Fotografie lokaties stad Groningen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:52

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Voor een foto uitje van mijn studievereniging zoek ik leuke lokaties in Groningen. Het moet echt in de stad Groningen liggen of de directe omgeving, dus Lauwersoog ligt wat te ver weg.
We zoeken 2 soorten lokaties, 1 meer natuur omgeving en een "urban" omgeving. Het gaat hier veelal om niet al te beste fotografen, dus het moet ook een fijne lokatie zijn voor de minder getalenteerden (zoals ik :)).
Kortom, weet je een mooi pand of verlaten gebouw/school dan mag je die delen :)
Voor een lokatie voor landschappen/natuur zullen we waarschijnlijk buiten Groningen moeten kijken, maar zolang het in de buurt ligt is het een optie.

Weten jullie iets wat mij kan helpen :)
Mocht het nog uitmaken, het zal op zondag 10 juni plaatsvinden.

(ohja, toestemming van remy voor dit topic)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02

ThunderNet

Flits!

Landschappen.. sjah natuur op welke afstand mogen we kijken? Rond paterswoldse meer is erg mooi.
En urban locaties, uhm... onder de oosterhogebrug (veel graffiti). En verder zou ik het zo niet weten :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Natuur idd paterswoldsemeer, maar ook vooral dat stukje zeg maar als je bij dat fietspad langs gyas unlimited rechtdoor fietst richting meer, wordt dat een heel klein weggetje omringd door bomen en een slingerend beekje, ziet er erg mooi uit :)

edit: Hoornsedijk bedoel ik dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door kamstra op 23-05-2007 21:41 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Stadspark of het Noorderplantsoen voor natuurfoto's? Daarnaast staan in het centrum genoeg mooie gebouwen om te fotograferen. Zelf vind ik het Academiegebouw van de RuG in de Broerstraat erg mooi :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

BoyGenius schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:40:
Stadspark of het Noorderplantsoen voor natuurfoto's? Daarnaast staan in het centrum genoeg mooie gebouwen om te fotograferen. Zelfs vind ik het Academiegebouw van de RuG in de Broerstraat erg mooi :)
Erg mooi ja, maar geen echte urbanlocatie natuurlijk ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Het gebouw van de Gasunie, die moet er gewoon bij 8)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

GGS_206 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:42:
T is geen VVV folder :P
Meer Urban in grunn...pfff eeuh, wellicht een van die nieuwere woonwijken met wat meer experimentele / vrije bouw? (of is dat niet echt urban?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19
Rhodondendrons in het Stadspark staan in bloei (afgelopen zaterdag althans :P ), misschien kun je daar wat mee.

[ Voor 4% gewijzigd door coyote1980 op 23-05-2007 21:43 . Reden: woordje vergeten ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

GGS_206 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:42:
Pas daar wel even op. Ik en MartijnGizmo hebben het al eens gehad dat het hek ineens achter ons dicht ging omdat de bewaking ons in de gaten kreeg. Dus als je daar bent eerst de bewaking vragen.
Maar again, dat is geen urbanlocatie ;)

[ Voor 54% gewijzigd door ThunderNet op 23-05-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:18

Markie

Voorheen BBE

Urban:
De oude ACM-loods, nu oa paintballruimte:
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/8952/12ie9.jpg
http://www.outdoorinternational.nl/index.asp
Of de Suikerfabriek.

En daarnaast moet je natuurlijk het Noorderplantsoen (met veel urban-littekens) en de Oosterpoort (wijk) bezoeken.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

BBE schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:02:
Urban:
De oude ACM-loods, nu oa paintballruimte:
[afbeelding]
http://www.outdoorinternational.nl/index.asp
Of de Suikerfabriek.

En daarnaast moet je natuurlijk het Noorderplantsoen (met veel urban-littekens) en de Oosterpoort (wijk) bezoeken.
Dat is idd een goeie, die ACM loods...mijn broertje heeft daar destijds voor zijn opleiding (Architectuur @ hanze) nog een aantal hele strakke platen geschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 16:47

Vuvuzela

My spire is forming

Is het niet een idee om een algemener topic te maken met fotogenieke locaties en/of een agenda met evenementen etc.?

Had graag geholpen maar groningen ligt aan de andere kant van Nederland.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Maciek schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:30:
Is het niet een idee om een algemener topic te maken met fotogenieke locaties en/of een agenda met evenementen etc.?

Had graag geholpen maar groningen ligt aan de andere kant van Nederland.
Dat is/was er al :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb begrepen dat Groningen 26 kloosterhofjes heeft. Nu zijn ze niet allemaal echt historisch oud, maar anderen dan weer wel. Zie het als een uitdaging om deze te vinden en vast te leggen zoals het moet. Via googleearth zal je er zo een aantal vinden qua stratenpatroon.

