Safari opent op willekeurige momenten geen pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goedemiddag,

Ik heb helaas sinds de aanschaf van m'n iMac (C2D, 2GB) een probleem met Safari (versie 2.04). Het probleem is dat Safari op willekeurige momenten ineens geen websites meer wil openen. De blauwe balk blijft dan op ongeveer een kwart hangen. Paar opvallende dingen:

- Downloads (Transmission) gaan gewoon door (snelheid zakt ook niet)
- Als ik Safari sluit en direct weer opstart werkt deze weer goed (hij werkt ook weer goed als ik ongeveer een minuut wacht)
- Als ik Camino ernaast open laat staan en ik ga daar in browsen doet deze het prima

Hieruit concludeer ik dat mijn verbinding niet wegvalt. In de Console zie ik ook niets over Safari. Ik heb het com.apple.Safari.plist bestand al eens weggeooid en hem weer opgestart, maar het mocht niet helpen. Het is een erg vervelend probleem omdat het wel 3 tot 4 keer gebeurt per uur.

Heeft iemand hier ervaring mee en is het een bekend probleem (volgens mij niet, ik kan er echt niks over vinden namelijk)?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20
Hou het activity venstertje eens open -- misschien kan je daar wat uit concluderen wanneer het gebeurt. Misschien bij het laden van javascript, of flash, of wat anders.

Via het Window > Activity of alt-appeltje-a

This space intentionally left blank.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gooi bijvoorbeeld ook eens ~/Library/Caches/Safari leeg, alsook ~/Library/Safari/Icons (deze laatste heeft bij mij laatst verholpen dat ik al een tijd geen Favicons meer bij mijn bookmarks zag).
Of, wanneer je dat "eng" vindt, rename je ze naar Safari.bak, respectievelijk Icons.bak, kun je ze altijd nog terugzetten of alsnog weggooien.

Wat ook wil helpen: alle Safari plugins (onder /Library/Internet Plug-ins/ of ~/Library/Internet Plug-ins) even disablen (door bijvoorbeeld ze in een mapje "disabled" in de hiervoor genoemde mappen te zetten). Wel even Safari herstarten. Vertoont Safari dan het euvel niet meer, dan weet je in ieder geval dat het een Plugin was. Door middel van één voor één weer toevoegen (dus terugzetten vanuit map "disabled" en Safari herstarten kun je dan kijken welke specifieke Plugin het probleem vormt. Wel heel bewerkelijk, maar waar een wil is...

[ Voor 44% gewijzigd door tonyisgaaf op 23-05-2007 20:53 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ga hier even mee aan de gang, bedankt voor zover. Probleem is nu dat het even niet meer voorkomt. Soms is duurt het langer voor het gebeurt helaas.

Verwijderd

Ik heb hier ook wel last van, al is het de laatste tijd wat minder. Ik heb gemerkt dat het probleem een heel stuk vermindert is sinds ik met een netwerkkabel surf ipv draadloos.
Ik heb overigens een MacBook.

Wat je kan doen is de Console opendoen als het probleem zich voordoet. Als ik mij niet vergis dan zal je daar een melding krijgen over DNS ofzo.
Als je geen wireless gebruikt, dan zal het probleem ergens anders moeten liggen bij ons beiden. :)

• Frietsaus
  • Niet online
Ik gebruik inderdaad een wireless netwerk (helaas gedwongen want er kan hier geen kabel naar boven), ik zal de console nog eens bekijken dan want ik filterde op safari.

Verwijderd

Frietsaus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:20:
Ik gebruik inderdaad een wireless netwerk (helaas gedwongen want er kan hier geen kabel naar boven), ik zal de console nog eens bekijken dan want ik filterde op safari.
Hah, het zal aan het wireless liggen denk ik... :(
Aan mijn netwerk of modem ligt het ook niet, want op school heb ik er ook last van, al is het wel wat minder daar.
Best wel klote, ik wou m'n antwoord op dit topic posten en hij bleef hangen, kreeg daarna melding van dubbelpost omdat ik op refresh duwde. Wil ik een vlucht zoeken online, blijft hij hangen op het zoekvenster, moet ik een aantal maal op refresh duwen wil ik IETS zien.
Ik geloof dat dit de melding zou moeten zijn in de console:
code:
1
May 23 18:30:56 computer-van-tim mDNSResponder: Repeated transitions for interface en1 (192.168.2.178); delaying packets by 5 seconds

/kwaad

• Frietsaus
  • Niet online
Juist, ik heb die melding drie keer in de console staan. Even kijken of er wat voor te vinden is.

