Toon posts:

Framepagina in originele context?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hé.. ik heb weer een iets met mn site.

Ik weet dat het fout is om frames te gebruiken, maar daar ga
ik niets aan veranderen, dus alsjeblieft, hou dat even buiten
discussie en help even meedenken! :P

Ik heb dus pagina's die normaal gesproken worden geladen
in een frame. Maar sommige van die pagina's worden nu ook
door google gevonden, wat inhoudt dat de bezoek dan alleen
die pagina ziet, maar niet in de originele context...

Nu heb ik wel gegoogled en ik kreeg ik stukjes javascript
die er voor zorgden dat, als de pagina niet in zn normale
context werd geladen, je dan teruggestuurd werd naar
de index. Alleen.. dan krijg je ook de standaard inhoud..
Voorbeeld: media.htm, maar na de redirect kom je in index.htm
met in de frame de standaardwaarde en niet media.htm... :/

Waar ik naar op zoek ben is een script dat er voor zorgt dat
dan de betreffende pagina wordt geladen in de frame!

De manier waarop je voor elke losse pagina een frameset maakt,
is geen optie, aangezien je dan alsnog de losse pagina's houdt. ;)

Merci! }:O

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 17:30

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

En wat heb je al gezocht? Deze vraag is al honderden keren langsgekomen op GoT en je hebt daar niets in kunnen vinden?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:28:
En wat heb je al gezocht? Deze vraag is al honderden keren langsgekomen op GoT en je hebt daar niets in kunnen vinden?
Zoals ik al zei heb ik met Google meerdere script gevonden, maar die doen het volgende. Zodra de pagina wordt geladen buiten de frameset, dan wordt je doorverwezen naar de framesetpagina. Alleen, die framesetpagina geeft dan in de frame niet de pagina weer waarvan je doorverwezen werd, maar de standaard ingestelde pagina.

Voorbeeld: Framesetpagina is index.htm, met in de standaard
inhoud home.htm Als je op media klikt open media.htm in die frame.
Waar in naar op zoek ben is een stuk script dat er voor zorgt dat als ik de losse
pagina media.htm probeer te bezoeken, dat ik doorverwezen wordt naar de index.htm,
maar dan wel met media.htm als frame-inhoud!

@ André: Echt, ik heb gezocht, maar ik kan het telkens maar niet vinden! En als het probleem al zovaak als dusdanig besproken zou zijn geweest, dan zou je me het antwoord ook gewoon even kunnen vertellen... Ik merk op dit moment geen van beiden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 21:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:43:
[...]
@ André: Echt, ik heb gezocht, maar ik kan het telkens maar niet vinden! En als het probleem al zovaak als dusdanig besproken zou zijn geweest, dan zou je me het antwoord ook gewoon even kunnen vertellen... Ik merk op dit moment geen van beiden...
Met 'mijn' website maak ik ook gebruik van Frames. Hartstikke lelijk maar het voldoet.. Ben een noob als het op websites maken aankomt (ken de codes om plaatjes in te voegen, links te maken, nieuw venster te laten openen, tekstopmaak, maar daar houdt het mee op)

Gewoon een kwestie van over een aantal weken mijzelf eens gaan verdiepen in website software op een degelijke website te maken.. Had ergens CCS of zoiets zien staan maar dat komt vanzelf allemaal wel. De tip die ik dan ook voor je heb is; maak een eigen nieuwe website met behulp van wat software. Verdiep je erin, zodat je een aantrekkelijke website kan maken die aan je wensen voldoet!

(java) scriptjes werken vaak goed, maar kunnen ook voor problemen zorgen. Verdiep je zelf eens in de materie, zelfs ik wil dat gaan doen ondanks dat het om de website van het bedrijf gaat waar ik voor werk en niet in mijn eigen belang is (en ik het ook nog eens gratis in mijn eigen tijd doe)...

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:26
Alsje het niet kan vinden, dan zal je het misschien zelf moeten maken (is niet zo moeilijk hoor)
wat je doet:
waarscijnlijk gebeurt er iets als
document.location="index.html"
maak hiervan :
"index.html#"+document.location

Nu maak je op de index.html pagina een javascriptje dat de tekst achter het # uitleest, en de waarde die daar staan invoert als het src atribuut van je frame.
Pagina: 1