De drijfzandborden op het voormalige Oosterparkstadiongebied zijn natuurlijk ook humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:39
Qua landschappen misschien een idee om richting Peize/Roderwolde te gaan. Daar zijn genoeg leuke dingen om foto's van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

relonky schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:40:
Qua landschappen misschien een idee om richting Peize/Roderwolde te gaan. Daar zijn genoeg leuke dingen om foto's van te maken.
True, maar iets verderweg :P Hoewel Peize minder intressant is dan Roderwolde/Roden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
ThunderNet schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:43:
[...]

True, maar iets verderweg :P Hoewel Peize minder intressant is dan Roderwolde/Roden
Peize zelf niet zozeer, maar omgeving van. Wat is overigens in de buurt van Groningen voor de groep? 5,10 of bijvoorbeeld 15km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

relonky schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:45:
[...]

Peize zelf niet zozeer, maar omgeving van. Wat is overigens in de buurt van Groningen voor de groep? 5,10 of bijvoorbeeld 15km?
Misschien het stukje overloop van de Drentse Aa tussen Eelde/de punt en haren. Dit is een groot natuurgebied geworden waar zowel vogels als mooie natuur zit. Als je eventjes wat verder gaat kun je ook nog naar Zeegse :9 Waar ik zelf wel eens echt mooie plaatjes heb geschoten met mijn handcam O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12
In de oosterpoort zit een apart straatje. De Sophiastraat dacht ik.

Lijkt net of je in een klein dorpje zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Wauw wat gaaf, meer reacties had ik niet durven dromen :)
We zijn met een groep van 15 ongeveer. We gaan zoveel mogelijk met OV en anders met de fiets.
Maximale afstand is 10km denk ik.....hoornseplas en paterswoltsemeer is idd een goeie.

Trouwens, hoewel het voor mijn studie vereniging een uitje is, mag je best mee. Het kan zijn dat we ergens gaan eten als groep op het laatst, maar verder is de dag toch ingedeeld met fotografie en misschien wel leuk voor sommigen?

De urban lokaties die hier genoemd worden zeggen me bijna allemaal niks, dus dat ga ik gewoon bekijken de komende week (pak de fiets en camera en dan kom ik een heel eind denk ik).
Langs het damsterdiep loopt ook (naar het oosten toe) een kanaal (vanaf de damsterdiep achter de praxis en Naz&Mazzel), daar is een soort trailerparkje, wat me best gaaf lijkt om te fotograferen. Je ziet er wel eens mensen rondlopen, maar heb echt geen idee wat daar is, wonen daar mensen of zou je daar wel kunnen fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:49:
[...]

Misschien het stukje overloop van de Drentse Aa tussen Eelde/de punt en haren. Dit is een groot natuurgebied geworden waar zowel vogels als mooie natuur zit. Als je eventjes wat verder gaat kun je ook nog naar Zeegse :9 Waar ik zelf wel eens echt mooie plaatjes heb geschoten met mijn handcam O+
True :)

Zelf gemaakt afgelopen week;

Afbeeldingslocatie: http://www.rlkz.com/GoT/natuur1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rlkz.com/GoT/natuur2.jpg
*let niet op die stip middenboven, vieze lens :X

Hoe komt gij daar? Vanuit martiniplaza gezien fiets je langs overwinningsplein naar Kaaphoorn, vervolgens rechts langs hoornseplas richting Eelde paterswolde, uiteindelijke kom je een Chinees tegen op een T kruising. Neem de afslag rechts vlak voor de Chinees en ga als maar rechtdoor totdat je op een zandpad komt :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36594

Een geweldige locatie in de buurt van Groningen is de oude strokartonfabriek "De Toekomst" in Scheemda. Tis een eindje met de trein, nog geen half uur, en vanaf het station een twintig minuten wandelen, maar dan heb je wel de beste locatie in de provincie gevonden qua vervallen fabrieken.

In Groningen zelf, de Suikerunie, de ACM, het Ciboga terrein, verder zou ik het zo niet weten.
Verder de achterafstraatjes in het centrum misschien? Bijvoorbeeld het pleintje tussen de Gelkingestraat en de Oosterstraat (achter Het Café).

Qua natuur zit je inderdaad wel aardig aan de Hoornsedijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
MartijnGizmo wees mij ook al op de Scheemda fabriek, maar is die er nog, want via google kwam ik niet veel te weten over die fabriek. Is het nog steeds de moeite waard, want als het echt een gave lokatie is dan moeten we alleen even kijken hoe we er komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:54
Nomad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:22:
Trouwens, hoewel het voor mijn studie vereniging een uitje is, mag je best mee. Het kan zijn dat we ergens gaan eten als groep op het laatst, maar verder is de dag toch ingedeeld met fotografie en misschien wel leuk voor sommigen?
Is dit voor Cover, KI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Skaah schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:18:
[...]

