Beeldscherm gaat niet aan als de pc wordt opgestart

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 22:46
Beste Tweakers,

Vanavond wilde ik mijn pc zoals gewoonlijk opstarten. Echter bleek dat mijn beeldscherm niet aan wilde gaan. Normaal heb ik dit ook al wel is, maar dan hoef je alleen maar de stroom eraf en erop te doen. Nu werkt dat niet meer en heb al verschillende dingen gedaan. Ik heb ten eerste al een ander beeldscherm erop gezet, maar dit gaf hetzelfde probleem. Verder heb ik ook al alle twee de reepjes geheugen er om de beurt uitgehaald. Daarnaast heb ik ook de PC afgestofd van binnen, en heb ik cmos al gereset. Niks hiervan heeft geholpen

Als ik mijn computer opstart, start hij gewoon op maar het beeldscherm gaat niet aan. Wel maakt de cd-rom speler wat rare geluiden (alsof hij een cd-rom niet kan lezen, maar er zit geen cd in.) Ik denk dus dat of mijn voeding of mijn videokaart kapot is, wat ik erg raar vind omdat ik mijn videokaart nog maar 9 maanden heb.

Specs:
Moederbord: Foxconn 6100K8MB
Videokaart: BFG 7600GS PCI-E
Beeldscherm: IIyama vision master pro 410 CRT
Geheugen: 1x Kingston valueram 512 MB 1x Kingston valueram 1024 MB
Voeding: Coolermaster Extreme Power 380 Watt
Schijven: DVD-RW, IDE 80 GB, IDE 30 GB, S-ATA 160 GB.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het oplossen van mijn probleem.

Xghost

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 23:14

JdM

Humbled

Ga eens op zoek naar de troubleshooter ;)

Probeer eens je videokaart eruit te halen en weer terug te zetten, plaats een pci kaart als je die hebt.
Je kunt nog genoeg proberen denk ik :)

• Xghost
Ik heb op internet al gezocht naar oplossingen maar ik heb niks kunnen vinden. Ook in de V&B FAQ vind ik niks.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Als je cd-rom speler rare geluiden maakt, waarom heb je deze dan nog niet losgekoppeld. Alssie raar doet, is het misschien wel de oorzaak van het probleem...

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 14:38
Met gewoon opstarten bedoel je dan dat ie ook daadwerkelijk in windows komt ? (Je hoort dus dat stomme muziekje ?)

• Xghost
MEN-O schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:44:
Met gewoon opstarten bedoel je dan dat ie ook daadwerkelijk in windows komt ? (Je hoort dus dat stomme muziekje ?)
Nee, als ik op de aan-knop druk draait de computer wel, maar gaat het beeldscherm niet aan.

Ik heb bovenstaande manieren geprobeerd maar het heeft helaas niet geholpen.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 14:38
Daarom denk ik dat er eerder een probleem is met je Harde schijf oid. Lijkt wel alsof ie een besturingssysteem zoekt, maar dan nog zou je gewoon beeld moeten hebben... Ik denk er nog ff over na. ( Ondertussen is trial and error de beste methode ; dus je PC zo kaal mogelijk, zonder CD/HD/etc alleen het hoogstnodige om alleen Beeld te krijgen.)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is wel heel simplistisch (of gewoon kort door de bocht) om te denken dat als je beeldscherm niet aangaat het door je videokaart zou moeten komen. Sta er even bij stil wat er zou gebeuren als de videokaart prima in orde was maar:
- moedebord dood
- voeding dood
- CPU dood

etc... etc... etc...

Begin dus eens met de basic stappen in de troubleshooter (niet lezen, maar doen!), dan kom je er waarschijnlijk zelf achter. Je komt er in ieder geval achter welk onderdeel het probleem is. Totdat je zover bent is een topic veel te voorbarig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.