Geschiedenis van .com domein achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Vandaag kwam ik erachter dat het domein van mijn werkgever niet op naam staat van mijn werkgever.
Mijn (sterke) vermoeden is dat het eerst wel op de bedrijfsnaam stond, maar ik ken geen sites waar je dat zou kunnen achterhalen.
Een soort whowas in plaats van whois.

Ik had al wel een site gevonden, maar die leek me nogal een beetje discutabel en daar moest je lid van worden a 100+$/jaar.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 19:20

-d-

domaintools.com kan dit, is alleen niet gratis.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
Het lijkt mij straf dat een site een lijst zou bijhouden van de geschiedenis van ALLE domeinnamen. Waarschijnlijk kan je je domein daar laten monitoren en vanaf dat moment zullen ze het in het oog houden.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt hier wel kijken wat voor content er eerst op de site stond.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TD-er
Die site domaintools claimed dat ze van 3 tijdstippen informatie hebben over de Whois uit die tijd.
Het probleem is dus dat de inhoud van de site me nu niets uitmaakt, maar wel de eigenaar.
Iets met een directeur waar het vertrouwen in is opgezegd, vriendje van de directeur die de site beheert, vreemde declaraties, domein staat nu op naam van dat 'vriendje', etc.

Ik heb gezien dat die domaintools een 10-daags gold-trial abonnement hebben, maar dan moet je wel je paypal/cc-gegevens geven zodat ze je daarna 30€/maand kunnen laten betalen als je niet tijdig opzegt.
Dat laatste zit mij dus nog een beetje dwars. Zometeen nog maar even googlen op die naam.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• codemann
Whois informatie zit verspreid over verschillende whois servers over de hele wereld, ik geloof er geen bal van dat die site de whois gegevens van alle domeinnamen heeft. Er zijn algemene whois servers zoals internic.net, maar deze hebben geen informatie over contactpersonen.

• TD-er
Hmm ik heb via die domaintools de historie van het domein op 4 tijdstippen kunnen achterhalen dmv dat free-10-days-goldmembership en daarna de boel weer gecancelled.
Als het goed is, heeft het me dus niets gekost.

• -d-

-d-

codemann schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:57:
Whois informatie zit verspreid over verschillende whois servers over de hele wereld, ik geloof er geen bal van dat die site de whois gegevens van alle domeinnamen heeft. Er zijn algemene whois servers zoals internic.net, maar deze hebben geen informatie over contactpersonen.
Kwestie van registrar achterhalen en vervolgens daar een whois doen. Kan gewoon automatisch. Deze site bestaat al jaren (voorheen whois.sc), gebruik 'm ook al heel lang. Ook op diverse domeinnaam fora zoals dnforum.com staat deze dienst goed bekend, is alleen dus niet gratis voor de geavanceerdere diensten zoals whois history en reverse IP search e.d.

• codemann
-d- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:21:
[...]Kwestie van registrar achterhalen en vervolgens daar een whois doen. Kan gewoon automatisch. Deze site bestaat al jaren (voorheen whois.sc), gebruik 'm ook al heel lang. Ook op diverse domeinnaam fora zoals dnforum.com staat deze dienst goed bekend, is alleen dus niet gratis voor de geavanceerdere diensten zoals whois history en reverse IP search e.d.
Ja dat weet ik, maar er zijn alleen voor .com al miljoenen domeinnamen, hoe begin je daar aan? Bij de geboorte van een domeinnaam moet de papa niet naar het gemeentehuis he ;)

• TD-er
codemann schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:33:
[...]

Ja dat weet ik, maar er zijn alleen voor .com al miljoenen domeinnamen, hoe begin je daar aan? Bij de geboorte van een domeinnaam moet de papa niet naar het gemeentehuis he ;)
Ik zou zeggen op een min of meer vergelijkbare manier waarop searchengines werken.
En als ze een domein opgevraagd hebben, dit periodiek weer doen. DNS-gegevens veranderen niet heel vaak, dus als de informatie nog hetzelfde is als vorige keer, hoef je dat in principe niet meer op te slaan en maakt het dus ook niet heel erg veel uit of je nu elke 10 dagen kijkt, of elke 100 dagen of mischien per half jaar.
Domaintools claimed zo'n 20 miljoen domeinen te kennen en als ik kijk wat ze kennen van de domeinen op het ip-adres van mijn server, dan hebben ze echt alle .com , .org en .net domeinen in hun DB staan die op die server draaien. (7 stuks)

• -d-

-d-

codemann schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:33:
[...]

TLD Zone File Access aanvragen bij Verisign, programmeurtje inhuren en een paar leuke servers installen en klaar is kees :)

Zo kan je hier bijvoorbeeld kijken welke domeinnamen er zijn registreerd in de laatste 24 uur/x aantal dagen/etc.
Pagina: 1