Ik zit er aan te denken nu toch eindelijk mijn PC te gaan upgraden en ik kom uit om de iMac (liever de MacPro, maar die is te duur). Ik wil graag een Apple vanwege OSX en vanwege z'n afmetingen (heb nu alleen een laptop en het buro is al vol). Verder zijn de specs ook goed natuurlijk. Ik zit nog met deze vragen, misschien dat er hier iemand is die er antwoord op heeft:
- Ik wil het 20" model kopen, weet iemand welk type scherm (S-IPS of S-PVA) er in de 20" zit? Is dit scherm geschikt voor kritisch grafisch werk en fotobewerking?
- Kan ik evt. zelf de videokaart vervangen? Is niet echt nodig, maar toch.
- Kan ik de iMac gebruiken voor 3D renderwerk? Ik weet dat de MacPro daar een stuk beter mee is, maar die ligt even buiten het budget. Voor het renderen moet 'ie soms dagen lang, 24 uur per dag, voor de volle 100% belast worden. Mijn huidige laptop kan dit niet, omdat 'ie dan te heet wordt.
(uiteraard al uitgebreid gegoogled, maar mijn name het scherm blijkt een hele lastig vraag te zijn)
Alvast bedankt!
- Ik wil het 20" model kopen, weet iemand welk type scherm (S-IPS of S-PVA) er in de 20" zit? Is dit scherm geschikt voor kritisch grafisch werk en fotobewerking?
- Kan ik evt. zelf de videokaart vervangen? Is niet echt nodig, maar toch.
- Kan ik de iMac gebruiken voor 3D renderwerk? Ik weet dat de MacPro daar een stuk beter mee is, maar die ligt even buiten het budget. Voor het renderen moet 'ie soms dagen lang, 24 uur per dag, voor de volle 100% belast worden. Mijn huidige laptop kan dit niet, omdat 'ie dan te heet wordt.
(uiteraard al uitgebreid gegoogled, maar mijn name het scherm blijkt een hele lastig vraag te zijn)
Alvast bedankt!