Hallo allemaal,
Ik heb sinds eergister een IDE RAID0 config met de volgende schijven:
2x Maxtor 80GB 6L080L0 IDE (Deze heeft 2MB)
1x Maxtor 80GB 6L080P0 IDE (En deze 8MB)
Deze staan dus met elkaar in RAID0
Mijn moederbord is een P5GDC Deluxe en de onboard raidcontroller is een ITE IT8212F
Ik heb de config als volgt ingesteld:
De 2 2MB schijven zitten aan 1 kabel op de Primary RAID poort, en de 8MB zit op de Secondary.
Pri: Master, Slave
Sec: Master, None
Array 0: Stripe, Blocksize 64K (maximale)
Nu mijn probleempje,
Als ik HDTune draai haal ik ongeveel 48MB/s average, en de lijn haakt niet af maar blijft heel stabiel (recht).
Maar met mijn single HDD haalde ik ook 48MB/s average, maar hier haakte hij wel langzamerhand af... je zou toch verwachten dat dit 2x zo hoog moet zijn?
Wat kan hiervoor de reden zijn? want ik heb het idee dat windows wel een stuk sneller werkt, en games laden ook heel snel (Bij C&C3 ben ik altijd als eerst klaar met laden)
Mijn CPU gebruik blijft tijdens het gebruiken van de schijven ook normaal.. 0-2%, en daar zou je toch ook verwachten dat deze rond de 10-12% moet zitten?
Dat is tenminste bij een kammeraad wel zo, die heeft een P5B deluxe met 3x Maxtor 6L080P0 maar dan als SATA. En bij onboard hoort dat toch omhoog te gaan?
Met andere woorden, ik snap er op het moment de ballen van
EDIT// Ik was vergeten te vermelden:
Drivers:
Chipset: Geinstalleerd
ICHR6 RAID driver: Geinstalleerd
ITE RAID driver: Geinstalleerd
Ik heb sinds eergister een IDE RAID0 config met de volgende schijven:
2x Maxtor 80GB 6L080L0 IDE (Deze heeft 2MB)
1x Maxtor 80GB 6L080P0 IDE (En deze 8MB)
Deze staan dus met elkaar in RAID0
Mijn moederbord is een P5GDC Deluxe en de onboard raidcontroller is een ITE IT8212F
Ik heb de config als volgt ingesteld:
De 2 2MB schijven zitten aan 1 kabel op de Primary RAID poort, en de 8MB zit op de Secondary.
Pri: Master, Slave
Sec: Master, None
Array 0: Stripe, Blocksize 64K (maximale)
Nu mijn probleempje,
Als ik HDTune draai haal ik ongeveel 48MB/s average, en de lijn haakt niet af maar blijft heel stabiel (recht).
Maar met mijn single HDD haalde ik ook 48MB/s average, maar hier haakte hij wel langzamerhand af... je zou toch verwachten dat dit 2x zo hoog moet zijn?
Wat kan hiervoor de reden zijn? want ik heb het idee dat windows wel een stuk sneller werkt, en games laden ook heel snel (Bij C&C3 ben ik altijd als eerst klaar met laden)
Mijn CPU gebruik blijft tijdens het gebruiken van de schijven ook normaal.. 0-2%, en daar zou je toch ook verwachten dat deze rond de 10-12% moet zitten?
Dat is tenminste bij een kammeraad wel zo, die heeft een P5B deluxe met 3x Maxtor 6L080P0 maar dan als SATA. En bij onboard hoort dat toch omhoog te gaan?
Met andere woorden, ik snap er op het moment de ballen van
offtopic:
Aan mijn kennis zal het denkik niet liggen, want ik heb de RAID faq wel 3x doorgelezen ofzo
Aan mijn kennis zal het denkik niet liggen, want ik heb de RAID faq wel 3x doorgelezen ofzo
EDIT// Ik was vergeten te vermelden:
Drivers:
Chipset: Geinstalleerd
ICHR6 RAID driver: Geinstalleerd
ITE RAID driver: Geinstalleerd
[ Voor 5% gewijzigd door MexxT op 23-05-2007 23:06 ]
Audi S3