Toon posts:

HDMI of VGA?

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een HDTV van de Sony Bravia serie (KDL-26S2000).
Nou had ik laatst een wat goedkopere VGA kabel gekocht om deze op mijn PC aan te sluiten maar de beeldkwaliteit is niet zo heel erg goed. Daarom had ik nu een HDMI kabel aangeschaft maar de beeldkwaliteit is hierbij zelfs nog slechter.
Daarom vroeg ik me af wat voor een HDMI of VGA kabel ik dan beter aan kan schaffen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
kun je wat specifieker zijn over de aansluitingen op de videokaart van je systeem?

als er enkel vga op je systeem zit denk ik dat je pc wat oud is om hdtv aan te kunnen.

Trouwens die hdmi kabel die je gekocht hebt, is die van vga op pc naar hdmi op de tv? Dan kan dit niet al te goeie resultaten geven want het is een analoog signaal, niet digitaal waarvoor hdmi gemaakt is.
Ik denk zelfs niet dat dit kan vga naar hdmi. (correct me if i am wrong)
Er zou toch tenminste een dvi uit op je pc moeten zitten als je met een deftige kwaliteit op je tv wil zien.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een X1900XT met twee DVI aansluitingen.
De HDMI kabel is aangesloten op de DVI aansluiting van mijn videokaart.
De VGA kabel word aangesloten op de D-SUB aansluiting op zo'n DVI/VGA dongle.

Ik denk zelf dat ik gewoon twee keer een kabel van extreem lage kwaliteit heb gekocht. Maar ik zie zoveel dure kabels van onbekende merken dat ik het toch niet aan durf om er zomaar een te kiezen.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

heb je al geprobeerd de resolutie op 1360*768 te zetten? (kan met powerstrip)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Bij hdmi/ dvi-d mag de prijs niet uitmaken omdat het digitaal is. Bij vga wel!
Verder denk ik dat je eens wat moet proberen emt verschillende resoluties op je pc.
Zorg ervoor dat je de native resolutie van het lcd scherm via dvi laat versturen!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12
Twee keer een kabel van lage kwaliteit die een digitaal signaal doorgeven? Of de kabel moet zo slecht zijn dat sommige nullen eentjes worden...

De meeste TVs (ja zelfs TVs met 1080 lijnen) ondersteunen gewoon geen 1080p als er een computer wordt aangesloten.

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
het beste zou normaal gewoon die dvi naar hdmi kabel moeten zijn, kwaliteit maakt daar niet veel uit.
Ik zou eerder eens kijken naar je resoluties en daar wat mee gaan experimenteren. Ook mss wel eens kijken in de instelling van je videokaart of alles daar wel in orde staat.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:07:
Bij hdmi/ dvi-d mag de prijs niet uitmaken omdat het digitaal is. Bij vga wel!
Verder denk ik dat je eens wat moet proberen emt verschillende resoluties op je pc.
Zorg ervoor dat je de native resolutie van het lcd scherm via dvi laat versturen!
De VGA kabel was toch wel vele male beter dan de HDMI kabel. Het beeld is opzich perfect het enigste probleem met de VGA kabel is dat het beeld een 'ghosting' effect heeft naar rechts. Hierdoor krijg ik last van een soort van schaduw effect en dit werkt nogal irriterend
De HDMI kabel ging inderdaad op mijn DVI aansluiting. Het is een goedkope Digiconnect HDMI naar DVI Video Kabel. Het probleem met de HDMI kabel is dat het beeld absoluut niet goed scherp te krijgen is.

In de handleiding van de TV staat "Het wordt aanbevolen een computerkabel met ferrietkernen te gebruiken" alleen heb ik geen enkel idee wat ferrietkern is en welke kabels hier gebruik van maken.

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
een ferrietkern wordt gebruikt om storingen tegen te gaan en is herkenbaar aan de dikke blokken vlak bij de connectors

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Verwijderd

Topicstarter
Sathlon_nl schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:33:
een ferrietkern wordt gebruikt om storingen tegen te gaan en is herkenbaar aan de dikke blokken vlak bij de connectors
Dus zoiets als deze kabel:

http://www.4launch.nl/4la...uctid=016418&ref=tweakers

De VGA kabel die ik nu heb heeft zo'n blok inderdaad helemaal niet.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

_Arthur

blub

gelukkie schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:07:
Heb je nu al de native resolutie ingesteld voor je TV?

Want hier heb je al 2x geen antwoord op gegeven.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

_Arthur schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:56:
[...]

Inderdaad. kijk daar eerst eens naar!

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:56:
[...]

Ik heb alle resoluties geprobeert. 1360x786, 720P, 1080I allemaal met hetzelfde resultaat, de kwaliteit blijft slecht.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:28:
De HDMI kabel ging inderdaad op mijn DVI aansluiting. Het is een goedkope Digiconnect HDMI naar DVI Video Kabel.
Zoals al gezegd zou dat niks uit moeten maken. HDMI is digitaal, een slechte kabel zal echt niet voor een minder scherp beeld zorgen. Het zal er hooguit voor zorgen dat je beeld gewoon wegvalt.

Verwijderd

Topicstarter
robbert schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:59:
[...]

Zoals al gezegd zou dat niks uit moeten maken. HDMI is digitaal, een slechte kabel zal echt niet voor een minder scherp beeld zorgen. Het zal er hooguit voor zorgen dat je beeld gewoon wegvalt.
Dan zal het waarschijnlijk wel aan de HDMI aansluiting op mijn TV liggen. De videokaart kwam echter wel met een component-HDTV TV-Out dongle. Zou iemand me een component HDTV kabel kunnen aanraden want ik heb er op pricewatch geen een kunnen vinden.
Pagina: 1