Verwijderd

Frietsaus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:55:
Juist, ik heb die melding drie keer in de console staan. Even kijken of er wat voor te vinden is.
Ik heb een erg interessante thread gevonden: http://www.macfixitforums...Board=tiger&Number=732686
Blijkbaar zijn we niet de enige met dit probleem :)
Ik begin meer en meer een vermoeden te krijgen dat dit een hardware probleem is met het Airport kaartje...

Doe eens het volgende:
  1. Open Console
  2. In Console: open -> open versneld -> /Library/logs -> DirectoryService -> directoryservice.server.log
Bij mij staan er daar een hele hoop dezelfde errors in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2007-05-23 22:46:32 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:47:05 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:47:12 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:47:46 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:47:52 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:48:26 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:48:32 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:49:06 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:49:12 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:49:46 CEST - Network transition occurred.
2007-05-23 22:49:52 CEST - Network transition occurred.

En dat blijft zo maar doorgaan.

Kijk jij eens of je dat ook hebt?
Ik ben momenteel aan het downloaden met Azureus, weet niet of dat een effect heeft...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 22:50 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zal vanmiddag even kijken, ik zit nu namelijk op school. ;) Maar ik vraag me af in hoeverre het aan mijn Airport kaart ligt, toen ik laatst dus Camino ernaast open had (juist gedaan om dit te onderzoeken) kon ik daar prima in netwerken. Daarbij vind ik het ook vreemd dat als het voorkomt, dat een restart van Safari voldoende is om het probleem weer even uit te stellen. Heb jij dit dan ook, dat als je Safari opnieuw start dat alles weer werkt?

Edit: de network transisition meldingen staan erin ja. Maar is dit wel een error?

[ Voor 83% gewijzigd door Frietsaus op 24-05-2007 15:17 ]

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:56:
Ik zal vanmiddag even kijken, ik zit nu namelijk op school. ;) Maar ik vraag me af in hoeverre het aan mijn Airport kaart ligt, toen ik laatst dus Camino ernaast open had (juist gedaan om dit te onderzoeken) kon ik daar prima in netwerken. Daarbij vind ik het ook vreemd dat als het voorkomt, dat een restart van Safari voldoende is om het probleem weer even uit te stellen. Heb jij dit dan ook, dat als je Safari opnieuw start dat alles weer werkt?

Edit: de network transisition meldingen staan erin ja. Maar is dit wel een error?
Ik heb er nog altijd last van :/
Met Camino en FireFox gelukkig geen problemen.

Ik heb de indruk dat die Safari een mooie browser is aan de buitenkant, maar vanbinnen wat samengeknutseld... :O

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik draai echt sinds ik mijn macbook heb eigenlijk probleemloos safari. Ik gebruik wel Safari Speed om het een en ander aan te passen zodat hij nog sneller gaat.

• Frietsaus
  • Niet online
Yep, ik heb er ook nog steeds last van. Maar inderdaad, niet iedereen heeft het, een kameraad van mij heeft een MacBook met wireless en hij heeft nergens last van. Ik heb op MacRumors een paar gevallen gezien maar nergens een oplossing helaas. Laten we dan maar hopen dat het in 10.4.10 of in Leopard gefixed wordt.

Zelfde probleem trouwens ook in de laatste WebKit. Het begint me een beetje op te vallen dat dit steeds vaker gebeurt wanneer ik GoT of Tweakers bezoek, soms ook op andere websites, maar het komt vaker voor op GoT en Tweakers. Beetje raar...

