Toon posts:

ASRock K7S41GX

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem: ik had een computer met het moederbord: ASRock K7S41. nu is dat moederbord kapot gegaan en heb ik de K7S41GX gekocht. nu start hij wel weer op maar hij komt niet echt ver. je ziet het startscherm maar dan zegt hij bij mijn harde schijf S.M.A.R.T. capable but disabled. hier heb ik over gelezen dat je dan in de BIOS deze functie aan moet zetten. maar ik kom me BIOS niet in. ik druk dan op F2 en dar staat er precies hetzelfde alleen Go-> Setup in plaats van F2: Setup. dan kan je hem uren aan laten staan maar er verandert niks.

mijn procecor is een AMD Sempron 2600+ Socket A
ik heb een Maxtor 40 GB harde schijf
en mijn ram-geheugen is Kingston KVR333X64C25/1G, 1024 MB, DDR, PC2700, 333 MHz
en een LiteOn CD brander
en een Samsung DVD brander.

kan iemand mij helpen ?
alvast heel erg bedankt !

groetjes raoul

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 19:38 . Reden: betere info ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 11:57
Je bent aan het proberen windows? opnieuw te installeren?

zo niet dan is dat je probeem en moet je daar maar eerst mee beginnen;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Onzin, K7S41 -> K7S41GX is een minimale overstap die totaal geen herinstallatie nodig heeft. Je gaat van een SiS chipset naar een SiS chipset. Het enige verschil is de revisie en de max FSB van die dingen en evt de integrated video, verder zijn beide borden exact gelijk.

Wat betreft die setup waar je niet inkomt: trek iig je USB stick eruit mocht je die erin hebben zitten, daar lopen veel Asrock en ECS borden met SiS chipset op vast :X

• NemesisWolfe
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 12:26
Om in het BIOS te komen moet je DEL hebben.
Verder is er idd niet heel veel verschil tussen de S41 en S41 GX.
De GX is een crippled versie die maar tot 333 MHz gaat ipv 400 MHz.

Wat je verder kan doen is alles eraf halen wat je niet nodig hebt om te booten, dus je optische drives enzo.
En zorg ervoor dat je jumpertjes goed staan, kan ook een hoop verschil maken. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met DEL geprobeerd in de bios te komen, maar dat werkte ook niet.
toen heb ik me brander's er af gehaald en het werkt !
echt heel erg bedankt !!
ik heb bijna 4 weken zonder normale pc gezeten en hij werkt weer !!!

raoul

Verwijderd

Ik heb ook een dergelijk probleem.

Wat ik heb gedaan is ...

Ik wou windows xp opnieuw instaleren. Toen ik vanaf de cd aan het rebooten was vroeg xp me op welke partitie ik wou instaleren. Ik koos de partitie waar xp al op stond. Ik kreeg een melding dat hier systeembestanden op stonden en of ik het zeker wist. Ik heb dit bevestigd en de schijf werd geformateerd. Nadat de computer opnieuw opstarte kreeg ik de melding:
Ultra DMA mode-5, S.M.A.R.T. capable but Disabled.

Er staat verder...
Press F2 to run setup en Press F11 for boot menu. Beide lukt niet..

Kan iemand me verder helpen. Alvast ontzettend bedankt.

D.

Verwijderd

als je bios een beetje abnormaal reageerd er resetten lukt je niet....
probeer een een totale reset . dwz jumper kortsluiten bij de reset pinnen en batterij eruit.
laat het ff voor de zekerheid zeker 10 minuten staan. daarna jumpers weer vijmaken en batterij weer terug op zijn plek .. reset is nu geheel .....succes
Pagina: 1