Momenteel ben ik in het bezit van een MDA Compact. Geweldig apparaat, mooi ding, maar ben nu wel toe aan iets nieuws. Ook het gebrek aan ruime ondersteuning voor SD kaartjes groter dan 2 gig, is nu wel een bottleneck aan het worden.
Ik gebruik deze telefoon intensief voor bellen en mp3. En vooral dat laatste vind ik belangrijk. Ik ben dus op zoek naar een telefoon die daar goed voor geschikt is. Ook een redelijke camera (2.0 Mpx of groter) vind ik mooi meegenomen, maar de MP3 speler is belangrijker.
Het mooiste zou een toestel zijn waar je gewoon alle 4 of 8 gig sd kaartjes in kan stouwen. Zijn die er uberhaupt wel?
Ik ben dus gaan zoeken, ook hier op GoT. Ik kwam wel wat (recente) topics tegen, maar die waren dood of gingen net niet over wat ik wilde.
Zelf heb ik op mijn zoektocht de volgende toestellen gevonden.
BenQ-Siemens EF51
Hier nog een kort lijstje met punten van aandacht voor mij;
Ps; Het budget is niet echt van belang, ik wil eerst weten welke opties er zijn. Ik zat zelf te denken aan een losse toestelprijs tot ongeveer 300?
Ik gebruik deze telefoon intensief voor bellen en mp3. En vooral dat laatste vind ik belangrijk. Ik ben dus op zoek naar een telefoon die daar goed voor geschikt is. Ook een redelijke camera (2.0 Mpx of groter) vind ik mooi meegenomen, maar de MP3 speler is belangrijker.
Het mooiste zou een toestel zijn waar je gewoon alle 4 of 8 gig sd kaartjes in kan stouwen. Zijn die er uberhaupt wel?
Ik ben dus gaan zoeken, ook hier op GoT. Ik kwam wel wat (recente) topics tegen, maar die waren dood of gingen net niet over wat ik wilde.
Zelf heb ik op mijn zoektocht de volgende toestellen gevonden.
BenQ-Siemens EF51
- + Klein
- + Zuinig
- + Goedkoop
- + Specifiek bedoeld voor MP3
- - Weer geheugenkaartjes (wel de goedkope MiniSD)
- - Matige camera (1.3Mpx)
- +/- Zwarte versie ziet er goed uit, witte is minder mooi imo
- + 4 Gigabyte harddisk
- + WiFi
- + Mooi design
- + 2.0 Mpx camera
- - Veel klachten over software
- - Niet erg stevig (volgens reviews, zelf het toestel nog niet gezien)
- - Scherm schijnt ook niet je van het te zijn
- + Ziet er prima uit
- + 2 camera's
- + Positieve reviews
- + Goed geschikt voor multimedia
- + eenvoudige en stevige constructie
- - Weer gepiel met geheugenkaartjes
- - Verder geen echte minpunten.
- + Eigen geheugen
- + Ondersteuning tot 4 gig extra geheugen
- + Goede camera
- + Goed scherm
- + Specifiek bedoeld voor MP3
- - Redelijk prijzig
- +/- verder geen echte minpunten
- + Ziet er mooi uit
- + Klein
- + Windows Mobile
- + 3 Gigabyte Harddisk + uitbreidbaar geheugen
- - Klein scherm
- +/- Leuke allrounder, maar blinkt nergens uit (of zie ik dat verkeerd)
Hier nog een kort lijstje met punten van aandacht voor mij;
- Ingebouwd geheugen van minimaal 3 gigabyte en/of uitbreidbaar geheugen met ondersteuning tot in ieder geval 4 gigabyte (8 is helemaal mooi). Als het even kan SD of MMC kaartjes
- Liever geen Sony-Ericsson. Ik vind dat om de een of andere reden gewoon geen fijne toestellen
- Liever geen touchscreen, ben nu wel weer toe aan toetsen
- WiFi is mooi meegenomen, maar geen beslissende factor
- idem voor Windows Mobile
- USB-aansluiting is een pré
- Camera minimaal 2 Mpx.
- geen slide-phone
Ps; Het budget is niet echt van belang, ik wil eerst weten welke opties er zijn. Ik zat zelf te denken aan een losse toestelprijs tot ongeveer 300?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 15:08 ]