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 05-06-2007 21:31 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ook last van dat probleem. Gelukkig is het de laatste tijd wat minder geworden. :)

Safari herstarten verhelpt (tijdelijk) het probleem. :)

Verwijderd

Vraagje erbij om problemen tussen Safari en plugins van Safari uit te sluiten:
  • Gebruiken jullie de plugin PithHelmet?
  • Zo neen, gebruik je andere plugins?
Als jullie dat ook gebruiken dan hebben we het probleem gevonden denk ik... (hoop ik)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem...
Ik gebruik helemaal geen plugins...

• Frietsaus
  • Niet online
Ik gebruik geen plugins.

Verwijderd

Ik heb zojuist de nieuwe Safari 3 Bèta geïnstalleerd. Ik durf voorzichtig zeggen dat ze het probleem opgelost hebben. Na vlug testen laden al mijn pagina's EINDELIJK.
blijkbaar hebben ze dat stuk ongeluk dat ze browser durven noemen nu ook op windows uitgebracht. ik kan niet wachten...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:47
Die versie op windows crasht nog af en toe bij mij. Tis wel beta, maar al 3x in een half uur. :(

No production networks were harmed during this posting

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 11:05

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb 'm net gedownload. Heerlijk snel zeg!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:09:
Ik heb zojuist de nieuwe Safari 3 Bèta geïnstalleerd. Ik durf voorzichtig zeggen dat ze het probleem opgelost hebben. Na vlug testen laden al mijn pagina's EINDELIJK.
blijkbaar hebben ze dat stuk ongeluk dat ze browser durven noemen nu ook op windows uitgebracht. ik kan niet wachten...
Helaas heeft Safari 3 beta niks gefixed bij mij, maar het valt me wel op dat Safari alleen zo doet als ik op Tweakers of GoT rondhang. Als ik dan Tweakers of GoT (niet altijd overigens) laad, dan laadt Safari tot ongeveer 3 kwart en blijft dan hangen. Geen enkele pagina werkt dan meer. Ik moet dan Safari opnieuw opstarten of 1 minuut wachten voor hij weer pagina's wil laden. Maar ik heb deze browser opgegeven, ik gebruik voorlopig wel Firefox welke geen problemen geeft. Het is namelijk een probleem van Safari (in combinatie met iets wat ik niet weet wellicht).

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20
Frietsaus schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:55:
[...]

Helaas heeft Safari 3 beta niks gefixed bij mij, maar het valt me wel op dat Safari alleen zo doet als ik op Tweakers of GoT rondhang. Als ik dan Tweakers of GoT (niet altijd overigens) laad, dan laadt Safari tot ongeveer 3 kwart en blijft dan hangen. Geen enkele pagina werkt dan meer. Ik moet dan Safari opnieuw opstarten of 1 minuut wachten voor hij weer pagina's wil laden. Maar ik heb deze browser opgegeven, ik gebruik voorlopig wel Firefox welke geen problemen geeft. Het is namelijk een probleem van Safari (in combinatie met iets wat ik niet weet wellicht).
Heb je nu eigenlijk al eens in je Activity venstertje gekeken wanneer hij blijft hangen? Op welke bestanden / scripts / ... Voor 't zelfde geld is't gewoon een baggere Flash installatie binnen het script oid.

This space intentionally left blank.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ga er vanavond nog eens naar kijken als ik weer thuis ben.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 11:05

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hij doet 't echt heerlijk en supersnel overal :)

Vind 't echt een hele vooruitgang!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Wat ik met Safari 2 en 3 heb, is dat als er één pagina even niet door wilt laden, hij gelijk alles pauzeert. De oplossing hiervoor is simpelweg even Safari te sluiten en te heropenen, óf de rotte appel te vinden en dit tabblad te sluiten.

• Frietsaus
  • Niet online
dot.K schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:39:
[...]

Heb je nu eigenlijk al eens in je Activity venstertje gekeken wanneer hij blijft hangen? Op welke bestanden / scripts / ... Voor 't zelfde geld is't gewoon een baggere Flash installatie binnen het script oid.
Ben al de hele avond aan het browsen maar nu geeft Safari dus geen problemen, ik zal morgen het activiteiten venster ook weer openen bij het browsen om te zien wat er gebeurt als dit probleem voorkomt. :)

Edit: heb zojuist een hanger gehad, voor zover ik kon zien stond er "geannuleerd" achter een paar .gif bestanden. Ik wilde een screenshot maken, maar toen ik het venster aan het resizen was deed hij het weer en was de informatie verdwenen. Zal wachten tot de volgende.

