wc-rolletje bij de hand hebben dan was het vast sneller geweest, het enigste wat we destijds hadden geprobeerd was met een stukje van een (gladde! :\) flyer, omdat er even niets anders voorhanden was ;)

Het zou dus kunnen, als je van een wc-rolletje een perfect passende, grijpende sleutel maakt, die goed stroef is (pritt oid.?), en hem een aantal keren goed ronddraait terwijl je het slot zo los mogelijk maakt (laptop optillen, kabel rechthouden etc.)
Van bovenstaande methode staat er een filmpje op Youtube, zo zijn we ook aan t idee gekomen :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wij hebben het vorig jaar ook uitgeprobeerd om met een wc-rol een kensingthon slot open te krijgen en dat lukt eigenlijk altijd wel, als je maar even blijft prutsen.

Het is in elk geval gelukt met zo'n 5 sloten en toen geloofden we het wel :*)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Whaha dat is strak :D 8)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1