Toon posts:

goeie opstelling? (HDTV + HD Decoder + Denos 301 + Xbox360)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Dit is denk ik mijn eerste post hier. Alvast mijn excuses als ik een regel overtreedt.

Ik sta op het punt om een Full HDTV aan te schaffen, dan wel de Samsung LE40M87. Daarbij neem ik meteen een dienst af van Casema waarbij ik de Samsung DCB-H360R neem om HDTV te kunnen ontvangen. Ook koop ik meteen een Denon 301 2.1 home cinema set.

Samen met mijn Xbox360 wil ik de volgende setup.

Afbeeldingslocatie: http://www.sidemedia.nl/images/stories/extern/tvsetupsmall.jpg

Mijn vraag is, is dit logisch? De Denon 301 heeft maar 1 optical in. Ik wil op de Denon zowel het geluid van de Samsung DCB-H360R en Xbox360 willen afspelen, maar omdat beide via de optical out werken en ik er maar 1 kan aansluiten op de Denos vroeg ik me af of ik de Xbox360 via de Component kabel kan aansluiten en dan het geluid via de optical out van de tv door kan lussen naar de Denon 301. Zelfde geldt voor de Samsung DCB-H360R. Zou het een en ander ook via een Optcial Splitter werken?

Ik hoor graag jullie meningen en zeker adviezen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Matthew

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Waarom sluit je je Xbox niet gewoon aan via de AUX in van je Denon?
Component is toch alleen maar video...

Verwijderd

Topicstarter
hoi behzo,
heeft dit geen nadelig effect op dolby digital die in sommige spellen zit? je hebt het dus over de reguliere rode en witte pluggen toch?
matthew

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Eigenlijk zou je je Xbox moeten omruilen door de HDMI versie. Optical OUT vanuit je tv naar je denon en je hebt beiden in dolby surround.

Dan heb je wel DD door je hdmi kabel naar je tv toe

[ Voor 16% gewijzigd door Royz op 23-05-2007 15:06 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:38
Royz schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:05:
Eigenlijk zou je je Xbox moeten omruilen door de HDMI versie. Optical OUT vanuit je tv naar je denon en je hebt beiden in dolby surround.

Dan heb je wel DD door je hdmi kabel naar je tv toe
Maar die HDMI versie is er nog niet toch?
Ik zou het idd doen zoals Behzo zei, de rood/wit tulpstekkers direct in je Denon stoppen.

Mag ik vragen waarom een 2.1 set en geen 5.1? Vaak hebben deze receivers meer mogelijkheden kwa geluid.

Verwijderd

Topicstarter
@yorroy: 2.1 ipv 5.1.... gewoon zo min mogelijk kabels om eerlijk te zijn. mijn huiskamer is klein genoeg voor 2.1
@royz: inderdaad een mogelijkheid om de Xbox360 Elite aan te schaffen, maar weer extra kosten, eerst even de oplossing van behzo proberen denk ik.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:14:
@yorroy: 2.1 ipv 5.1.... gewoon zo min mogelijk kabels om eerlijk te zijn. mijn huiskamer is klein genoeg voor 2.1
@royz: inderdaad een mogelijkheid om de Xbox360 Elite aan te schaffen, maar weer extra kosten, eerst even de oplossing van behzo proberen denk ik.
Ja, zo heb ik het ook omdat ik geen optical in in mijn home cinema set heb. Achteraf vind ik dat toch helaas wel een gemis :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
en die optical splitter, dus die enkele optical in vergroten naar 2, moet je wel uitkijken dat je er maar 1 tegelijk gebruikt natuurlijk

Verwijderd

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn Denon s-301 op mijn Sharp LC-37XD1E middels HDMI. Wanneer ik gebruik maak van de digitale aansluiting komen mijn breedbeeldinstellingen te vervallen en heb ik alleen de opties 'volledig' en 'underscan'. Vervolgens zit ik met gigantisch grote zwarte balken in beeld welke ik niet weg kan krijgen door het aanpassen van mijn breedbeeldinstelling. 8)7

Zelf dacht ik dat dit misschien door een instelling van mijn tv gewijzigd moest worden, maar in een ander topic kreeg ik het volgende antwoord:
Via HDMI geeft de bron (DVD speler) zelf aan welk formaat het beeld heeft (4:3 of 16:9). Als er een afwijkend formaat wordt afgespeeld zal de bron dat moeten aanpassen of opvullen, niet de TV.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28526093

Kan iemand mij vertellen of dit klopt en hoe ik dit aan kan passen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:26:
Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn Denon s-301 op mijn Sharp LC-37XD1E middels HDMI. Wanneer ik gebruik maak van de digitale aansluiting komen mijn breedbeeldinstellingen te vervallen en heb ik alleen de opties 'volledig' en 'underscan'. Vervolgens zit ik met gigantisch grote zwarte balken in beeld welke ik niet weg kan krijgen door het aanpassen van mijn breedbeeldinstelling. 8)7

Zelf dacht ik dat dit misschien door een instelling van mijn tv gewijzigd moest worden, maar in een ander topic kreeg ik het volgende antwoord:
Via HDMI geeft de bron (DVD speler) zelf aan welk formaat het beeld heeft (4:3 of 16:9). Als er een afwijkend formaat wordt afgespeeld zal de bron dat moeten aanpassen of opvullen, niet de TV.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28526093

Kan iemand mij vertellen of dit klopt en hoe ik dit aan kan passen?
Ben er al uit! Op de achterzijde van de Denon 301 zit een kleine schakelaar waarmee hetbeeldformaat kan worden aangepast. Dit stond ook niet erg duidelijk omschreven in de handleiding, maar het beeldformaat is nu perfect.
Pagina: 1