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 13-06-2007 19:16 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ok even een update.

Het valt me elke keer op dat als dit probleem voorkomt, dat Safari altijd blijft hangen op .gif bestanden (activiteitenweergave). Ook heb ik sinds gisteren een MacBook, die heeft een Atheros draadloze kaart (iMac heeft een Broadcom) en ook die heeft het probleem. Ik vermoed dat er iets misgaat in mijn router want als ik MSN gebruik word ik ook regelmatig afgemeld met de foutmelding dat er even geen internet aanwezig was.

Goed, ik zit nu via een ethernet kabel te internetten en heb nog geen problemen ondervonden. Ik hou het vandaag even in de gaten.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Ik heb hetzelfde probleem als jullie. Ik gebruik een MBP op 10.4.10 en connect naar een Airport Extreme van dit jaar.

Het probleem lijkt software matig te zijn op mijn Mac. Ik heb nog niet naar de console gekeken maar zal eens kijken of bij mij ook iets opvalt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb m'n Linksys WRT54Gv2.2 router voorzien van een Tomato firmware. Ik ben het probleem op beide Macs niet meer tegengekomen, maar ik wil niet te vroeg juichen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2007 11:59 ]

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 19:20

amahusu

taking over the world!

Ik heb het probleem ook, overigens niet alleen met safari maar ook met Firefox, zowel met utp als draadloos. Ff een restartje en hij loopt gewoon weer (sessie herstellen in firefox is dan wel handig :))

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm dan heb je het best erg, komt het bij jou vaak voor op een dag amahusu? Ik had dit probleem namelijk nooit in Firefox, Camino en Netscape. Enkel in Safari.

Anyway, ik heb al de hele dag geen problemen meer sinds ik de firmware van mijn router heb geupdate. Ik weet niet of het zo blijft... ik hoop het wel. :)

Het is helaas al weer begonnen, god ik word hier niet goed van :(. Dit kan toch niets anders zijn dan een fout in Safari of WebKit of iets dergelijks? Straks zit ik weer op een punt dat ik zowat om het half uur m'n browser moet afsluiten om fatsoenlijk te kunnen internetten. En ja hoor, het ging weer mis als er teveel .gif bestanden zijn.

Console geeft overigens niks aan voor het tijdstip dat dit optrad, toch nog iets met de router misschien?

[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2007 16:21 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 10:31

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb dit ook gehad, maar na de uninstallatie van Safari 3 Beta is het verdwenen :)

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het probleem aangekaart bij de heren van WebKit en ze zijn aan het kijken naar een mogelijke oorzaak. Misschien dat zij duidelijk kunnen maken wat er hier aan de hand is. Zo onderhand mag dit toch wel eens stoppen zeg, het is enorm irritant en ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Edit:

Ik heb van iemand van het WebKit de suggestie gekregen om de MTU-size of in je router of in je OS X settings aan te passen. Ik heb een @Home verbinding en heb aan de hand van dit topic de ideale MTU-size bepaald. Ik heb dit ingevoerd in de router en tot nu toe gaat alles nog goed. Eventueel als alleen de router niet voldoende is, is het ook verstandig het in OS X in te stellen.

Misschien dat diegenen met problemen dit ook even kunnen proberen, ik kan helaas nog niet met zekerheid zeggen of dit DE fix is. Mocht je het weer terug willen zetten, de standaardwaarde is 1500, ik heb mijne momenteel ingesteld op 1480.

[ Voor 61% gewijzigd door Frietsaus op 09-07-2007 13:03 ]

Verwijderd

Iets meer dan één jaar en één maand na dato had ik nog altijd last van dit probleem. Inderdaad, had, het probleem was opgelost van zodra ik van router wisselde. Geen blauwe laadbalkjes meer met Safari die vijf minuten blijven staan, geen downloads die nooit finishen en blijven hangen op 99% enz....

Mijn oude SMC router was dus de oorzaak! Ben blij dat het nu opgelost is...

Benieuwd of de anderen in dit topic hier nog altijd last van hebben!
:)
Pagina: 1