Je hebt een Mac maar heb je ook een iPod?

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 17:52
Ik vraag dit omdat ik aan het inventariseren ben wat mijn alternatieven zijn voor MP3 spelers zonder meteen weer met Windows aan de gang te moeten.
Niet veel MP3 spelers ondersteunen OSX laat staan iTunes.
Ik ben happy met OSX en iTunes, maar twijfel nog om een iPOD nano en Radio Remote te kopen met zoveel alternatieven voor minder €.

Dus: ik ben benieuwd wat kritisch appelende Tweakers eigenlijk voor mp3 speler hebben.
Allemaal aan de iPOD? of zijn er meer mp3 apparaten die ik over het hoofd zie?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 23-05-2007 21:16 . Reden: Het is Windows... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
Cowon iaudio en Iriver hebben ook ondersteuning voor osx . en het geluid is ook nog eens een stuk beter dan een ipod (maar dat is weer een ander punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een beetje MP3 speler kan toch ook gewoon als mass storage device aangesloten worden? Het lijkt mij dat Mac OS daar ook wel ondersteuning voor heeft.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
@harald
Dat zag ik ja, maar hoe ver gaat die ondersteuning?
Ofwel hoe krijg je de MP3s erop? Met extra softwarepakketje, als extra schijf of met iTunes?

[ Voor 2% gewijzigd door Rincewind74 op 23-05-2007 16:42 . Reden: ff aangeven voor wie de post is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sleur en pleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Laatst online: 16-09 08:44
ipod is zover ik weet de enige speler die zonodig een programma (itunes) nodig heeft om zichzelf met muziek te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPod met radio remote en daar ben ik eigenlijk gewoon heel tevreden over. Het enige wat ik minder gebruik is de radio functie, het blijft radio en voor goede ontvangt moet het snoer zover mogelijk afgewikkeld zijn dat zit in de bus toch iets minder prettig ;). Ik was daarnaast meer geinteresseerd in de 'remote' uit 'radio remote' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
Iemand een iRiver X20 aan de praat gekregen onder OSX? Droomapp :9~ (helemaal tov een iPOD) maar alleen XP wordt genoemd in de specs. 8)7.
Maar wat hebben jullie nu zelf naast je Mac staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Laatst online: 18-08 11:36
harrald schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:43:
ipod is zover ik weet de enige speler die zonodig een programma (itunes) nodig heeft om zichzelf met muziek te vullen.
Sony, meeste Philips moddellen, aantal Samsung modellen.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Owentje schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:40:
Sony, meeste Philips moddellen, aantal Samsung modellen.
Met daarbij de aantekening dat Sony een stuk horror meelevert wat 900.000 patches loslaat op je windows, en *als* je windows dat overleeft je nog alleen maar naar die rotte ATRAC van ze kunt luisteren. Ik heb dus heel even een Sony 'MP3'-speler gehad, maar die heel snel teruggebracht, en vervolgens gewoon een iPod gekocht. Werkt prima met linux, windows en natuurlijk een mac en zonder kutgeintjes als Sonicstage.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
ja, heb een iMac en laatst een shuffle gekocht, werkt als een tierelier. Kom ook af van een sony, o mijn god wat een drama was dat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Laatst online: 18-08 11:36
burne schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:44:
[...]

Met daarbij de aantekening dat Sony een stuk horror meelevert wat 900.000 patches loslaat op je windows, en *als* je windows dat overleeft je nog alleen maar naar die rotte ATRAC van ze kunt luisteren. Ik heb dus heel even een Sony 'MP3'-speler gehad, maar die heel snel teruggebracht, en vervolgens gewoon een iPod gekocht. Werkt prima met linux, windows en natuurlijk een mac en zonder kutgeintjes als Sonicstage.
Ben er helemaal met je eens dat hun software echt bagger is. En ATRAC is helemaal zo slecht niet, en ATRAC is niet eens nodig als muziekformaat. MP3 bestanden kunnen ook gewoon overgezet worden zonder in ATRAC omgezet te worden (dit was wel nodig met de oudere sony spelers).

