Toon posts:

[XP64]Kan raid 0 niet vinden tijdens installatie windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals de titel al zegt wat problemen met het installeren van windows op mijn pc. Het gaat om de volgende opsteling:

A8n32 sli deluxe bios versie: 1405
amd 64 x2 4800+
2GB ram van corsair
2x raptor 74GB SATA raid striping healthy
2x samsung spinpoint 500GB SATA raid striping healthy
1x ide dvd speler
ATI x1800 xt
Soundblaster xfi gamer edition

Ok mijn probleem is als volgt: Ik wil windows xp64 installeren op de raid config van mijn raptors. In de bios boot volgorde op
  1. IDE dvd
  2. Nvidea Stripe 138GB
Nu start ik de computer op met de winxp cd erin en de setup laad ook wel, komt het stukje dat je f6 moet indrukken dat doet ie ook netjes. Dan installeer ik de driver netjes allebei die hij wil hebben. (nvidia raid class drivers en Nvidia Nforce Storrage conroller) Maar daarna wil windows de schijf zoeken zodat ie kan beginnen met installeren, maar dan zegt ie ineens dat ie niks kan vinden.

Heb geprobeerd:
  1. Zonder f6 te installeren
  2. Met f6 te installeren met de volgende drivers: Van de nvidia site zelf, van asus site zelf, van amd64 site, van dell site af ( vraag niet waarom ik was wanhopig)
  3. ACPCI uitschakelen en proberen
  4. zoveel mogelijk andere apparaten eruit halen en dan installeren
  5. Driver geslipstreamed in de windows cd, Toen ging alles goed totdat windows moest opstarten voor de eerste keer, 1 of andere storage fout.
  6. met dubbele stroom aansluiting en met enkele
Ik zag dat het misschien zou worden verholpen als je sp2 bij je cd van windows zou slipstreamen, maar ik heb hier alleen een laptop met xp 32bit en dan kan ik niet die slipstream doen (heb geprobeerd maar lukt niet via cmd, en ook niet via autostreamer)

wat ik zo raar vind, is dat het plotseling nvidia mediashield is geworden nadat ik destijds een bios update heb uitgevoerd. Ik kan ook niet de functie in de raidtool boot bij die raptor schijven aangeven wat ik ook probeer.

iemand nog ideeen ?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Lijkt mij dat je de verkeerde driver aan het laden bent. Heb je uberhaupt de 64 bit versie van de driver?

Je kunt namelijk drivers laden van een totaal ander merk/type, de setup vind het allemaal prima, maar een schijf zul je dan nooit zien.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de laatste driver van de asus site gedownload de 64 bit versie voor mijn moederbord. Nu kan ik mijn schijven wel zien nadat ik de 2 drivers heb aangegeven, maar als ik daarna de hd heb geformateerd, en windows wil bestanden gaan kopieeren dan krijg ik nu de volgende melding:

Setup cannot copy nvrdx64.sys to retry press enter

Terwijl dat bestand echt wel op de floppy staat.

Skippen is geen optie omdat ie dan wel verder gaat met de install alleen als je windows wil gaan opstarten dan flipt ie met een bsod en start opnieuw op.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kheb de oplossing al, windows is eindelijk aan het installeren :+

Oplossing voor anderen kijk hier:

http://www.msfn.org/board...ers_XP_W2k_W2_t51140.html