[ms Exchange 2003] Kan niet inloggen via OWA

Pagina: 1
Acties:

• Rappie-Prod
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-11-2011

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat nieuwe users aangemaakt op de server niet kunnen inloggen op de OWA. Via outlook kunnen ze wel gewoon inloggen.
In de Exchange settings staat OWA Access aan.

Zou iemand weten waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

De server wordt gebruikt in ons bedrijf, vandaar dat ik het hier post en niet in een van de Windows onderdelen. Het is dus ook zeer vervelend dat dit niet werkt.

Heb op internet rond gezocht maar kan geen goede oplossing vinden.

(indien dit toch niet gewenst is hier graag verplaatsten of verwijderen)

[ Voor 42% gewijzigd door Rappie-Prod op 24-05-2007 00:20 ]

Verwijderd

Ook de instelling bij de gebruiker aanstaan? Ik dacht nl dat je daar ook nog ff toegang moest verlenen... (tis wel weer lang geleden ;) ) op een of ander tabblad bij de eigenschappen van de gebruiker...

• Rappie-Prod

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Ja de instelling om toegang tot OWA te krijgen staat aan. (standaard bij nieuwe accounts).

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
Error melding???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:55

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een topic met de opmerking "het lukt" kan niemand iets mee.
Wat voor error krijg je ? Staat er iets in de eventvwr van je OWA server ?

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Rappie-Prod

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Als je probeert in de loggen krijg je de melding dat gebruikersnaam of wachtwoord fout is:
U kunt niet worden aangemeld door Outlook Web Access. Controleer of domein\gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn en probeer het vervolgens opnieuw.
Vreemd genoeg kom ik er nu wel in met aangemaakte accounts.. het lijkt erop alsof er iets van een database van OWA moet worden aangepast voordat je daar ook in kan.

Heb er een paar uur lang mee zitten testen en de ene keer werkt een account bijna direct terwijl de andere keer je een paar uur moet wachten voor je ermee kunt inloggen op OWA.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toch is dat niet echt normaal gedrag in mijn optiek. Hoeveel domaincontrollers zijn er? En heb je met dcdiag, netdiag of andere tools al eens gekeken of die helemaal goed functioneren? En wat staat er in de eventlogs?
Draai je trouwens Windows 2000 of 2003? En je Active Directory, op welk niveau zit die? Global catalogs ook in orde? En misschien zou je binnen exchange logging eens wat kunnen verhogen?

[ Voor 30% gewijzigd door sanfranjake op 24-05-2007 17:03 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rappie-Prod

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Dat is ook zeker mijn optiek.

Er is 1 domaincontroller. De server draait Windows 2003 Small Business Server.
Active directory niveau is Windows 2000.

In de logboeken zijn geen rare dingen te zien, geen errors of warnings die iets zouden kunnen veroorzaken. Een paar van NTP servers die niet bereikbaar zijn en een printservice die onbereikbaar is, dat heeft allemaal niks met Exchange te maken lijkt me.
Ik zie overigens in de log van active directoryniks verschijnen als ik een nieuwe user aanmaak..

dcdiag, netdiag doen het prima; geen fouten.

Verwijderd

Het lijkt me dat je issues met je RUS hebt dus daar zou ik eens wat verder induiken.

• Rappie-Prod

Rappie-Prod

webdeveloper

Topicstarter
Dat was het probleem inderdaad!
Na een reboot is alles weer zoals het hoort.

Dankjewel!
Pagina: 1