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Owentje schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:
(dit was wel nodig met de oudere sony spelers).
En ik heb een 4G iPod, en vlak daarvoor even een (dus oudere) Sony speler. Goed dat ze die belachelijke beperking hebben laten vallen, maar te laat voor deze jongen. Nog even los van alle gein die Sony sindsdien geflikt heeft.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik heb zelf een iPod, omdat ik het een heerlijk no-nonsense apparaat vind, maar je kunt elke MP3-speler die te benaderen is als mass-storage device en dus geen dubieus programma nodig heeft om mee te werken gewoon gebruiken onder OS X. Ze komen zelfs in iTunes netjes bij de sources te staan, net als de iPod, maar dan natuurlijk zonder extra features :)

Dat betekent dus dat bijvoorbeeld Microsoft's Zune en de Philips HDD series niet gaan werken, maar ik heb pas nog een Creative MuVo stickje geladen vanuit iTunes.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een 2nd gen iPod mini (6gb), die ik ruim 1,5 jaar had voordat ik mijn MB kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
iPod Video 80GB hier. En dik, dik tevreden over de iPod én iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij andersom.. Had een half jaar een Macbook, en nu sinds oktober vorig jaar een 2nd gen iPod nano 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

iPod met iTunes vind ik persoonlijk geweldig... en als er even geen Mac is, dan werkt die ook perfect met amaroK op de linux machine...

Ik had dan eerst een iPod Mini (2nd gen) daarna een MacBook en toen maar een iPod 5.5G met 30 GB'tjes :)

Heel erg tevreden over... kan niet anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een iPod 2nd gen nano (8 GB), in combinatie met itunes, dit laatste meer uit plicht. Niet dat het zo'n straf is om mee te werken, maar vind het een beetje een traag/log programma dat het af en toe kwa stabiliteit toch nog wel laat afweten (enig programma @ waar ik dat probleem mee heb). Heb ooit een mac gehad, die hoef ik zeker niet meer terug, zal we gewoon een windows/linux mens zijn. Geef mij maar gewoon een mooi foldertje waar ik alles kan drag 'n droppen en ik ben heel wat blijer. Tuurlijk zijn mij de commerciële alternatieven zoals anapod bekend, maar is mij toch ietsjes te duur bovenop de aanschafskosten van de iPod. Dus werk ik met het minst kwaaie van alle mogelijke oplossingen, itunes op xp, en het voldoet prima aan mijn wensen. Een Creative Zen V (mijn vorige MP3 speler) had meer versatility en gebruikersgemak zowel binnen windows als het apparaat zelf, maar de bouwkwaliteit was zeker niet al te denderend daarom is de keuze nu dan ook gevallen op de aaipoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:44
Ik heb ook 2 iPods , en natuurlijk in combinatie met een Mac . Ik ben uiterst tevreden over de werking. Nooit geen problemen . Simpel klikken wat er op moet , en hij doet het voor je . Mooi afspeellijsten e.d. Ik ben super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:03:
Heb een iPod 2nd gen nano (8 GB), in combinatie met itunes, dit laatste meer uit plicht. Niet dat het zo'n straf is om mee te werken, maar vind het een beetje een traag/log programma dat het af en toe kwa stabiliteit toch nog wel laat afweten (enig programma @ waar ik dat probleem mee heb). Heb ooit een mac gehad, die hoef ik zeker niet meer terug, zal we gewoon een windows/linux mens zijn. Geef mij maar gewoon een mooi foldertje waar ik alles kan drag 'n droppen en ik ben heel wat blijer. Tuurlijk zijn mij de commerciële alternatieven zoals anapod bekend, maar is mij toch ietsjes te duur bovenop de aanschafskosten van de iPod. Dus werk ik met het minst kwaaie van alle mogelijke oplossingen, itunes op xp, en het voldoet prima aan mijn wensen. Een Creative Zen V (mijn vorige MP3 speler) had meer versatility en gebruikersgemak zowel binnen windows als het apparaat zelf, maar de bouwkwaliteit was zeker niet al te denderend daarom is de keuze nu dan ook gevallen op de aaipoot.
Dat is natuurlijk erg leuk voor je, maar op de vraag van de topicstarter beantwoord je er niet bepaald mee hè ;)
Dus: ik ben benieuwd wat kritisch appelende Tweakers eigenlijk voor mp3 speler hebben.
Allemaal aan de iPOD? of zijn er meer mp3 apparaten die ik over het hoofd zie?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
MacBook Pro hier, met een iPod nano 4GB (black / 1st gen)

