windows maakt automatisch internet gateway aan

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb hier van de week de computer geformateerd en windows opnieuw erop gezet en sindsdien beetje problemen met mn internet verbinding. Vrij regelmatig wordt er automatisch een internet gateway aangemaakt (die zie je dan staan bij configuratiescherm > netwerkverbindingen) en daardoor werkt mijn internet dan niet. Als ik dan een aantal keer m'n netwerkkaart uitschakel en weer inschakel, dan na een tijdje heb ik hem daan ingeschakeld zonder gateway en dan werkt mijn internet wel. Hoe kan ik zorgen dat windows nimmer en te nooit zo'n gateway aanmaakt. Want dit is dus super irritant want dan valt mn internet verbinding regelmatig uit. Alvast bedankt

• bart1074
Hij valt soms ook uit terwijl ik ga rustig aan het surfen ben (niet eens sprake van veel data verkeer). Ik word er echt gek van.

Verwijderd

Wat meer informatie is wel handig.. Wat bedoel je met hij maakt automatisch een gateway aan? Krijgt hij een 169.254.*.* adres? Dan kan het zijn dat de lease van je DHCP verloopt en er niet snel genoeg een IP van de DHCP server (dit is meestal je router) gekregen kan worden. Heb je al eens geprobeerd de gateway static in te stellen? Welk OS gebruik je?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:28

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je met een Internet Gateway die zelf aangemaakt wordt (of bedoel je misschien een Internet connection/verbinding) ?
Gaat het hier om een draadloze verbinding, of is deze bedraad ?
Heb je een virusscanner/scan je wel eens op spy/adware ?

Normaal gesproken zou het voldoende moeten zijn om je nic z'n IP gegevens via een DHCP request toegewezen te laten krijgen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bart1074
Laat maar jongens, wel bedankt. Het probleem is verholpen de WRT54G en de Livebox hadden hetzelfde interne ip-adres en verstoorden elkaar daardoor. WRT54G static gemaakt in de range van de livebox en het probleem is verholpen. Toch bedankt.

@ Mod: topic mag op slot of weg, whatever.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Die internet gateway herkennign kun je in het isstalleren van windows netwerk componenten installeren/deinstalleren, maar heeft geen gevolg voor je verbinding.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1