Toon posts:

[XP] NTLDR Ontbreekt?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reg. datum: 13 mei 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen,

Pas geleden heb ik de computer van mijn vader opnieuw geinstalleerd. Alles was weer goed tot gister. Ik krijg (een voor vele bekende) melding "NDLTR ontbreekt". Ik heb op verschillende sites/google al gezocht, maar ben op computer gebied niet erg bekwaam.
Vele beginnen over een bepaalde bootdiskette, welke ik ook heb gemaakt, maar de computer heeft geen diskettedrive :-(. De volgende oplossing gaat via de windows XP cd welke ik ook niet heb want het is een een computer van Packard Bell, waar alle programma's al opstonden. Ik heb deze dus opnieuw geinstalleerd met een zogenoemde "MASTER DVD" ?. Veel meer heb ik om eerlijk te zijn nog niet geprobeerd. Kan iemand mij helpen.....alvast bedankt!!!

Ter info: Het betreft een gewone huis computer van PB met 1 HD en dus zonder diskettedisk

Mvg,
Leon

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Even een floppydrive aansluiten lijkt me, ben je nu een tweaker of niet?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Zelfs bij een packard bell pc horen toch wel de windows xp cd's te zitten? (al dan niet speciaal voor packard bell pc'tjes)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XP nog even in de titel gevrot.

Je zou ook voor het herstellen een bootCD kunnen lenen bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:34:
XP nog even in de titel gevrot.

Je zou ook voor het herstellen een bootCD kunnen lenen bijvoorbeeld.
Is dat da hetzelfde als een legale XP installatie cd??? Zoals jullie zien heb ik er weinig verstand van en zoek ik bij mensen die het wel hebben....tweakers _/-\o_

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 10:08

denivan

de enige

Als je in de buurt een andere pc hebt kan je daar het ntldr bestand afhalen (let wel ! verborgen bestanden afzetten !) en op een USB stickje zetten.

Je kan dan op de 'defecte' PC via een boot CD (bvb. google naar 'BartPE') dat bestand van je USB stick afhalen en op de C: drive zetten. Een directe link heb ik niet bij de hand, maar moet best wel te vinden zijn. Als je BartPE niet kent, dit is een soort van 'windows op CD', dus het overzetten van bestanden loopt heel gemakkelijk via een file explorer en zo.

Dit allemaal in de veronderstelling dat ntldr het enige ontbrekende bestand is. Kan ook een symptoom zijn van een stervende hard disk of zo.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Tsja, dit had ik ook. veel op internet zoeken over dit onderwerp lijkt me het beste. Heb je die installatie disk ni of niet??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 22:15 ]

Pagina: 1