Heerlijk!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMac+iPod Video, wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gen1 MacBook + Gen1 iPod Nano 4GB

Ik denk dat je een niet zo interessante populatie hebt gekozen ;) iTunes werkt zo lekker op de Mac dat het nauwelijks meer een nadeel te noemen is.

Al heb ik met mijn MB ook nog even een Medion MD95200 geval gebruikt (heerlijk schaamteloze iPod rip-off), die is gewoon sleur & pleur in Finder en bouwt dan zelf z'n db.
Afbeeldingslocatie: http://www.heise.de/bilder/53621/0/0
Goed idee, matige uitwerking (bugs, batterijtijd). Wel verwisselbare batterij. En het scrollwiel heeft wat relief zodat je 'm makklijker door de stof van je jas of zo heen kunt bedienen. Af en toe nog heel goedkopo te krijgen bij Kruidvat en zo, dan wel zonder scrollwiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 23-05-2007 23:56 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb een macbook en een iMac (sinds vandaag) maar geen iPod... ik heb gewoon een Samsung YP-Z5. Lekker sleur en pleur en altijd makkelijk te gebruiken als externe HD.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind74
Sooo, wat een hoop reacties.
Nee ik wilde juist van de tweakers weten wat ze allemaal gebruiken. Die zijn lekker kritisch met computers en Macs bezig, net als ik. Die Medion had ik nog niet over nagedacht. Daar zag ik een collega mee lopen laatst.

Dus even samengevat:
  • iPods (duh)
  • Cowon iaudio
  • iriver (hoewel die niet OSX is volgens mij)
  • Creative MuVo
  • De algemene OSX ondersteunde apps met sleur en pleur
  • Medion MD95200
  • Samsung YP-Z5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang gewerkt met een 128mb iRiver mp3-spelertje ("in der tijd" nog 140 euro voor betaald :)) onder Mac OS X. En die werkte met de eerder beschreven "sleur en pleur"-techniek. Nu begon dat apparaatje mij wat te weinig capaciteit te krijgen en ben ik overgestapt op een iPod. Hoofdreden was de syncronisatie met iTunes. Was mij ook bewust dat er goedkopere toestellen bestaan die in sommige gevallen ook nog eens een betere geluidskwaliteit hebben, maar toch bleef de iPod de eerste keuze. En geef toe, zo slecht is de geluidskwaliteit nu ook weer niet. Koop in-ears en het klinkt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik had hiervoor een cowon iaudio m3 (geloof ik). Waardeloze besturing en ik zat ook aldoor met die resource forks die osx achter liet op dat ding. Verkocht en een iPod gekocht. iTunes (in osx) is een fijn programma en zou al die sync mogelijkheden met smartplaylists niet meer willen missen.

Slechte geluidskwaliteit van de iPod en dan vooral gebrek aan lage tonen is een veel gehoord argument. Niet geheel eerlijk omdat je ook hifi speakers hebt die wat "neutraler" zijn. Echter speakers waar het laag wat is aangedikt spreekt meer mensen aan zo ook kennelijk bij mp3 spelers. Dopjes die je erbij krijgt zijn wel bedroevend slecht maar volgens mij geldt dat voor bijna alle dopjes die je bij een speler krijgt.

Bovendien is het een mp3 speler geen draagbare SACD speler.... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 24-05-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

iRiver H120 hier, werkt prima met OSX.