Is dit voor Cover, KI?
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:54
Het prinsenhof is erg mooi, Martinikerkhof natuurlijk ook om middenin de stad mooie platen te schieten. Verder is de spoorbrug over het Van Starkenborgh mooi in beeld te brengen. Ipv de Olle Grieze kun je de toren van de Der A-kerk proberen vast te leggen.
Voor "buitenkiekjes": Zoek een aantal molens op (bijvoorbeeld de witte molen bij de A7, misschien met de skyline van de Stad op de achtergrond), of ga naar Winsum (twee molens, en het Jeneverbruggetje). Zoek de meest scheve toren van NL op in Bedum (Walfriduskerk), maak foto's van de oude dijk (onder leiding van Walfridus aangelegd) en ontdek dat de grote bocht in de weg richting Stad een vroegere dijkdoorbraak is geweest. In Noordwolde zet je de kerk met de typsiche "Siepel"-toren op de foto, en schiet rondom Usquert of in 't Oldambt typische "Heren"Boerderijen (misschien al te ver weg). In Thesinge tref je nog een oude kerk in een oud Centrum (typisch Gronings dorpje), en onderweg uitgestrekte landerijen met vee.
Kun je vast wel wat mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 13:22

TheFirepit

Vuurbal

Nomad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:44:
MartijnGizmo wees mij ook al op de Scheemda fabriek, maar is die er nog, want via google kwam ik niet veel te weten over die fabriek. Is het nog steeds de moeite waard, want als het echt een gave lokatie is dan moeten we alleen even kijken hoe we er komen :)
De fabriek is er nog steeds ja. Deze fabriek komt trouwens ook voor in de film Zwartboek :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
thnx allemaal, zoals sommigen al zeiden, met al deze tips kan ik vast wel wat :D.

Er zijn zelfs zoveel leuke dingen om te fotograferen zo blijkt, dat we waarschijnlijk in de stad blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nomad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:22:
[............]
Langs het damsterdiep loopt ook (naar het oosten toe) een kanaal (vanaf de damsterdiep achter de praxis en Naz&Mazzel), daar is een soort trailerparkje, wat me best gaaf lijkt om te fotograferen. Je ziet er wel eens mensen rondlopen, maar heb echt geen idee wat daar is, wonen daar mensen of zou je daar wel kunnen fotograferen?
Ik weet wat je bedoelt, ik woonde er een paar honderd meter vandaan op de Oosterkade (fel gekleurde pakhuis ;) ). Voor zover ik weet is die meuk daar een gekraakt terrein, en aan de mensen te zien die er in en uit lopen zou ik dat ook zeggen...weet niet of het nou zo'n goed idee is om daar en masse binnen te vallen voor pica's, maar je kan t proberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
update voor ^^. Ben er gister geweest, bij die mensen die kraak wonen. Zijn echt hele gezellig mensen, heb er nog een kwartiertje gefotografeerd, vonden ze niet erg. Het is wel duidelijk dat het geen geschikt idee is om hun "huis" terrein binnen te lopen met 15 mensen met camera, maar mij als individu vonden ze niet erg.
Kreeg nog een uitnodiging, ze hebben volgende week zaterdag daar een groot feest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215556

Als deelnemer ben ik blij te horen dat er ruim voldoende locaties zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
kijk nou eens, op got aangemeld zie ik :P....als alle kandidaten dit doen dan merken dat ik er zelf niks vanaf weet en het gewoon hier vraag, dat kan natuurlijk niet :)

Vast aangemeld hier om rond te kijken/vragen voor een pentax K100?

Vanaf morgen is de datum trouwens zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 08-06 07:10
Gisteren was dan 'de grote dag' en ik was ook een van de deelnemers ;). Wellicht leuk voor de mensen hier om nog wat van het geschoten werk te zien. Zelf was ik ook verbaasd over de leuke locaties in de stad, ik was zelf ook al eens wat op zoek geweest, maar niet veel geschikte dingen gevonden. Hieronder vijf van mijn favoriete platen die ik gisteren geschoten heb:

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/fotociecursus/pics/IMG_2263.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/fotociecursus/pics/IMG_2262.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/fotociecursus/pics/IMG_2260.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/fotociecursus/pics/IMG_2252.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://www.heikoharders.nl/fotociecursus/pics/IMG_2284.jpg

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ga je ook vertellen waar jullie geweest zijn? Dan hebben de anderen er ook nog wat aan (zoals ik) :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 19:00
Ik denk het Zernikecomplex !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 08-06 07:10
relonky schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:28:
Ga je ook vertellen waar jullie geweest zijn? Dan hebben de anderen er ook nog wat aan (zoals ik) :P.
Ha natuurlijk, goed idee.
Bovenstaande foto's zijn allemaal genomen bij de Oosterkade en Eemskanaal Noordzijde.
Daarnaast zijn we in het stadspark geweest, maar de foto's die ik daar geschoten heb, vond ik niet erg geslaagd.

The Flying Dutchman

Pagina: 1