Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mediaplayer, GSM en camera in één; welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik in het bezit van een MDA Compact. Geweldig apparaat, mooi ding, maar ben nu wel toe aan iets nieuws. Ook het gebrek aan ruime ondersteuning voor SD kaartjes groter dan 2 gig, is nu wel een bottleneck aan het worden.

Ik gebruik deze telefoon intensief voor bellen en mp3. En vooral dat laatste vind ik belangrijk. Ik ben dus op zoek naar een telefoon die daar goed voor geschikt is. Ook een redelijke camera (2.0 Mpx of groter) vind ik mooi meegenomen, maar de MP3 speler is belangrijker.

Het mooiste zou een toestel zijn waar je gewoon alle 4 of 8 gig sd kaartjes in kan stouwen. Zijn die er uberhaupt wel?

Ik ben dus gaan zoeken, ook hier op GoT. Ik kwam wel wat (recente) topics tegen, maar die waren dood of gingen net niet over wat ik wilde.

Zelf heb ik op mijn zoektocht de volgende toestellen gevonden.

BenQ-Siemens EF51
  • + Klein
  • + Zuinig
  • + Goedkoop
  • + Specifiek bedoeld voor MP3
  • - Weer geheugenkaartjes (wel de goedkope MiniSD)
  • - Matige camera (1.3Mpx)
  • +/- Zwarte versie ziet er goed uit, witte is minder mooi imo
Nokia N91
  • + 4 Gigabyte harddisk
  • + WiFi
  • + Mooi design
  • + 2.0 Mpx camera
  • - Veel klachten over software
  • - Niet erg stevig (volgens reviews, zelf het toestel nog niet gezien)
  • - Scherm schijnt ook niet je van het te zijn
Nokia N70
  • + Ziet er prima uit
  • + 2 camera's
  • + Positieve reviews
  • + Goed geschikt voor multimedia
  • + eenvoudige en stevige constructie
  • - Weer gepiel met geheugenkaartjes
  • - Verder geen echte minpunten.
Sony-Ericcson W850i
  • + Eigen geheugen
  • + Ondersteuning tot 4 gig extra geheugen
  • + Goede camera
  • + Goed scherm
  • + Specifiek bedoeld voor MP3
  • - Redelijk prijzig
  • +/- verder geen echte minpunten
Samsung SGH-i300
  • + Ziet er mooi uit
  • + Klein
  • + Windows Mobile
  • + 3 Gigabyte Harddisk + uitbreidbaar geheugen
  • - Klein scherm
  • +/- Leuke allrounder, maar blinkt nergens uit (of zie ik dat verkeerd)
Dit zijn de 5 mobieltjes die ik momenteel op het oog heb, waarvan de n91 de voorkeur heeft. Die vind ik echter niet dusdanig overtuigend, dat ik hoop dat ik nog wat andere toestellen over het oog zie.

Hier nog een kort lijstje met punten van aandacht voor mij;
  • Ingebouwd geheugen van minimaal 3 gigabyte en/of uitbreidbaar geheugen met ondersteuning tot in ieder geval 4 gigabyte (8 is helemaal mooi). Als het even kan SD of MMC kaartjes
  • Liever geen Sony-Ericsson. Ik vind dat om de een of andere reden gewoon geen fijne toestellen
  • Liever geen touchscreen, ben nu wel weer toe aan toetsen
  • WiFi is mooi meegenomen, maar geen beslissende factor
  • idem voor Windows Mobile
  • USB-aansluiting is een pré :p
  • Camera minimaal 2 Mpx.
  • geen slide-phone
Hebben jullie nog toestellen die ik over het hoofd zie? De N73 is nog iets te duur :(

Ps; Het budget is niet echt van belang, ik wil eerst weten welke opties er zijn. Ik zat zelf te denken aan een losse toestelprijs tot ongeveer 300?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 15:08 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Ik ben bang dat je toch wel bij een SonyEricsson uitkomt. Dat zijn wel de echte walkman toestellen, kun je uiteraard mee bellen en hebben een goede camera :)

