Ik heb een groot probleem. Mijn systeem bestaat uit een asus p4p800 deluxe met pentium 4, 2.4gh, windows xp pro 2. De laatste weken liep mijn computer regelmatig vast zonder duidelijke oorzaak. Ook kon ik met regsupreme mijn register niet repararen of zelfs een volledige systeem scan uitvoeren met norton zonder dat de computer vastliep. Om uit te proberen of norton de oorzaak van het probleem was, heb ik deze gedeïnstalleerd. Nu blijkt echter dat een groot gedeelte van mijn programma's uit het register is verdwenen. Met regedit kom ik op 6000 nutteloze sleutels!!
Ik heb mijn laatste backup van het register teruggezet, maar dat heeft niet geholpen. Ik kan nu een groot gedeelte van mijn programma's niet opstarten omdat deze onvindbaar zijn.
Zijn er nog mogelijkheden om mijn systeem te redden?
Anders zie ik geen andere oplossing dan de computer te formatteren en alles op nieuw te installeren. Hiervoor wil ik een externe WD harddisk van 500 gigabyte kopen om als backup te fungeren.
Vragen:
- Hoe kan ik mijn emails, adresboek en favorieten behouden?
- Zijn er nog andere zaken waar ik op met letten als ik zo'n grote operatie uitvoer?
- Is de usb versie van de WD essential edition snel genoeg?
Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.