schakelt router terug to 10MBps @ 85MBps powerline netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Hoi iedereen,

Thuis wil ik mijn netwerk naar boven uitbreiden met een adapter voor netwerk over het voedingsnet. Hiervoor wil ik een "powerline ethernet 85MBps" adapter (CMP-HOMEPLUG25) van Konig voor gaan gebruiken. Aan de ene kant wil ik hem aan de Router zetten (SMC7204BRA), aan de andere kant boven wil ik hem of rechtstreeks aan de computer zetten of op een fasthub van cisco (100MPbs) aansluiten. Maar omdat 85MBps niet gelijk is aan 100MBps zou de router misschien kunnen denken dat het een 10MBps ding is en overschakelen naar die snelheid.
Heeft iemand hier ervaring mee? is mijn redenering juist of maak ik te veel drukte daarover?

Als de router wel terug zal schakelen, kan ik dan ook handmatig toch nog de snelheid van de router instellen?

Als allereerst heb ik het ganze Internet afgezocht naar deze informatie en dat kan ik maar niet vinden. ;(

Daarna heb ik zowel mijn Internet-provider als Nedis (leverancier van de adapter) een mail hierover gestuurd. De antwoorden hiervan waren nogal verwijzend naar elkaar :X en smc.
Dit houd in dat ik dus maar eerst ervaringen van anderen moet gaan vragen!

vandaar deze (hopelijk makkelijke) vraag! :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Goeie vraag.. maar volgensmij word het gewoon aangemerkt al 100mbps...
Zou anders wel erg lullig zijn he :)
Volgensmij kent je pc hm ook als 100mbps dus waarom je router niet...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Een oplossing heb ik niet, wel een soortgelijke ervaring.

Ik heb naar de bovenverdieping ook gebruik gemaakt van een Alecto Dataplug
maar dan 14Mbps.
Onder Windows 98(se) en Windows ME was verbindingssnelheid naar dataplug
100 Mbps, echter na plaatsen nieuwere PC boven voor de kids waarop XP pro
is geïnstalleerd wordt verbinding gemaakt met dataplug op 10Mbps!

Lijkt dus een driverprobleem...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ten eerste is 85MB/sec ongeveer 900mbit. let op 't gebruik van je hoofdletters :P

Maar het antwoord is nee: je powerline ding werkt op 100mbit aan de ethernetkant. Aan de andere kant kan 'ie maar 85mbit versturen, maar dat geeft niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bitsimman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:51:
Een oplossing heb ik niet, wel een soortgelijke ervaring.

Ik heb naar de bovenverdieping ook gebruik gemaakt van een Alecto Dataplug
maar dan 14Mbps.
Onder Windows 98(se) en Windows ME was verbindingssnelheid naar dataplug
100 Mbps, echter na plaatsen nieuwere PC boven voor de kids waarop XP pro
is geïnstalleerd wordt verbinding gemaakt met dataplug op 10Mbps!

Lijkt dus een driverprobleem...
Van 14Mbps naar 10Mbps lijkt me even me even ietsje minder erg dan 85Mbps naar 10Mbps :)
maar toch rottig voor je.
CyBeR schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:44:
Ten eerste is 85MB/sec ongeveer 900mbit. let op 't gebruik van je hoofdletters :P

Maar het antwoord is nee: je powerline ding werkt op 100mbit aan de ethernetkant. Aan de andere kant kan 'ie maar 85mbit versturen, maar dat geeft niet.
Bedankt voor je correctie :D

Gelukkig, je hebt me behoorlijk gerust gesteld. :) Nu kan ik met een behoorlijk gerust hart drie van zulke adapters kopen (1 voor router beneden, 1 voor switch/computer boven en 1 extra voor als ik beneden met een laptop ofzo wil zitten internetten).

• X-Master
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi Bitsman,

Vraagje heb je bovenstaande werkend gekregen, ik wil misschien ook op zolder netwerkje maken, dus van router livebox beneden naar een switch boven.

Kun jij mij vertellen of bovenstaande is gelukt?

Thnx

Verwijderd

Uit onderzoek is gebleken dat je in de meest ideaal situatie zo'n 10% verlies heb.

Als je de powerline adapters op een ander groep heb zitten dan is het verlies +- 65%. Dan hou je +- 30 Mbit over.
Pagina: 1