Toon posts:

P4P800 Deluxe pc defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op mijn PC vanwege de onstane warmte in de kast de CPU koeler vervangen (een nieuwe Zalman koeler) en daarvoor moest ik dus alles loshalen.

Nadat ik mijn moederbord echter weer terugplaatste met de nieuwe koeler op de cpu, krijg ik bij het opstarten geen beeld, het systeem lijkt niet eens te booten. (geen HDD activiteit, geen speech of pieptonen) De koelers draaien wel allemaal.

Ik heb mijn AGP-kaart al vervangen door een andere om te kijken of het wellicht aan de VGA kaart ligt maar hier bleek zich hetzelfde probleem voor te doen. Ik heb ook geprobeerd de pc te booten met slechts 1 reepje ram, harde schijven losgehaald en sowieso het broodnodige eruit gelaten.
Een reset van de CMOS lijkt ook niets uit te halen. Voor het plaatsen van de koeler was er niets aan de hand behalve het probleem van de hitte dat ik hiermee dus op wilde lossen. De kast op zijn kant leggen vanwege de redelijk zware Zalman koeler (500g+) heb ik ook geprobeerd maar haalt niets uit.

Zijn er nog andere opties die ik kan proberen? Het probleem lijkt mij sowieso het moederbord of in ieder geval het booten te zijn. Ik meen me te herinneren dat de 10/100 connectie altijd een lampje liet branden zodra daar een RJ connector was ingeplugd, deze brandt nu echter ook niet.

Alle reacties zijn welkom.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Klinkt mij als een gare voeding of moederbord, zeker vanwege dat probleem met die netwerkkaart lampjes. (goed dat je dat erbij vermelde!)

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat het moederbord lampje (standby) wel brandt. En de voeding biedt wel spanning op de ventilators. Qua wat ik nog kan proberen ben ik aan het einde van mijn latijn denk ik.

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Haal een keer het batarijtje uit je mobo en verzet de jumper een voor zo'n 5 seconde en zet dan het jumpertje weer terug en probeer dan nog eens te booten.

\

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

daarnaast kun je proberen om de stekkers uit het stoptcontact te halen, de batterij uit je mobo te trekken en dan de powerknop inhouden voor 10 seconden

ff nakijken of alle voedingsstekkertjes er in zitten (ook die naast de cpu),

enuhhh... hmmm misschien kom ik nog op iets

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:55:
het rare is dat het moederbord lampje (standby) wel brandt. En de voeding biedt wel spanning op de ventilators. Qua wat ik nog kan proberen ben ik aan het einde van mijn latijn denk ik.
Lijkt me dat je juist nog moet beginnen...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Andere voeding proberen is juist eerste stap. Het feit dat een LED nog brandt en een fan draait zegt dat er *iets* op de 5V en 12V lijnen zit, maar zou jij kunnen zien aan een LED of hij 5V of 4V krijgt en aan de draaisnelheid van een fan of daar 12V of 10V op staat :?

Nee, dacht het niet - maar een chip op het moederbord merkt dat verschil wel :o

Sowieso geef je nauwelijks specs en lees ik niets over het uitwisselen van andere onderdelen dan de VGA. Begin daar eens mee... (en controleer ook gelijk de 12V kabel, die moet je vaak voor vervangen CPU koeler loshalen, als je hem erna niet meer vastzet krijg je dit soort probleem)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.