Windows media player speelt geen xvid ondanks juiste codecs

Pagina: 1
Acties:
  • 3.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ondanks dat ik de juiste codecs heb geinstalleerd (zowel divx als xvid) en ook gspot aangeeft dat ik de benodigde codecs heb geinstalleerd, speelt windows media player mijn xvid/avi bestanden niet af. De speler geeft weliswaar geen foutmelding van onjuiste codecs of iets dergelijks maar het beeld blijft zwart en de speler gaat niet lopen. Dus de tijd blijft stil staan en er is geen geluid en beeld. Heeft iemand dit ook gehad en weet iemand de oplossing?

hier een eerste prt scrn van gspot waarin je kan zien dat hij zegt dat de juiste codecs geinstalleerd zijn (http://www.wijnplezier.nl/bart/gspot1.JPG)

hier zie je dat als ik de file ga testen hij bij stap 2 welk enkele render fouten geeft die ik niet snap, misschien dat het jullie op een idee brengt. (http://www.wijnplezier.nl/bart/gspot2.JPG)

Tenslotte als ik dan op stap 3 van de test procedure van gspot klik bij Video EN Audio, speelt hij de file in zijn eigen speler gewoon af met beeld en geluid (dat is waar het zwarte vlak is). Maar als ik hem dan in Windows Media Player probeer heb ik nog steeds een stilstaand zwart beeld. (http://www.wijnplezier.nl/bart/gspot3.JPG)

Alvast bedankt

• bart1074
Niemand die me kan helpen?

Andere media players zoals bijvoorbeeld BS.player speelt de bestanden wel gewoon af, wat erop wijst dat de codecs gewoon in orde zijn toch? Dus hoe kan ik zorgen dat Windows Media Player die bestanden ook afspeelt?

[ Voor 80% gewijzigd door bart1074 op 23-05-2007 23:28 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 19:15

DeTeraarist

#Boots2Asses

Weet je zeker dat je Xvid hebt geinstalleerd? Hij gebruikt namelijk de DivX Decoder.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• bart1074
Ik heb nu wat meer duidelijkheid. Als ik namelijk geheel geen codecs heb geinstalleerd op mijn computer, speelt Windows Media Player de files wel af alleen in zwart/wit en vage streep aan de bovenkant van het beeld. Als ik dan Gspot run, krijg ik de mededeling dat de audio codecs in orde zijn, maar dat de juiste video codec ontbreekt namelijk XviD. Als ik dan Koepi's XviD installeer (alleen de codec) speelt Windows Media Player het bestand opeens niet meer af. Dat wil zeggen, zwart beeld en het klokje loopt niet. Hij staat dus stil. Iemand suggesties?

Verwijderd

Werp eens alles van custom codecs (eventuele codecpacks, divx, xvid) van je pc en probeer eens ffdshow te gebruiken. Toont hij hiermee je beeld wel correct?

• bart1074
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:20:
Werp eens alles van custom codecs (eventuele codecpacks, divx, xvid) van je pc en probeer eens ffdshow te gebruiken. Toont hij hiermee je beeld wel correct?
Ik heb je instructies gevolgd, maar in feite veranderd er niks. Windows Media Player speelt de bestanden wel af, maar nog steeds in zwart/wit en met een paars/groene streep in het bovenste deel van het scherm. Gspot zegt nog steeds dat de juiste video codec (XviD) niet is geinstalleerd, wat klopt. En rendert nu met ffdshow, kijk maar. http://www.wijnplezier.nl/bart/gspot4.JPG

Verwijderd

en dit probleem doet zich voor met eender welk xvid bestand? Of 1 specifiek? BSplayer speelt hem wel correct af zeg je, maar deze is ook minder kieskeurig met corrupte files.

Verwijderd

Kan je dan niet voortaan bs player gebruiken?

• bart1074
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:43:
en dit probleem doet zich voor met eender welk xvid bestand? Of 1 specifiek? BSplayer speelt hem wel correct af zeg je, maar deze is ook minder kieskeurig met corrupte files.
Ja elk XviD bestand, bovendien zijn ze geen van alle corrupt. Dat heb ik gecheckt met VirtualDub. Volgens mij pakt op een of andere manier mijn windows media player m'n codecs niet, hoe kan ik zorgen dat hij die XviD codec wel pakt. Misschien pakt hij hem trouwens wel, want als ik hem installeer doet de player niks meer terwijl hij daarvoor nog zwart/wit beeld geeft. En BsPlayer doet het wel goed. Heel vreemd, iemand een idee.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:54:
Kan je dan niet voortaan bs player gebruiken?
Jawel, maar ik kijk de files liever in windows media player.

• bart1074
Vreemd genoeg werkt het nu. Ik heb eerst alle codecs verwijderd, vervolgens de recenste k-lite mega codec pack (2.10) geinstalleerd en daarna windows media player 11 geinstalleerd. Toen werkte het opeens wel. Don't ask me why.
Pagina: 1