[Utorrent] Provider blokt het verkeer alsnog

Pagina: 1
Acties:
  • 1.129 views sinds 30-01-2008

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 19:36

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus een provider die niet wilt dat er via P2P gedownload word. Het begon er mee dat de trackers allemaal geblokt werden (ze zijn zonder uitzondering allemaal verlopen etc.). Maar goed we gingen fijn op DHT verder. Toen kon ik geen verbinding meer maken met cliënts. Protocolcodering op Normaal was genoeg. Alles downloaden nog perfect, alleen private trackers kon dus problemen opleveren.

Ik heb op internet gelezen dat providers dit verkeer nooit helemaal kunnen blokken, in ieder geval sinds een aantal dagen schijnt het de mijne gelukt te zijn.

Jawel, DHT is geblokt. Ik heb altijd 1 Node (dus dat ben ik zelf).

--- Edit ---

Router: SpeedTouch 716
Poorten: Heb ik een tijdje geleden gedaan, kan pas sinds kort in de router komen. Eerst was het utorrent icoon altijd rood, tot het moment waarop ik niet meer kon downloaden groen. (maakte geen verschil in peers/seeds up-/downloadsnelheid).
Protocolcodering uTorrent: Normaal. (Geforceerd helpt niet)
Provider: Solcon (zo zijn andere peers mij ook), met Kliksafe eroverheen. Dit kan niet veranderd worden.
Firewall: Uitgeschakelde Windows Firewall.

Ik download dus dagelijks met uTorrent en op een dag deed hij het niet meer. Ik heb gelijk mijn de pc van mijn broertje, van mijn broer en mijn pa geprobeerd. Azureus, Bitcomet en Bitorrent geprobeerd. Allemaal exact hetzelfde probleem. Dus of het lag aan mijn router (hoewel daar niets in veranders was) of mijn provider. Ik heb meteen met iemand contact opgenomen die ook veel met torrents download en ook Kliksafe heeft en die kende opeens hetzelfde probleem. Aangezien ik de eerdere acties van Kliksafe heb mogen aangeschouwen (zie bovenaan) weet ik dat het weer zover is.

[ Voor 42% gewijzigd door Malarky op 23-05-2007 22:12 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je provider iets blokkeert, dan kan je hoog en laag springen op je eigen PC tot je een ons weegt.

Maar als je nu eens eerst zegt welke provider het om gaat, en waarom je zeker weet dat deze de torrent blokkeert? Hoe zeker weet je dat je firewall etc niet de boel blokkeert? Ander torrentprogramma, welke internetsetup, routers etc; je geeft namelijk geen enkele bruikbare informatie...

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 23-05-2007 18:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 23:36
Je kunt encryptie aanzetten in uTorrent dan zou je provider het verkeer niet meer als torrent verkeer kunnnen zien en dus ook niet kunnen blocken/vertragen enz.

Alhoewel hier ook (dure) oplossingen voor zijn voor de provider wordt dit voor zover ik weet op het moment niet toegepast.

Howto om je verkeer te versleutelen in uTorrent:

1. Go to: Options > Preferences > BitTorrent

2. Go to ‘Protocol encryption’, you can choose between ‘enabled’ and ‘forced’. ‘Enabled’ will give you more connections but offers less protection against traffic shapers.

I would recommend to try ‘enabled’ first, if that doesn’t increase your speeds you need to swich to ‘forced’.

3. Ticking ‘Allow legacy incoming connections’ allows non ecrypted clients to connect to you. This improves compatibility between clients but makes you more vulnerable to traffic shapers.

I would recommend to tick this box, but if that doesn’t increase your speeds, untick it!

Afbeeldingslocatie: http://www.torrentfreak.com/images/utorrent_encryption.gif
Howto is gejat van: http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-BitTorrent-traffic/

[ Voor 77% gewijzigd door GeniusJennis op 23-05-2007 19:02 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Eerst @ GeniusJennis: Zoals ik in mijn SP als zei heb ik protocolcodering al aanstaan, laat dat in het engels nu Protocol encryption zijn :P Maar toch bedankt, maar dit was het dus niet.

@ Gambieter:
Als je provider iets blokkeert, dan kan je hoog en laag springen op je eigen PC tot je een ons weegt.
Toch niet. Bijvoorbeeld die protocolcodering: volgens een aantal internet sites kunnen providers niet veel meer dan ervoor zorgen dat jij deze moet aan hebben. Ik heb is gekeken op internet en heb nog niet gelezen dat er een provider (buitenland ook) alles wist te blokken. Dus of mijn provider is de eerste, of er is nog een oplossing (wat ik dus hoop).

Sorry ik heb nog niet echt veel informatie gegeven. Ik zal me starterspost ook wat aanpassen dat is makkelijker voor andere lezers. Ik zet het meteen er daar wel in anders word het een beetje een dubbelpost.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Malarky schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:13:
Toch niet. Bijvoorbeeld die protocolcodering: volgens een aantal internet sites kunnen providers niet veel meer dan ervoor zorgen dat jij deze moet aan hebben. Ik heb is gekeken op internet en heb nog niet gelezen dat er een provider (buitenland ook) alles wist te blokken. Dus of mijn provider is de eerste, of er is nog een oplossing (wat ik dus hoop).

Sorry ik heb nog niet echt veel informatie gegeven. Ik zal me starterspost ook wat aanpassen dat is makkelijker voor andere lezers. Ik zet het meteen er daar wel in anders word het een beetje een dubbelpost.

