netwerk niet toegankelijk via netwerklocaties

Pagina: 1
Acties:
  • 1.449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb hier de volgende opstelling. Een livebox waar het internet binnenkomt, vandaar uit gaat de verbinding via een WRT54G (routing uitgeschakeld) naar 3 verschillende computers. 1 PC met vista (draadloos verbonden), 1 laptop met XP (ook draadloos verbonden), en tenslotte nog een PC met XP (bedraad verbonden). Als ik de wizard netwerk instellen van XP op alle computers uitvoer, dan gaat dat allemaal goed. Geen foutmeldingen of whatsoever. Probleem komt echter later. Als ik bijvoorbeeld op de PC met XP de wizard heb uitgevoerd en vervolgens via Mijn Netwerklocaties probeer het netwerk/de werkgroep te bekijken, krijg ik geen toegang. "Werkgroep is niet toegankelijk. Je hebt mogelijk niet de juiste rechten om deze werkgroep te gebruiken". Als ik vervolgens via invoeren \\'naam van de computer' invoer kom ik wel op de computer in het netwerk. Op de laptop kan ik na het uitvoeren van de wizard wel gewoon via mijn netwerklocaties mijn werkgroep in maar is de bedrade PC niet toegankelijk vanuit het netwerk. Ik hoop dat het probleem zo een beetje duidelijk is, iemand een idee hoe dit op te lossen?

• bart1074
Heeft niemand dit probleem eerder gehad, als ik het netwerk aanmaak via de guide van tweakers werkt het overigens ook niet.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als het probleem alleen met de bedrade XP PC aanwezig is dan zou ik eens kijken naar de firewall instellingen op die PC (ook windows firewall uitzetten).

verder moet je eens alles weggooien uit netwerlocaties als je de pc opnieuw opstart zou die ze weer moeten vinden, wellicht dat het dan werkt

Verwijderd

Misschien is het een idee wel de routing van jou router te gaan gebruiken. Want aan jou verhaal te horen is het geen toegevoegde waarde om deze uit te zetten. Op deze manier kun je makkelijker je thuis netwerk definiëren. Eigen ip-adres range subnet enz. Volgens mij liggen jou problemen in het feit dat jou netwerk verkeerde/ foutieve gateway en dns instellingen heeft. Misschien kan de combinatie met de livebox en een windows share omgeving niet (daar heb ik geen ervaring mee).

• bart1074
Firewall heeft het niks mee te maken, als ik die disable werkt het ook niet.
Probleem zit hem volgens mij ook niet in de apparatuur of hoe de verschillende computers met elkaar verbonden zijn. Want de andere twee computers zijn prima in staat om zich aan te melden op het netwerk. Behalve de desktop, hoe ik het netwerk ook noem of op welke manier ik de desktop ook aanmeldt op het netwerk (win xp cd of wizard), het maakt niks uit. Zo gauw ik naar mijn netwerklokaties ga en druk op de koppeling 'bekijk werkgroep computers' loopt mijn netwerklocaties min of meer vast. Althans hij moet 30 seconde nadenken en geeft dan de foutmelding dat het netwerk niet toegankelijk is omdat ik mogelijk niet de juiste rechten heb. Wat natuurlijk onzin is. Dus wie weet hoe we dit probleem oplossen?

bedankt.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Althans hij moet 30 seconde nadenken en geeft dan de foutmelding dat het netwerk niet toegankelijk is omdat ik mogelijk niet de juiste rechten heb. Wat natuurlijk onzin is.
En waarom is dat onzin.. :?

Heb je de PC wel eens een uurtje aan laten staan, en het daarna nog eens geprobeerd?? Het opzoeken van de masterbrowser in het netwerk wil wel eens wat langer duren. Pas als je PC de masterbrowser heeft gevonden, en de masterbrowserlijs heeft gekregen zou je pas op die manier door het netwerk kunnen bladeren.

Wat is je configuratie: IP adressen, DNS Wins netbios aan of uit op IP.. More info please :)

• bart1074
IP's en DNS staan allemaal op automatisch, de livebox regelt dat gewoon lekker via DHCP.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door bart1074 op 01-06-2007 13:20 ]

Pagina: 1