Uploaden gaat (bijna) niet

Pagina: 1
Acties:

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 06:23
Ik heb een probleem met uploaden.

Dit probleem doet zich voor met alle FTP-software, op alle servers (ongeacht welke hostingprovider), alle pc's in het netwerk (zowel draadloos als bedraad).

Ik heb het probleem dat uploaden extreem lang duurt (100kb in een uur ofzo). Heel soms gaat het wel goed en dat gaat het reuze snel (zoals het hoort). Ook gebeurt het regelmatig dat bestanden (php, html enz. dus niet afbeeldingen) 0 kb zijn op de server na geupload te zijn.

Verder wordt ik vaak gedisconnected en heb ik ook vaak dat hij een bestand meerdere keren moet proberen omdat het vaak een transfer error geeft.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met poort 21 in mijn router maar ik kan in het adminpanel niets vinden dat ook maar een beetje een aanwijzing is voor mij om te weten waar ik het zoeken moet.

Het betreft een Linksys WAG54G.

Is er iemand die mij helpen kan met dit probleem? Want aangezien ik websites maak is dit een knap lastige handicap!

• MiKeZZa
Niemand een idee?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 11:59
Ook IN het netwerk gaat het niet goed? Want dan heeft het niets meer met je router te maken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik had ooit hetzelfde probleem, het probleem lag eraan dat de MTU in mijn router (ook linksys wag54g v2) verkeerd ingesteld werdt op auto, nadat ik deze handmatig op 1500 heb gezet was het probleem opgelost.

op de eerste pagina is dat in te stellen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mdiender.nl/got/mtu.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 27-05-2007 13:29 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor uploaden hoeft er geen poort te worden geopend. Je probleem klinkt eerder als een firewall die dingen deel blokkeert.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:58
Is dit zowel met passieve als actieve connecties? Staat upnp in je router aan?

• MiKeZZa
MTU stond op auto, nu op manual 1492 (hoger kan hij niet) maar dit lost het niet op.

Laptop heeft geen firewall dus dat kan het niet zijn.

@smeerbartje:

Wat is een passieve en wat is een actieve connectie? En wat is upnp want ik kan het niet vinden in mijn adminpanel.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 16:07

GekkeR

key = key

Als het ook binnen het netwerk zelf is zal dit niet van toepassing zijn.
Maar een klant van me had hetzelfde probleem (disconnects , normaal download , EXTREEM trage upload) en dat was dus een kapotte splitter.

Je kan dus even kijken hoe de snelheid is zonder splitter ertussen.

Veel suc6 :x

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• MiKeZZa
GekkeR schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:26:
Als het ook binnen het netwerk zelf is zal dit niet van toepassing zijn.
Maar een klant van me had hetzelfde probleem (disconnects , normaal download , EXTREEM trage upload) en dat was dus een kapotte splitter.

Je kan dus even kijken hoe de snelheid is zonder splitter ertussen.

Veel suc6 :x
Hoe bedoel je binnen het netwerk?

Ik bedoel zeg maar dat elke pc in mijn netwerk dit probleem heeft. Dus het ligt niet aan software zeg maar.

Momenteel werkt mijn hele internet via die router niet meer na een update vd firmware dus ik kan even niets testen.

Ben er inmiddels wel achter dat upnp wel aan staat.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MiKeZZa schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:55:
MTU stond op auto, nu op manual 1492 (hoger kan hij niet) maar dit lost het niet op.
heb je PPPoE aanstaan?

even nog een site waar je misschien wat aan hebt, want ik ben er behoorlijk zeker van dat je je MTU verkeerd hebt staan. http://www.dslreports.com/faq/695
For PPPoE, your MaxMTU should be no more than 1492 to allow space for the 8 byte PPPoE "wrapper," but again, experiment to find the optimal value. For PPPoE, the stakes are high: if you get your MTU wrong, you may not just be sub-optimal, things like UPLOADING or web pages may stall or not work at all!

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• MiKeZZa
Nee, hij staat bij mij op PPPoA.
Pagina: 1