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 18:13

Amiet01

Master_A

Walkman zegt natuurlijk niet alles. Het is maar een brandname. Zelf bezit ik een w800i en die heeft wel een goeie mediaplayer. Hij heeft echter wel een aantal minpuntjes, zoals een lichte achtergrondruis als je hem erg zacht hebt staan dat de kwaliteit beïnvloedt en dat je in playlists achteraf geen nieuwe nummers tussen andere kunt zetten (dus volgorde beetje aanpassen; nieuwe nummers komen altijd aan het eind van de lijst).
Verder ben ik zelf ook op zoek naar een nieuwe telefoon en hoewel de Sony Ericsson toestellen mij wel bevallen ben ik nu aan het kijken naar de Samsung F300. Prachtig dunne toestel met een uniek design (twee gezichten, twee schermen). Ik moet alleen nog een maandje wachten om mijn abbo te verlengen en ik wil de mp3-speler ook eerst testen bij iemand en de geluidskwaliteit vergelijken met de w800i. Als dit geen goeie geluidskwaliteit heeft neig ik toch wel terug te gaan naar de SE Walkman serie en dan kijk ik vooruit naar de nog te komen w580 en w660.

Zelf vind ik de Nokia series de laatste tijd niets meer qua uiterlijk (kwestie van smaak denk ik). De N91 valt opzich nog wel mee qua design en de specs zijn wel behoorlijk goed dus ik denk dat dat ook wel een goeie mp3 phone is.

Ik zou gewoon ff goed wat reviews lezen (al kom je daarmee niet altijd helemaal eruit zoals mij) over de telefoons die jou heel erg goed lijken.

Master_A

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad toch ook maar weer met een schuin oog aan het kijken naar SE. Die w850i lijkt me ook nog wel wat.

Overigens heb ik ook nog een paar andere mp3 telefoons gevonden, die zet ik nog even in de startpost als geheugensteuntje voor mijzelf :p

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je een goede multimedia telefoon wilt zou ik toch kijken naar nokia of sony ericcson.
Ik denk voor jou eisen dat de SE W850i toch het beste is.
Die nokia`s zijn ook niet slecht maar die zijn het allemaal net niet helemaal.

Ik heb toendertijd getwijfeld tussen een nokia 6230i of de betere sony ericcson k750i.
Zelf heb ik voor de nokia gekozen gewoon omdat nokia goed bekent staat.
Maar die nokia valt best wel tegen kwa kwaliteit van de spullen die op de telefoon zitten en de telefoon zelf. Die sony ericcson is toch beter als een nokia.

En naar mijn idee geld dat voor deze telefoons ook.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
Ik zou ook eens naar de W950i kijken.... heeft wél 4GB intern, touchscreen, mist alleen de camera, moet je je alleen afvragen hoevaak je die écht gebruikt, mijn gsm is nl. nu 1 jaar oud, en ik heb pas 70 foto's ermee gemaakt.... waarvan ik er zeker 50 verwijderd heb.

Anders idd de W810i (daar is het ruisprobleem op te lossen door andere audiodrivers) of de W850i. Samsung/Nokia zou ik vrij weinig van af weten behalve de reeds genoemde N91 en F300.

Wanna play?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:42

Nutral

gamer/hardware freak

Je kunt het best een Sony Erricson met memory stick duo aansluiting nemen, die kaartjes gaan namelijk tot de 8gb. dan kom je dus op de w850i uit.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
die nokia n91 is er ook in 8gb toch?

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 09:29
Ik zeg W850, geweldig toestel, geweldig geluid komt eruit (ook uit de externe speaker). Geweldige walkman applicatie. Bijgeleverde oordopjes zijn ook echt super. Maximaal tot 8gb uitbreidbaar, maar 8 gb kaartjes zijn wel een beetje duur ;) De camera is alleen wel wat minder, maakt niet echt mooie foto's. Heb hem nu een half jaar gehad en het is van de beste toestellen die ik ooit heb gehad, op de camera na, maar aangezien ik die nooit gebruik boeit me dat niet zo. Ik ga nu de W950 kopen, omdat ik over wil stappen naar smartphone (ivm met tomtom en andere applicaties), en mijn W850 staat nu te koop.

[ Voor 9% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2007 19:48 ]

Pagina: 1