Werkt gewoon als externe harde schijf, itunes helemaal niet nodig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een macbook + iPod Nano 2G, vroeger nog een eerste gen gehad, maar die was kapotgekrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

Ik had een SONY MP3-Walkman NW-E003, maar daar zaten geen osX drivers bij.. dus heb ik een iPod nano 2GB gehaald.

Werkt nog het makkelijkste :P

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn persoonlijke ervaring is dat Apple en iPod de beste combo is. Al jaren. Maar ik wil wel een kleine toevoeging maken.
Onder windows kan je ook iTunes draaien maar dat bevalt mij geheel niet. Het is dan slomer, resourcevretender en labieler dan de Macversie. Onder windows zou ik dus de iPod niet echt aanraden, maar aangezien onder OSX iTunes wel lekker soepel/stabiel draait zou ik de Apple gewoon voorzien van een iPod. Geen gedoe is wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Archos XS202. Naar mijn mening een heerlijk aparaat. Wordt herkend als externe harde schijf en er wordt voor itunes op mac een file meegeleverd voor te synchroniseren. (ik heb dat zelf niet getest omdat ik mijn muziek manage op men pc)
Het is echt superklein en vrij krasbestendig (ik steek hem altijd zonder bescherming in mijn broekzak, ik heb wel niet zo lang geleden een schermprotectie layer gekocht "just in case").
Goed/duidelijk menu, groot scherm,...
je kan op het apparaat zelf ook kiezen om door je muziek te bladeren zoals de mappenstructuur is of op basis van id3 tags (zoals bij de ipod).

Nu moet ik wel zeggen, de joystick werkt iets trager (er is ook simpelweg niet meer plaats) als het scrollwiel van een ipod of het touchpad van een creative zen (ik heb een zen touch gehad) als je een grote muziekcollectie hebt. Echter, bepaalde acties gaan veel sneller. Bijvoorbeeld een playlist on the go maken. Je gaat naar de nummers die je wilt toevoegen, duwt de joystick naar rechts zodat je een "dualscreen" krijgt met links de browser waar je al zat en rechts ernaast de playlist. Als je dan gewoon drukt op een nummer wordt het aan de playlist toegevoegd. Voor zo ver ik weet moet je bij de ipod altijd de middelknop ingedrukt houden voor een tijdje wat me erg traag lijkt als je verschillende nummers wilt toevoegen.

Een ander voorbeeld van dingen die ik veel beter vind is dat je overal waar je bent aan het navigeren, je eigenlijk altijd rechtstreeks naar je playlist kan. Bij de ipod moet je voor zover ik weet altijd helemaal naar het topmenu, naar muziek, naar playlists, naar on the go (iets in die aard) als je vb door je muziek aan het bladeren bent. Aangezien ik zelf geen ipod bezit kan dit uiteraard foutief zijn.

Ook het geluid vind ik mooier dan een ipod nano, maar aangezien de meer gelijkwaardige speler de ipod (video) is durf ik dat niet te veralgemenen.

Persoonlijk vind ik deze speler dus een echte aanrader. Heel compact, heel licht en heel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

Ik kreeg een gratis iPod nano bij aanschaf van mijn MacBook Pro. Heb ik aan mijn vriendin gegeven, achteraf wel een beetje spijt want nu ik hem een paar keer in mijn handen heb gehad, wil ik er ook wel een :+

