"grijze" link

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2032597

Deze post verwijst naar een site waar gemodde spelconsoles verkocht worden.
Afgezien van het feit dat ik vermoed dat deze jongen voor zijn eigen site reclame aan het maken is is er de vraag: wordt dit (gemodde consoles) getolereerd op tweakers of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 23-05-2007 16:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het modden van bv consoles zelf is wel toegestaan, maar handel erin of een aanbod op commerciele basis mag niet .

wat dat betreft dient die link imho weggehaald te worden, naast dat het idd hoogstwaarschijnlijk gewoon spam is .

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 07:48
RM-rf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:28:
het modden van bv consoles zelf is wel toegestaan, maar handel erin of een aanbod op commerciele basis mag niet .

wat dat betreft dient die link imho weggehaald te worden, naast dat het idd hoogstwaarschijnlijk gewoon spam is .
Boeboe schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:11:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2032597

Deze post verwijst naar een site waar gemodde spelconsoles verkocht worden.
Afgezien van het feit dat ik vermoed dat deze jongen voor zijn eigen site reclame aan het maken is is er de vraag: wordt dit (gemodde consoles) getolereerd op tweakers of niet?
Correct me if I'm wrong, maar handel in gemodde consoles is volgens mij niet altijd illegaal. Er is wel een ethische discussie gaande over dit onderwerp, maar die moet ook op tweakers gewoon "zichtbaar" zijn, hoe "duister" deze praktijken voor sommigen ook lijken. Vergelijk het een beetje met het "corrigeren" van de kilometerstand van een auto......

Voor wat betreft het reclame maken voor zijn eigen site (*SPAM*): Dit is wel ongewenst, maar ik zie (helaas!) echt geen enkele aanwijzing dat hij dat ook doet..... Iets anders is dat het adres in Schiedam van genoemde site in verband wordt gebracht met dubieuze (oplichters) praktijken. Dit leidt er toe dat ik in ieder geval geen zuivere afweging kan maken. Maar aangezien de hele reactie ook geen zuivere koffie lijkt is alles bij elkaar wellicht een goed argument om de bewijslast bij de plaatser van de reactie neer te leggen en een admin-edit te plaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik zou gewoon de score verlagen naar -10 ofzo (als dat zou kunnen :P , ik vind het niet kunnen dat te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd en op -2 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

bszz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:50:

Correct me if I'm wrong, maar handel in gemodde consoles is volgens mij niet altijd illegaal.
Het is niet toegestaan wanneer het gaat om modchips die ten doel hebben "..aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen."

zie verder ook de uitspraak in het PSX-ombouwlijn kort geding (ook bekend als de Playstation-zaak)
http://zoeken.rechtspraak...n&ljn=AE1864&u_ljn=AE1864

In dit geval gaat het heel waarschijnlijk om een bekende Wii-Modchip die ten doel heeft ook zelf gebrandde en gekopieerde CDs op de Wii af te spelen (en zelfs al zou je beweren dat het zou gaan om verder legale 'thuiskopie-en' is het niet toegestaan een modchip te verkopen om de beveiliging daartegen te omzeilen)
(het is overigens niet verboden zo'n ding te hebben of zelf te maken; het is wél verboden er op commerciele basis een dienst ter levering, inbouw of informatie hierover te verlenen, aan te bieden)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 23-05-2007 17:27 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 07:48
RM-rf schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:25:
[...]

Het is niet toegestaan wanneer het gaat om modchips die ten doel hebben "..aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen."

zie verder ook de uitspraak in het PSX-ombouwlijn kort geding (ook bekend als de Playstation-zaak)
http://zoeken.rechtspraak...n&ljn=AE1864&u_ljn=AE1864

In dit geval gaat het heel waarschijnlijk om een bekende Wii-Modchip die ten doel heeft ook zelf gebrandde en gekopieerde CDs op de Wii af te spelen (en zelfs al zou je beweren dat het zou gaan om verder legale 'thuiskopie-en' is het niet toegestaan een modchip te verkopen om de beveiliging daartegen te omzeilen)
(het is overigens niet verboden zo'n ding te hebben of zelf te maken; het is wél verboden er op commerciele basis een dienst ter levering, inbouw of informatie hierover te verlenen, aan te bieden)
Op het risico van een discussie op de verkeerde plaats
Ik heb niet bestudeerd om wat voor chips het gaat bij het in de link genoemde bedrijf, maar als ik de uitspraak goed begrijp is een lege chip of een van software voorzien chip die niet ten doel heeft beveiligingen te omzeilen wel toegestaan... Instructie over het flashen van de chip voor dat doel zijn dan wel weer uit den boze.

Overigens begrijp ik net als iedereen dat vrijwel 100% van de modchips in spelconsoles uiteindelijk wel voor illegale praktijken bedoeld zijn
Pagina: 1