Geen Subwoofer icm pc?

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 16:14
Sorry voor de wat vage topic-titel, wist niet hoe het anders te omschrijven.
Mijn probleem is als volgt;

Ik heb mijn laptop op mijn home cinema set aangesloten middels een rood/witte tulp naar een 3.5"jack plug.

Nu is het echter zo dat op het moment dat ik muziek luister middels de laptop (De home cinema staat op dan Aux) dat mijn subwoofer keurig netjes inschakelt, maar iets later schakelt die weer uit, en een aantal tellen later schakelt die weer in (Duurt de ene keer wat langer dan de andere keer).

Kan eigenlijk zo 1,2,3 niet vertellen of dit ook zo is bij het beluisteren van een cd via de set, omdat ik dit nooit doe. Radio luister ik ook zelden thuis. Bij films schakelt de subwoofer niet uit, maar goed, dan heb je ook te maken met een minder constante bass.

Nu zit ik zelf te denken aan een breuk in de kabel, maar voordat ik een nieuwe kabel haal vroeg ik me af of het niet kan zijn omdat het geluid middels een rood/witte tulp kabel word verstuurd, en dat er daardoor verlies o.i.d optreed.

Iemand die hier wat meer van weet? Zou erg welkom zijn :).

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:55

GaMeOvEr

Is een hork.

Sub springt aan als hij een bass-signaal krijgt en speelt mee. Als het bass-signaal te zwak is, gaat hij weer uit. Hij staat dus op een "automatische" stand. Volume van de line out of gewoon het hele volume van je laptop iets harder zou dit probleem moeten verhelpen. :)

Kies voor de gein maar eens muziek met flink was bass erin, zul je zien dat hij aanblijft. :)

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-05-2007 00:47 ]

Aannames zijn fataal.

• Robbie T
GaMeOvEr schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:46:
Sub springt aan als hij een bass-signaal krijgt en speelt mee. Als het bass-signaal te zwak is, gaat hij weer uit. Hij staat dus op een "automatische" stand. Volume van de line out of gewoon het hele volume van je laptop iets harder zou dit probleem moeten verhelpen. :)

Kies voor de gein maar eens muziek met flink was bass erin, zul je zien dat hij aanblijft. :)
Helaas, is dit niet waar. Geluid van mijn laptop staat op zijn hardst, evenals de line-out. Ook op het moment dat ik een nummer draait met meer bass valt de bass weg..(Ook als ik de set harder zet).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm. Dan is het dus niet een sub die op standje automaat staat. Het probleem is dus ook niet reproduceerbaar? Als in, bij een bepaald nummer waar de sub de ene keer aan is, kan hij de volgende keer ook uit zijn?

Aannames zijn fataal.

• Robbie T
GaMeOvEr schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:02:
Hm. Dan is het dus niet een sub die op standje automaat staat. Het probleem is dus ook niet reproduceerbaar? Als in, bij een bepaald nummer waar de sub de ene keer aan is, kan hij de volgende keer ook uit zijn?
Ja, en het kan ook zo zijn dat de sub tijdens het nummer het laat afweten, maar tijdens hetzelfde nummer ook weer aanspringt. Valt geen touw aan vast te knopen...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ok. En dan heb je dus alleen op de aux input, op andere inputs met andere apparaten geen last van? (Of heeft het ding niet nog andere inputs)

Wat gebeurd er als je een ander apparaat aan die aux ingang hangt? (Om te kijken of het probleem door de PC of de ingang komt.)

Aannames zijn fataal.

• Robbie T
GaMeOvEr schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:11:
Ok. En dan heb je dus alleen op de aux input, op andere inputs met andere apparaten geen last van? (Of heeft het ding niet nog andere inputs)

Wat gebeurd er als je een ander apparaat aan die aux ingang hangt? (Om te kijken of het probleem door de PC of de ingang komt.)
Heb ook nog mijn ps2 op de aux zitten en digitale decoder, maar goed, daar zit eigenlijk het zelfde probleem in (luister wel eens radio via de decoder).

• Robbie T
Helaas...Ook via de digitale decoder valt de subwoofer soms weg.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:20
Haal de stroom er eens een minuut vanaf, 9 van de 10 keer ben je er dan vanaf :P

• Robbie T
yorroy schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:59:
Haal de stroom er eens een minuut vanaf, 9 van de 10 keer ben je er dan vanaf :P
Heb de stroom er van zowel de subwoofer als de HC afgehad. (Geen minuut trouwens ;)). Maar voorlopig blijft de sub gewoon werken. Hoop alleen niet dat ik dit nu elke keer zou moeten doen.

Zou het er nog mee te maken kunnen hebben dat op het moment dat ik op de uit knop druk op de afstandsbediening dat die naar standby gaat? (Kan hem alleen helemaal uitzetten op de set zelf).

• Robbie T
Helaas, de subwoofer blijft uitvallen en storen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Is dit alleen het geval bij de aux aansluiting? Zo ja heeft heeft je home cinema set geen digitale aansluiting? Ik weet niet hoe oud je laptop is, maar laptops van 1 jaar oud of nieuwer hebben meestal wel spdif onboard waardoor je via een jack plug naar een toslink kabel kan converten. Dan is je probleem opgelost lijkt mij.

• Robbie T
Xof schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:10:
Is dit alleen het geval bij de aux aansluiting? Zo ja heeft heeft je home cinema set geen digitale aansluiting? Ik weet niet hoe oud je laptop is, maar laptops van 1 jaar oud of nieuwer hebben meestal wel spdif onboard waardoor je via een jack plug naar een toslink kabel kan converten. Dan is je probleem opgelost lijkt mij.
Ik zat ook te denken aan de spdif, maar als ik kijk bij mijn jack-plug zie ik geen rood lampje branden. Heb even in de handleiding gekeken en daar staat bij Connectors het volgende;

Connectors:
❏Audio-in (microphone)
❏Audio-out (headphone)

En dat was het eigenlijk wel kwa geluid.
Helaas, dus geen spdif voor mij.

Is trouwens (voor zover ik tot nu toe heb kunnen zien), alleen bij de aux. Zal morgen eens even een cd-tje draaien met een flinke bass erin.
Pagina: 1