Zodra de iPhone uitkomt, neem ik die, ook met mooie iPod functionaliteit erop O+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 12:18
Ik had eerst jarenlang Windows vanaf 3.11 tot XP. Nu al een aantal jaren een Powermac G5, Macbook en een Macmini. Daar heb ik een iPod Nano bijgekocht omdat ik weet dat ze eenvoudig zijn, mooi, en handig in gebruik. Ik merk dat ik na verloop van tijd alleen nog maar Apple-dingen koop. De prijs interesseert me minder, van Apple weet ik dat dingen niet alleen mooi zijn, maar ook enorm eenvoudig in gebruik. Je kan gewoon direct doen wat je wil, zonder handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 15:09
Finder schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:02:
Ik had eerst jarenlang Windows vanaf 3.11 tot XP. Nu al een aantal jaren een Powermac G5, Macbook en een Macmini. Daar heb ik een iPod Nano bijgekocht omdat ik weet dat ze eenvoudig zijn, mooi, en handig in gebruik. Ik merk dat ik na verloop van tijd alleen nog maar Apple-dingen koop. De prijs interesseert me minder, van Apple weet ik dat dingen niet alleen mooi zijn, maar ook enorm eenvoudig in gebruik. Je kan gewoon direct doen wat je wil, zonder handleidingen.
Ik ben het er stiekum wel mee eens. In september vorig jaar mijn eerste mac gekregen (MacBook) en vond het een verademing. Daarna was mijn mp3 speler aan vervanging toe (zelfde verhaal als een stukje hierboven, 256mb iRiver die te klein werd ;)) en ben ik voor de iPod Nano Red 8Gb gegaan. In combinatie met iTunes vind ik het persoonlijk een heerlijke combi. Eens in de week gaat ie voor een paar uurtjes aan mijn Macbook om op te laden en de nieuwe albums erop te syncen en eventuele nieuwe foto's uit iPhoto. Of als ik even dat nieuwe album erop wil zetten, kabeltje erin, minuutje wachten, kabeltje eruit, klaar :). Vooral het feit dat je niks hoeft te doen vind ik erg prettig, zoals hier boven "enorm eenvoudig in gebruik", en de batterij-tijd is ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Omdat ik de iPod nou niet zo heel bijzonder vond, heb ik een maand of drie geleden een Cowon iAudio D2 gekocht. Mooi dingetje, enorm goed geluid (beter dan de iPod heb ik me laten vertellen), niet te duur (260,-), en met touchscreen.
Het mooie van de D2 z'n touchscreentje is, is dat je net als op je Mac/PC met 1 klik naar een bepaalde positie binnen een nummer/filmpje kunt gaan, zonder eerst een aantal seconden op fast forward ingedrukt moet houden. Echt heerlijk.
Ook kan je in de D2 een extra SD-kaartje steken, waardoor je in feite een onbeperkte hoeveelheid muziek/data makkelijk mee kunt nemen.

Hiervoor had ik overigens een Zen, en daarvoor MiniDisc. De geluidskwaliteit van m'n D2 komt nog het dichts in buurt bij dat van MiniDisc, maar helaas lijkt het erop dat Sony MD nu echt aan het laten vallen is.

De D2 wordt trouwens prima gedetecteerd door zowel OS X als Ubuntu, dus wat wil je nog meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteraard.. een mooie ipod video 30gb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Macbook & een iPod Mini G1 van 4gb, de iPod had ik al voordat ik mijn MB kocht. De iPod was mijn eerste kennismaking met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 13:14

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Net zoals JeroenGans hierboven ben ik begonnen met een iPod Video (5G). En dat heeft het verval gestart :P. Steeds meer gezeik met windows, en inderdaad iPod en Windows + iTunes,... dat heeft elkaar af en toe niet zo graag.

Tegenwoordig heb ik een MacBook Pro en werkt alles zo vlot als een projectiel uit een railgun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik heb iPod mini in de auto, via een Sony GT-CD300 & iPod connection cable in het dashboard kastje, een iPod nano 4 GB, express gelijk aan de iPod mini:
Exact dezelfde muziek op beide iPod's & een Shuffle 512 MB voor het uitgaan.

Waarop iPod's:
Omdat ik dan alles wat ik met mijn Mac's (MacBook & iMac) maak/verzamel / koop / download altijd op mijn iPods kan stoppen en altijd kan laten praten met de iLife suite.

