overbodig mod op /nieuws/47663 post nummer1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
reactie op het artikel nieuws: VS wil automobilisten beschermen met Linux-systemen (nummer 1)
krijgt een autodief straks een schermpje voor z'n neus, of 'ie even het root-password in wil geven
[/captain obvious]
hoewel hier zoals mijn reactie stelt het overbodig modden wel extreem is (en uitleg) vind ik wat ik zelden doe een reactie wel op zijn plek want Linux staat toch bekend als een algemeen veilig(er) systeem. ook al zit hier een grap in verwerkt raakt de poster een goeie snaar naar mijn mening.

ga maar eens hacken met dit soort grappen en geen sleutel om te starten .. maar een ramplank
goeie dief aka hacker .. (of dom wachtwoord)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude... hoeveel heb jij gedronken? :D

Om serieus te reageren: ik vind de post niet bijster grappig. Om dezelfde reden dat het bij een Linux-gestuurde wasmachine ook niet grappig is. Alle ingewikkelde apparaten hebben een OS - vaak unix-based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Voor het bespreken van moderaties hebben we Tweakers.net Moddereter Forum

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Waarom reageer je in het topic ook? Het is offtopic om mismoderaties te melden in de post.
2) Het is vrij subjectief om te zeggen of het grappig is of niet, dus daar kan ik niet oordelen of hij op 0 of op 1 moet komen. (Ik had hem zelf op 1 laten staan, maar zoals ik al zei, dat is subjectief)
3) Interessant kan je het volgens mij niet echt noemen. De post kan voor mij niet op 1 eindigen omdat hij iets technisch interessant zegt. Ik denk ook dat het absoluut niet zo bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Natuurlijk is een grap 'grappig' vinden altijd 'subjectief', maar zoals de poster zelf al eigenlijk zegt, het is zo'n enorme 'obvious' referentie, dat het verrassende van een 'grap' er niet meer inzit...

en tja, dan blijft enkel een nogal onzinnige opmerking over, en daarom vermoed ik dat die op 0:overbodig komt, ik ben het met die beoordeling wel eens

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 24-05-2007 10:57 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook ik ben het met een beoordeling van 0 of zelfs -1 eens. De grap is zoals meerdere mensen voor mij zeiden te obvious en brengt ook geen inzicht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik vind het anders niet zo obvious dat men wachtwoorden ipv sleutels gaat hanteren .. sterker nog eerder tegenover gestelde ..

als alles zo duidelijk was hadden we ook geen security issues omdat admin's wachtwoorden kiesen die voor de handliggen enzv .. dus ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:05:
Ook ik ben het met een beoordeling van 0 of zelfs -1 eens. De grap is zoals meerdere mensen voor mij zeiden te obvious en brengt ook geen inzicht.
-1, waarom? Er is toch absoluut in de verste verte geen reden om ze op -1 te zetten? 0 ga ik echt wel mee akkoord, maar -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:26

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Volgens mij is het verschil tussen Windows (multifunctioneel OS) en embedded system je niet helemaal duidelijk. De eerste die Windows gebruikt om een auto te controleren, moet nog even de quotes van General Motors doorlezen... 0 lijkt me keurig passend voor deze flauwe, logische en redelijk overbodige (dankzij 1M citaten voor u) opmerkingen...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1