Toon posts:

ArcServe 2000 Central database veranderen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Op onze windows 2000 server genaamd beheerserver hebben we Arcserve geinstalleerd.
Omdat we onze beheerserver hebben gevisualiseerd met vmware software.

Hebben we de fysieke beheerserver hernoemt naar backupserver.
De Ip adres is het zelfde gebleven.

Het enige nadeel is dat Arcserve nu een beetje van slag is.
De central database staat nog ingesteld op de beheerserver (wat logisch is).
Het gevolg hiervan is dat hij wel backup maakt, maar geen record kan aanmaken / terugkoppelen vanwege het probleem met de central database.

Ik heb handmatig in de velocis.ini bestand de servername verander naar backupserver alleen zonder resultaat.
Ook heb ik de database bestanden verwijdert en opnieuw laten aanmaken dit lukt maar ik kan geen restore /merge / recover database uitvoeren vanwege het inlog probleem op de database engine (deze start wel) in de logbestand word dus nog verwezen naar database = Beheerserver.

Arcserve heb ik herinstalleert via de configuratiescherm (dus niet verwijdert maar een modify / repair uitgevoert) alleen helaas zonder resultaat.
Het enige waar ik nu aan kan denken is arcserve volledig verwijderen en een schone installatie uitvoeren om zo het probleem op te lossen.

Heeft iemand een idee, hoe ik de central database kan verwijzen naar Backupserver...........

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:35:
Hallo tweakers,

Op onze windows 2000 server genaamd beheerserver hebben we Arcserve geinstalleerd.
Omdat we onze beheerserver hebben gevisualiseerd met vmware software.

Hebben we de fysieke beheerserver hernoemt naar backupserver.
De Ip adres is het zelfde gebleven.

Het enige nadeel is dat Arcserve nu een beetje van slag is.
De central database staat nog ingesteld op de beheerserver (wat logisch is).
Het gevolg hiervan is dat hij wel backup maakt, maar geen record kan aanmaken / terugkoppelen vanwege het probleem met de central database.

Ik heb handmatig in de velocis.ini bestand de servername verander naar backupserver alleen zonder resultaat.
Ook heb ik de database bestanden verwijdert en opnieuw laten aanmaken dit lukt maar ik kan geen restore /merge / recover database uitvoeren vanwege het inlog probleem op de database engine (deze start wel) in de logbestand word dus nog verwezen naar database = Beheerserver.

Arcserve heb ik herinstalleert via de configuratiescherm (dus niet verwijdert maar een modify / repair uitgevoert) alleen helaas zonder resultaat.
Het enige waar ik nu aan kan denken is arcserve volledig verwijderen en een schone installatie uitvoeren om zo het probleem op te lossen.

Heeft iemand een idee, hoe ik de central database kan verwijzen naar Backupserver...........
niemand?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
[zoekt in zijn herinnering...]

ik dacht dat er een aparte executable is voor databasewerkzaamheden zoals verplaatsen en compressie: "dbutil' of zo iets.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
paulhekje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:52:
[zoekt in zijn herinnering...]

ik dacht dat er een aparte executable is voor databasewerkzaamheden zoals verplaatsen en compressie: "dbutil' of zo iets.
dbcheck / dbfix / dbdefrag heb ik o.a maar dbutil nog niet, ik zal daarmee stoeien.

Hopelijk gaat het lukken!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:30:
[...]

dbcheck / dbfix / dbdefrag heb ik o.a maar dbutil nog niet, ik zal daarmee stoeien.

Hopelijk gaat het lukken!
Even meer info voor mijn probleem:

E4101 Unable to Login to database engine (DATABASE= BEHEERSERVER EC=1722)

Bovenstaande melding geeft aan dat de Database = BEHEERSERVER terwijl deze BACKUPSERVER moet zijn.

Als ik dit kan aanpassen dan zou mijn probleem opgelost zijn maar ik weet niet precies hoe ik dit moet doen. (en ook niet waar hij de naam BEHEERSERVER vandaan haalt).
De naam is gewijzig omdat ik de server naam BEHEERSERVER heb hernoemd naar BACKUPSERVER.

In ARCserve software staat de naam BACKUPSERVER al goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik arcserve 2000 er helemaal af gehaald en weer opnieuw geinstalleerd waardoor de central database opnieuw is ingesteld.

Alles werkt weer zoals hoort.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 10:15

BFS

Rude awakening

Volgens mij kun je dit met bconfig.exe en/of setupsql.exe ook regelen (in ieder geval in Arcserve 11.x),althans zo heb ik gisteren zo'n zelfde probleem bij een klant opgelost.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ArcServe 2000 ( of 7 zoals je wilt) is allang unsupported, en gebruikt andere utils daarvoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:35:
ArcServe 2000 ( of 7 zoals je wilt) is allang unsupported, en gebruikt andere utils daarvoor.
Klopt, de ArscServe 2000 advanced edition (wat je "advanced" kan je noemen....) (7.0 build 1110)
heeft als util:

dbfix
dbcheck
dbconfig

etc...
Pagina: 1