Enne: Kunnen de andere merken je muziek die je gekocht hebt, altijd weer laten activeren op je Pc/Mac's bij een crash?
Vooral bij Windows is dit handig, want je moet windows nog eens opnieuw installeren.
Sluit je iPod aan op je schone windows installatie, en iTunes vraagt gelijk of je de muziek over wil zetten naar de computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen Mensen ik heb hier het verlossende antwoord....

wil je met Mac OS X muziekbeheer doen op b.v. je Creative mp3, dan heb ik hier het ideale programma.
het heet XNJB en je kan het downloaden op www.wentnet.com
het is voor zowat alle mp3's bruikbaar, en het is een soort sleur/pleur programma, maar je kan ook tags bewerken en dergerlijke.
probeer het maar eens uit het is ideaal, ik vind het ook beter dan bijvoorbeeld de creative software mja

LAterz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
yep een iMac, Macbook, iPod 5e genratie video 30Gb en een iPod Touch 8Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macbook black en een iPod video 60Gb. 8)

iPod in de kofferbak van mijn auto via iPod adapter CD-IB100 II op mijn AVIC-X1 (Pioneer). Kan alles vanaf mijn touch screen bedienen. Echt perfect! Dit heb ik van andere mp3 spelers nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Ikzelf luister muziek met mijn telie, en sony W850i met van die goede in-ear dopjes.. Zit ook een 4gb kaartje in tegenwoordig :)
Het geluid wat eruit komt is niet al te best (hoorbare gate/ruisonderdrukker aan het werk.. en niet al teveel dynamiek..) Maargoed, tis maar voor in de trein en de bus...

Ik heb een playlist in itunes, en zodra ik mijn telie aan mijn mac knoop wordt die gesynchroniseerd.

Hiervoor gebruik ik Itunemywalkman

Werkt overigens met elk apparaat dat gemount kan worden.

Heb ook wel eens een synctunes gebruikt. Werkt ongeveer hetzelfde.
Alleen toen zat er af en toe in een overgezet nummer ineens een seconde van een andere vage band :S :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macbook black met ipod Touch 8GB (ervoor ipod video g5,5 30GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMac en iPod Touch.
enige irritante vind ik dat ik maar niet aan m'n muziek op m'n iPod geraak via iTunes omdat de optie use iPod as mass storage device niet heb in iTunes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
peddro schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:01:
iPod met iTunes vind ik persoonlijk geweldig... en als er even geen Mac is, dan werkt die ook perfect met amaroK op de linux machine...

Ik had dan eerst een iPod Mini (2nd gen) daarna een MacBook en toen maar een iPod 5.5G met 30 GB'tjes :)

Heel erg tevreden over... kan niet anders zeggen.
Net even iets anders hier... eerst iPod Mini (2nd gen!) daarna iPod 5.5G 30GB, nu een MacBook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja ik heb een MacBook en een iPod (30GB), daarnaast nog een iPod shuffle voor tijdens het schaatsen / skaten. De normale iPod gebruik ik vooral in de auto en op werk.
Ik gebruik iTunes waarover ik helemaal tevreden ben. Voordat ik iTunes ontdekte, heb ik heel wat muziekcollectiebeheerprogramma's geprobeerd, waaronder Musicmatch, WMP, Winamp en een vreselijke applicatie die door Sony bij de NetMD werd geleverd. Maar iTunes is het eerste programma dat aan mijn wensen voldeed.

Ik heb tijdelijk wel een Mac gehad maar geen iPod, in de tussentijd gebruikte ik mijn Palm als mp3-speler. Na een tijdje heb ik toch maar weer een iPod gekocht, omdat ik de functionaliteit zo miste.

Op mijn pc gebruik ik WMP, want iTunes voor Windows bevalt een stuk minder dan iTunes op de Mac.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, welke MP3 speler synchroniseerd met een Mac beter dan een iPod? Gebruiksgemak staat op nummer 1, dat kan geen enkele andere MP3 speler bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Mijn Creative Vision werkt op Mac alleen met een tooltje, heb ik me laten vertellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.codewarrior.nl/images/2007/06/vision-m-b.jpg

:9~

(edit: Ah, ik zie dat Banaanmeister naar dezelfde applicatie linkt)

[ Voor 16% gewijzigd door HendrikN op 31-10-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:47
Ik had al een MacBook en dat heeft zeker een rol gespeeld bij het kiezen voor een iPod Nano. Heerlijk als producten zonder enig gedoe met elkaar overweg kunnen. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Had een Ipod 4g icm een Windows bak. Toen een Macbookje er bij en toen mijn Ipod langzaam aan het sterven was een zune gekocht via ebay voor 130 euro 8) (Super die lage dollar koers).

