Inmiddels werk ik al bijna twee jaar met mijn huidige systeem en dat blijkt duidelijk erg verouderd te zijn. Mijn plannen zijn nu als volgt om weer zelf te bouwen:
Kast: Aopen ES45B
Proc: Intel Core 2 Duo, E6600
Geheugen: TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Video: Asus EN7600GS
Mobo: Asus P5B, Retail
Koeling: Arctic Freezer 7 pro
DVD: Samsung SH-S183A
(HD: Seagate Barracuda 80GB SATA II)
Ik ben op het moment nog erg blij met mijn IIyama Vision Master Pro 450 en mijn Seagate Baracuda 250GB ATA100 7200RPM 16MB (ST3250620A). Die laatste is echter nog wel maar ATA100 en dient op het moment vooral voor (interne) opslag. Daarom dacht ik dat het misschien verstandig zou zijn om een snelle, kleine schijf er bij te nemen (hoeft niet per se ivm kosten). Kan die ouwe schijf er dan nog wel gewoon bij met dit moederbord? Daarnaast heb ik die Videokaart omdat er een ansluiting op zit voor naar mijn huidige monitor.
Mijn doelen met het nieuwe systeem:
- Voor de komende 2/3 jaar weer up to date te zijn.
- Vista is leuk, hoeft niet. Ben tevreden met XP.
- Kosten rond de E 600,-
- Nieuwste spellen (NWN2 en the usual)
- Later misschien uitbouwen met zware geluidskaarten om ook met Cubase aan de gang te kunnen enz.
Uw meningen, tips, commentaar graag!
Kast: Aopen ES45B
Proc: Intel Core 2 Duo, E6600
Geheugen: TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Video: Asus EN7600GS
Mobo: Asus P5B, Retail
Koeling: Arctic Freezer 7 pro
DVD: Samsung SH-S183A
(HD: Seagate Barracuda 80GB SATA II)
Ik ben op het moment nog erg blij met mijn IIyama Vision Master Pro 450 en mijn Seagate Baracuda 250GB ATA100 7200RPM 16MB (ST3250620A). Die laatste is echter nog wel maar ATA100 en dient op het moment vooral voor (interne) opslag. Daarom dacht ik dat het misschien verstandig zou zijn om een snelle, kleine schijf er bij te nemen (hoeft niet per se ivm kosten). Kan die ouwe schijf er dan nog wel gewoon bij met dit moederbord? Daarnaast heb ik die Videokaart omdat er een ansluiting op zit voor naar mijn huidige monitor.
Mijn doelen met het nieuwe systeem:
- Voor de komende 2/3 jaar weer up to date te zijn.
- Vista is leuk, hoeft niet. Ben tevreden met XP.
- Kosten rond de E 600,-
- Nieuwste spellen (NWN2 en the usual)
- Later misschien uitbouwen met zware geluidskaarten om ook met Cubase aan de gang te kunnen enz.
Uw meningen, tips, commentaar graag!