Alvast bedankt.
Tja je provider heeft het vast niet voor niks geblokkeerd.. Misschien even een telefoontje richting hoofdkwartier om te vragen hoe het zit en het waarom? Alles wat je wilt gaan doen om er langs te komen is denk ik toch (in)direct contractbreuk en dus strafbaar...

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Iets kan toch alleen contractbreuk zijn als in het contract staat?
Ik kan het hier niet vinden hoor.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je zou kunnen proberen om het verkeer van en naar de trackers via Tor te laten gaan, of via een programma als proxifier via een Socks proxy buiten dit netwerk.
Waarom zit je trouwens bij die provider :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als ik zo de website bekijk is kliksafe bedoeld om het e.e.a. af te schermen cq. te voorkomen.

Iemand heeft dus bewust voor kliksafe gekozen om niet toe te laten dat bepaalde verbindingen gemaakt kunnen worden. Ik denk dat je met die persoon kontakt moet opnemen, wie het dan ook is, en dat kliksafe de deur uit doen.

ARME AOW’er

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Even vooraf: het gaat net zoals de vorige keer. Veel geklets over mijn provider. Ja hij is daar voor bedoeld en zoals ik al aangaf zit ik er nog even aanvast, dus daar ligt de oplossing niet en laten we daar ook niet over gaan discusieren.

@ Marcieking: ik heb mijn Tor proxy: 8118 even geprobeerd maar raar genoeg maakte dat niet uit. Zowel DHT, trackers en normaal werden geblokt. Terwijl ik wel gewoon met Tor kan surfen.

Weet nog iemand iets anders? Zoals een enqrypt op DHT?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ah, nu begrijp ik het. Lang leve de posthistorie.

Tja, nu ik dit weet begrijp ik ook dat je iets vraagt waarvoor een oplossing geven tegen de regels is en misschien nog strafbaar ook.

ARME AOW’er

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Dit soort vragen zijn veel voorkomend op het forum van uTorrent zelf (aangezien er in het buitenland ook een aantal providers zijn die het P2P verkeer blokken). Aangezien ik niet zo goed engels kan dacht ik het hier maar eerst te vragen.

Maar hier schijnt het strafbaar te zijn. Voor wie dan? Ik heb een download probleem met een P2P programma. Dat soort vragen mogen hier besproken worden en dat gebeurt ook veel. Maar omdat het met mijn provider te maken heeft zou het strafbaar zijn. Ik zie niet in waarom, als mijn provider dit niet in haar contract heeft opgenomen.

Alleen vraag ik me af hoe mijn provider het voor elkaar heeft gekregen dat ik geen directe verbinding met andere computers kan maken, daar zit toch alleen mijn router tussen?

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 12:51
Nee, er zit nog veel meer apparatuur tussen als alleen jouw router.

Volgens mij is er weinig wat je eraan kan doen (alhoewel ik niet weer hoe slim ze bij Kliksafe zijn). Je zou kunnen kijken of je een VPN-abbo ergens kan krijgen, maar ik weet niet of ze zonder meer VPN-verbindingen doorlaten. Heb je niet een open WiFi-netwerk of WiFi-verbinding van een vriend/vriendin in de buurt? ;-)

Verwijderd

Malarky schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:54:
Dit soort vragen zijn veel voorkomend op het forum van uTorrent zelf (aangezien er in het buitenland ook een aantal providers zijn die het P2P verkeer blokken). Aangezien ik niet zo goed engels kan dacht ik het hier maar eerst te vragen.

Maar hier schijnt het strafbaar te zijn. Voor wie dan? Ik heb een download probleem met een P2P programma. Dat soort vragen mogen hier besproken worden en dat gebeurt ook veel. Maar omdat het met mijn provider te maken heeft zou het strafbaar zijn. Ik zie niet in waarom, als mijn provider dit niet in haar contract heeft opgenomen.

Alleen vraag ik me af hoe mijn provider het voor elkaar heeft gekregen dat ik geen directe verbinding met andere computers kan maken, daar zit toch alleen mijn router tussen?
Je vraagt hoe je om de kliksafe beveiliging heen kan komen, die door je ouders (of werkgever?)waarschijnlijk is aangevraagd. Wij zijn niet de mensen om jou te gaan vertellen hoe je achter de rug van je ouders om toch toegang kan krijgen tot sommige site's. Als je het niet eens bent met hun beleid moet je met ze gaan praten; dat is vele malen effectiever

Zie ook
Bypass Proxy

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Lullig, maar nog steeds is het niet de bedoeling dat we beveiligingen gaan helpen omzeilen. Als je graag wilt downloaden is het heel makkelijk: neem een nieuw abonnement.

Als er echt geen enkele manier is om uit het huidige abo uit te komen (al zijn er, als je je ouders kunt overtuigen, misschien wel manieren om dat wel te doen en dat is best een eigen topic waard denk ik): doe niets met de huidige en neem betaal er bijv. kabelinternet naast als het belangrijk genoeg voor je is. Als je ouders die kliksafe betalen en jij blijkbaar de enige bent die meer doet dan surfen en mailen, is het ook wel terecht dat jij zelf betaalt ;)

Maar goed, helaas maar dit is niet de bedoeling op GoT. Het topic loopt prima maar toch ga ik het sluiten wegens Het algemeen beleid #misbruik

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 24-05-2007 07:39 . Reden: += en dat is best een eigen topic waard denk ik ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.