Heel erg te vreden over de zune ik heb toch ook windows op mijn MB staan. Dan via Vmware Fusion op mijn bootcamp partitie regel ik het beheer er van(of via de windows bak thuis).

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eerst een Windows PC, toen een iPod nano 1G, toen een iPod nano 3G en nu een Alluminium iMac '07.

Ik kan je vertellen dat alles met een iPod beter werkt met een Apple-machine dan met een PC, zowel iTunes, als de snelheid van het muziek overzetten.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Macbook Pro 2,33 GHz C2D en Mac Mini 1,83 GHz C2D en een iPod Nano hier, over een week waarschijnlijk een iPod Touch. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
MacBook + iMac hier, en een iPhone (wat natuurlijk ook gewoon een iPod is). Heb al wat iPod's 'versleten', vanaf de eerste generatie (5GB firewire) af en ben via mini's en nano's en andere merken (Creative en iAudio oa) toch weer bij de iPhone terecht gekomen. De toegevoegde waarde van iTunes is onovertroffen, ik zou niet meer zonder de Smart Plylists kunnen. Drag 'n drop mis ik totaal niet, ik ga toch handmatig een selectie maken uit 75GB aan muziek zeker? Totaal overrated, een Mac == gebruiksgemak en dat ís iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:24
Ik heb een MacBook, 2x een 1st gen Nano en vanaf eind van de week een MacMini, dus ben redelijk aan het switchen moet inderdaad zeggen dat het een eind gebruikersvriendelijker is.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik kocht een iPod en aan de hand van mijn ervaringen met het apparaat een Mac gekocht.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu mijn tweede iPod in een jaar..
en ik heb binnen vier weken een mac.
echt verslavend die eenvoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Servor schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:02:
De toegevoegde waarde van iTunes is onovertroffen, ik zou niet meer zonder de Smart Plylists kunnen. Drag 'n drop mis ik totaal niet, ik ga toch handmatig een selectie maken uit 75GB aan muziek zeker? Totaal overrated, een Mac == gebruiksgemak en dat ís iTunes.
Haha, weer iemand die het snapt! :P
Directorystructuren, folders en 'gestructureerde' bestandsnamen voor muziek zijn zo achterhaald imo.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Canaria schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:08:
[...]

Haha, weer iemand die het snapt! :P
Directorystructuren, folders en 'gestructureerde' bestandsnamen voor muziek zijn zo achterhaald imo.
Het is heel simpel, ik wil niet afhankelijk zijn van wat voor programma dan ook. Ik synchroniseer mijn mp3 speler nu dan ook met Mediamonkey (iTunes is zelfs ook mogelijk), alleen maar omdat ik 60GB toch iets teveel vindt om op de bonnefooi te drag en droppen. Maar dat ik zomaar en (vrijwel) overal een los nummer kan downloaden en uploaden (bv. podzencasts) van het apparaat vind ik een groot pluspunt.

(en het feit dat ik geen "ipodservice" en "get pro"-quicktime moet natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door HendrikN op 31-10-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een MacBook Pro en een iPod Touch 16gb. De Touch vervangt een Zune, aangezien die niet met een MBP kon syncen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hier een iPhone 8GB en een iPod 40GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Had eerst een iPod Mini 4 gig, en nu een iMac met een iPod Classic door de Back To School actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook eerst een iPod Mini (4gig), dan een Creative Zen MicroPhoto (8gig) en 2 maanden geleden weer een iPod op de kop kunnen tikken. Een iPod Video (30gig).

En morgen mijn MacBook normaal gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

Het is heel simpel, ik wil niet afhankelijk zijn van wat voor programma dan ook. Ik synchroniseer mijn mp3 speler nu dan ook met Mediamonkey (iTunes is zelfs ook mogelijk), alleen maar omdat ik 60GB toch iets teveel vindt om op de bonnefooi te drag en droppen. Maar dat ik zomaar en (vrijwel) overal een los nummer kan downloaden en uploaden (bv. podzencasts) van het apparaat vind ik een groot pluspunt.

(en het feit dat ik geen "ipodservice" en "get pro"-quicktime moet natuurlijk)
Met ID3 tags ben je juist niet ergens van afhankelijk. Dus ik begrijp je argument niet? Met de juiste ID3 tags kan ik mijn 5000 MP3 liedjes in ieder willekeurig programma gooien, en kan ik overal mijn muziek optimaal beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:48
Ik heb en een Mac en een iPod, Omdat de back to school actie er was ik ik gelijk maar een iPod gekocht anders was hij er vast ook wel gekomen alleen wat later maar een 80gb Classic voor 120 euro laat ik niet liggen. Ik heb nu een MacBook Pro en een iPod Classic en ik ben er heel erg blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:59:
[...]

Met ID3 tags ben je juist niet ergens van afhankelijk. Dus ik begrijp je argument niet? Met de juiste ID3 tags kan ik mijn 5000 MP3 liedjes in ieder willekeurig programma gooien, en kan ik overal mijn muziek optimaal beheren.
Als je 5000 mp3's allemaal laat sorteren op ID3-tags op bijvoorbeeld je iPod duurt het zoeken een behoorlijk stuk langer dan wanneer je zelf een intelligent sorteersysteem hebt.
ID3-tags en automatische beheer/sync-software hebben zeker een bepaald voordeel, maar ik zou niet zonder mijn directorystructuur kunnen.

Dus ik heb een speler die gewoon beide kan :Y) Sorteren op mappen en op ID3 tag. UMS, maar toch syncmogelijkheden met 3rd party apps.

Best of both worlds.

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Aardige tijd een K750i als MP3 speler gebruikt, maar sinds kort heb ik een iPod nano erbij, werkt net even wat prettiger. En om ook de eerste vraag te beantwoorden, ik heb ook twee Macs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 19:45
Sinds een ruim 1,5 jaar een Macbook, en ongeveer 3 jaar aan de iPod's (1e Generatie Mini gehad tot deze zomer, heb nu een 2e generatie iPod Nano van 4GB). Hoewel m'n mobiel ook genoeg mp3'tjes aan kan blijft toch de eenvoud en compactheid van de iPod geweldig. Metname de combinatie iTunes (Mac versie! Windows is traag en resourcevretend) - iPod werkt gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:58:
ik heb nu mijn tweede iPod in een jaar..
en ik heb binnen vier weken een mac.
echt verslavend die eenvoud
Waarom heb je je 2e Ipod in een jaar als ik vragen mag?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:59:
[...]

Ik heb het niet over ID3tags;
De toegevoegde waarde van iTunes is onovertroffen, ik zou niet meer zonder de Smart Plylists kunnen. Drag 'n drop mis ik totaal niet, ik ga toch handmatig een selectie maken uit 75GB aan muziek zeker? Totaal overrated, een Mac == gebruiksgemak en dat ís iTunes.
Ik wil namelijk zelf kunnen kiezen welk programma ik gebruik om media op mijn mp3-speler te zetten. Explorer om bestanden te drag 'n droppen en mediamonkey om te synchroniseren met diezelfde toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
Ben ergens in maart/april 2005 begonnen met een iPod (Mini). Toen mezelf gek gaan maken met de gedachte dat ik een Mac wilde en ruim 2 jaar later was die er ook. En nu sinds een paar weken een iPod Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

eisbaer

Zie signature

Een paar mp3 spelers geprobeerd maar de bediening was zodanig dat ze in de kast belanden. M'n ipod is wat dat betreft een verademing. De nano 2G onlangs weggedaan voor nano 3G.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Pagina: 1